Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Harddisk Mod

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben ik lekker gaan opruimen en vind ik ineens een leuke ouwe seagate 130,7 Mb harddisk. ik wil wat gaan beginnen ik casemodden en ik dacht misschien kan ik hier wel wat leuks mee.

ik naar hier en searchen, nix vinden natuurlijk (kan ook aan mij liggen)

wie heeft ideeën?

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 20:50

Allanon

appearance is overrated

plexi casing ipv metaal ?

geen idee of het haalbaar is, maar is mischien wel eluk om alle onderdelen te zien.
ze zijn geloof ik toch al niet luchtdicht

• Abomination
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

gebruik hem als boekensteun

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
opeten!!!

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10 11:44
Allanon schreef op 09 september 2002 @ 17:19:
plexi casing ipv metaal ?

geen idee of het haalbaar is, maar is mischien wel eluk om alle onderdelen te zien.
ze zijn geloof ik toch al niet luchtdicht
Onmogelijk. Volgens mij zijn ze wél luchtdicht, maar ook al waren ze niet luchtdicht, zodra je zo open haalt zit de schijf in no-time onder stofdeeltjes en zal de schijf crashen zodra hij draait. En als je de platters wil zien draaien moet je hem toch echt openhalen.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Paintjob en window mod!!, de stekker vervangen door een rondere eigen stekker (sata achtig)

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht meer iets met de motor en schijven, ach ik weet het ook niet. IK WIL IDEEËN.

iik hep nog nooit echt gemod dus de vindingrijkheid ontbreekt bij mij ook een beetje......

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Gooi hem uit je raam, is ook leuk

Verwijderd

De-Fault schreef op 09 september 2002 @ 17:23:
[...]

Onmogelijk. Volgens mij zijn ze wél luchtdicht, maar ook al waren ze niet luchtdicht, zodra je zo open haalt zit de schijf in no-time onder stofdeeltjes en zal de schijf crashen zodra hij draait. En als je de platters wil zien draaien moet je hem toch echt openhalen.
Echt wel mogelijk hoor.. Tis al een keer met succes gedaan namelijk ;) Tis wel riskant iig, dat wel. Maar zeker te doen hoor..

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:40
ik heb toch echt wel eens een HD met venster mod gezien. En het werkte echt. Ik weet de link niet meer dus je zult even moeten googlen oid.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

eet smakelijk dan.

maaruh, maybe gedemineraliseerd water er doorheen pompen door in de zijkanten buisaansluitingen te maken
:+ :+ :+ :+

ff serieus, wat wou je aan die HDD modden dan?
plexi case? ledjes erin?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

HD Window mod: http://www.moddingfreax.de/
FF kijken bij de how to's

Verwijderd

Byte_Me schreef op 09 september 2002 @ 17:24:
ik heb toch echt wel eens een HD met venster mod gezien. En het werkte echt. Ik weet de link niet meer dus je zult even moeten googlen oid.
Dat zeg ik, Gamma! ;)

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Paashaas en silentsniper, beetje flauw he......
Zeg dan niks

• Allanon
  • Laatst online: 29-11 20:50

Allanon

appearance is overrated

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 17:24:
[...]

Echt wel mogelijk hoor.. Tis al een keer met succes gedaan namelijk ;) Tis wel riskant iig, dat wel. Maar zeker te doen hoor..
dat dacht ik dus ook, omdat met die "compu's in olie" alleen de HD er slecht over kon.

Het schijnt ivm drukverschillen niet mogelijk te zijnb om de HD luchtdicht te maken

dus open schroeven en een plexi window/case eromheen :P

Verwijderd

It has been done!

• Abomination

Abomination

Ducksy88 schreef op 09 september 2002 @ 17:25:
Paashaas en silentsniper, beetje flauw he......
Zeg dan niks
wat moet je dan met een 130,7 Mb harddisk. Ik heb er 1tje van +/- 650 MB. Is ongeveer 9 centimeter dik en weegt iets van anderhalf kilo. Ik gebruik m nu als boekensteun !! echt waar.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
niet meer als hdd gebruiken maar als iets van decoratie ofzo.....

maar wel iets leuks...... hoewel die window mod ook leuk lijkt.....

