Heeft iemand enig id hoe ik een HP envizex X terminal aan de praat krijg. Ik heb hier een linux bak staan als server...
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Das niet helemaal wat ik zoek. Want ik moet ook bootp aan de praat krijgen voor de envizex... maar dit schiet al op.
Heb je wel al een boot image voor die envirex ?
Dat lijkt mij namelijk het lastigste als je dat niet hebt.....
Dat lijkt mij namelijk het lastigste als je dat niet hebt.....
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
http://www.ductape.net/~brianm/xterm/
En je Envizex is de X-server in het geheel. Niet Linux.
(bootp is overigens helemaal niet nodig, je kunt IP adres/DNS server/gateway/enz. en NFS/TFTP server gewoon netjes in configschermpje instellen)
En je Envizex is de X-server in het geheel. Niet Linux.
(bootp is overigens helemaal niet nodig, je kunt IP adres/DNS server/gateway/enz. en NFS/TFTP server gewoon netjes in configschermpje instellen)
Woei,
ik heb nog een stuk of 4 van die dingen liggen (envizex II).
Zou je daar ook iets van mp3, divx speler van kunnen maken?
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
mmmm die image van ductape.com wil niet untarren:
Archive contains obsolescent base-64 headers
Kan iemand daar wat mee?
edit:
laat maar, heb al eentje gevonden die wel werkt
Archive contains obsolescent base-64 headers
Kan iemand daar wat mee?
edit:
laat maar, heb al eentje gevonden die wel werkt
Hmm, die .tgz is ook naar 25 Mb als ik hem d/l, en geen 62.
Werkt die ftp server die ze noemen niet ?
edit:
ja laat dit dan ook maar
Werkt die ftp server die ze noemen niet ?
edit:
ja laat dit dan ook maar
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Nee.TeeDee schreef op 09 september 2002 @ 20:47:
Woei,
*mond-valt-open-van-verbazing-smilie*
Is dat toevallig of wat... We ("we" is clubje hier op de TU) hebben net een stapel HP X terminals (700/RX) weten te bemachtigen, en vandaag nog een envizex erbij gehaald. Leuk speelgoed.
De envizex heeft btw wel een geluidskaart, dus als je een andere computer laat decoden en het geluid over het netwerk weet te krijgen (ik weet niet hoe die envizex dat geluid naar zich toe wil krijgen), dan zou je iig muziek kunnen luisteren op dat ding.
Film gaat wel, maar daar heb je ook alles mee gezegd: 320x200, dikke 10 fps denkik, en 8 bit kleur (het moet wel over het netwerk komen he).
En om hem te laten booten moet je gewoon tftpd installeren en configgen, en OF dhcpd installeren en configgen of het statisch op die bakjes zelf instellen.
Ze werken best aardig btw, zolang je oppast met wat je draait (lichte WM enzo). De grootste beperking vind ik de 8 bit kleuren.
Is dat toevallig of wat... We ("we" is clubje hier op de TU) hebben net een stapel HP X terminals (700/RX) weten te bemachtigen, en vandaag nog een envizex erbij gehaald. Leuk speelgoed.
De envizex heeft btw wel een geluidskaart, dus als je een andere computer laat decoden en het geluid over het netwerk weet te krijgen (ik weet niet hoe die envizex dat geluid naar zich toe wil krijgen), dan zou je iig muziek kunnen luisteren op dat ding.
Film gaat wel, maar daar heb je ook alles mee gezegd: 320x200, dikke 10 fps denkik, en 8 bit kleur (het moet wel over het netwerk komen he).
En om hem te laten booten moet je gewoon tftpd installeren en configgen, en OF dhcpd installeren en configgen of het statisch op die bakjes zelf instellen.
Ze werken best aardig btw, zolang je oppast met wat je draait (lichte WM enzo). De grootste beperking vind ik de 8 bit kleuren.
Hmm, over dat divx/mp3: Ik heb hier ook een paar van die diskless clients (wel i386 gewoon volgens het ltsp project). Misschien gaat dit niet helemaal op voor die HP bakjes, maar zie maar wat je er mee doet.
Bij het booten wordt vanaf de nfs-root nasd (netwerk sound daemon) gestart, en ik speel mp3's af via xmms met nas plugin. Hierin stel je dus het ip in van de client waarna het geluid die kant op wordt gestuurd.
Divx was iets meer werk. Eerst nvidia drivers werkend krijgen (nieuwe ltsp kernel maken anders wil die module niet laden). Toen met mplayer in X afgespeeld met nas sound... Beeld schokte soms en geluid liep niet helemaal in sync (wat dus vrij logisch was omdat de mplayer remote draaide en puur de 'grafische output' over het netwerk stuurde. Maar het was te proberen
)
Toen heb ik een gestripte mplayer static gecompiled (./configure --help en dan heeeeel veel opties weglaten
) Daarna heb ik een scriptje gemaakt wat een film pakt en op een wat lagere resolutie (client is onder andere een p150 dus moet flink stampen, maar het blijft wel goed kijk-baar) re-encode en wegschrijft naar de /root dir in de nfs-root waar de client dus bij kan.
Dan switch je op de client naar een console en start je daar mplayer op met vesa video- en oss audiodriver en de film wordt afgespeeld. Woei (na een week lang klooien)
Bij het booten wordt vanaf de nfs-root nasd (netwerk sound daemon) gestart, en ik speel mp3's af via xmms met nas plugin. Hierin stel je dus het ip in van de client waarna het geluid die kant op wordt gestuurd.
Divx was iets meer werk. Eerst nvidia drivers werkend krijgen (nieuwe ltsp kernel maken anders wil die module niet laden). Toen met mplayer in X afgespeeld met nas sound... Beeld schokte soms en geluid liep niet helemaal in sync (wat dus vrij logisch was omdat de mplayer remote draaide en puur de 'grafische output' over het netwerk stuurde. Maar het was te proberen
Toen heb ik een gestripte mplayer static gecompiled (./configure --help en dan heeeeel veel opties weglaten
Dan switch je op de client naar een console en start je daar mplayer op met vesa video- en oss audiodriver en de film wordt afgespeeld. Woei (na een week lang klooien)
mmm die van mij boot nu dus gewoon met een image van een NFS server. Vervolgens wordt de Xserver gestart, maar die kan niet connect met de g|kdm die op een andere bak draait. Ik heb die howto gewoon gevolgd maar het werkt niet. Het lijkt wel of de terminal helemaal niet naar de xbak connect, netstat geeft namelijk geen verbindingen aan. Ik kan overigens wel pingen naar de termninaldeadinspace schreef op 10 september 2002 @ 02:47:
*mond-valt-open-van-verbazing-smilie*
Ah, nasd zou nog wel kunnen ja (esd en artsd leken me niet waarschijnlijk).phreggle schreef op 10 september 2002 @ 07:18:
Maar volgensmij heb jij 16bit kleur en 100 Mbit netwerk... Die envizexes hebben dus 8bit en 10 MBitDivx was iets meer werk. Eerst nvidia drivers werkend krijgen (nieuwe ltsp kernel maken anders wil die module niet laden). Toen met mplayer in X afgespeeld met nas sound... Beeld schokte soms en geluid liep niet helemaal in sync (wat dus vrij logisch was omdat de mplayer remote draaide en puur de 'grafische output' over het netwerk stuurde. Maar het was te proberen)
Blubber schreef op 10 september 2002 @ 09:11:
mmm die van mij boot nu dus gewoon met een image van een NFS server.
Owja, NFS kan ook, maar TFTP is imho iets makkelijker op te zetten (nouja, boeie, als het werkt).
idd als het maar werkt, ik gebruik nu me gateway als NFS server. En me notebook voor X
Pagina: 1