Verwijderd

Ik zou het iig niet met je nieuwe WD 8mb cache doen. Als je begrijpt wat ik bedoel... >:)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De_Paashaas schreef op 09 september 2002 @ 17:33:
[...]

wat moet je dan met een 130,7 Mb harddisk. Ik heb er 1tje van +/- 650 MB. Is ongeveer 9 centimeter dik en weegt iets van anderhalf kilo. Ik gebruik m nu als boekensteun !! echt waar.
ik heb een Seagate Elite9 schijf.
9,1Gb SCSI
5,25" dual height

en hij werkt nog ook! (is ook nog maar een paar maand oud :+ )

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 23:49

thaMini

Tool !!

ik heb de mijne bewerkt met bankschroef, zaag en stoeptegel. Dit nadat ik hem drie keer het raam had uitgegooid.
Het luchtte best op nadat ik kwaad werd omdat hij definitief de geest gaf inclusief de data erop.

Be small, act BIG.

Verwijderd

Ik heb een quantum en ik schat dat ie over minder dan een jaar kassie is..........
begin al rare geluidjes te horen

• Abomination

Abomination

FireWurX schreef op 09 september 2002 @ 17:36:
[...]

ik heb een Seagate Elite9 schijf.
9,1Gb SCSI
5,25" dual height

en hij werkt nog ook! (is ook nog maar een paar maand oud :+ )
de mijne heeft een groot etiket met in een tabel een heleboel nummers (5 tekens per nummer) erop. die schijf is denk ik iets van 10 jaar oud (met een heeeele grote controller aansluiting) en op de printplaat zijn nog erg groote chip's te zien.
Ziet er erg leuk uit naast mijn boeken

of hij werkt weet ik niet, maar voor die opslagruimte heb je tegenwoordig dingen zo dun als een CD'tje :Y)

Verwijderd

een hd hélemaal van plexi is wel koel, ook al crasht ie, zie je iig nog gwoon alles draaien toch?

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

bouw der een LCD schermpie in (in het omhulsel)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Ik heb een raampie gemaakt in een seagate van 3,2gig van 3 jaar oud...zelfs nog een ledje drin gefabriceerd...is niet zo link hoor... :)

nadat ik de kap eraf gehaald had heb ik het geval gewoon onder een schoenendoos gelegd zodat er geen stof op kon komen en daarna heb ik de kap met plexiglas weer teruggeschroefd. doet t nog prima..

ledje drin solderen was wat linker, omdat je dan je hd niet ff opzij kan leggen, maar ik heb blijkbaar geluk gehad want ook hierna werkte hij nog!! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 18:22:
Ik heb een raampie gemaakt in een seagate van 3,2gig van 3 jaar oud...zelfs nog een ledje drin gefabriceerd...is niet zo link hoor... :)

nadat ik de kap eraf gehaald had heb ik het geval gewoon onder een schoenendoos gelegd zodat er geen stof op kon komen en daarna heb ik de kap met plexiglas weer teruggeschroefd. doet t nog prima..

ledje drin solderen was wat linker, omdat je dan je hd niet ff opzij kan leggen, maar ik heb blijkbaar geluk gehad want ook hierna werkte hij nog!! :)
pics?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 19:33
Met een oude schijf kan je het altijd proberen, je moet er alleen geen belangrijke data op zetten (of iig eerst redelijk langdurig testen, klein stofje kan idd al fataal zijn, maar bij een 130 mb maakt dat ook geen ruk uit).

Gewoon proberen

Strava

Verwijderd

Er zijn toch ook HD's waarvan er maar een halve platter werkt? Als je dan ff wat research doet en een HD koopt waarbij de bovenste laag niet werkt, is het met een stuk minder risico (correct me als ik het fout heb hoor, heb het maar van horen zeggen)

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:24

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hier noch eine andere Perspektive...einfach megacool. :+

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
als je een hardeschijf open maakt en vervolgens gebruikt, dan blijft ie zeker nog 5 minuten werken.

als je het metalen plaatje snel en relatief stofvrij vervangt door een glazen plaatje, dan zal de schijf het langer uithouden afhankelijk van de stofvrijheid bij het verwisselen

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 17:35:
niet meer als hdd gebruiken maar als iets van decoratie ofzo.....

maar wel iets leuks...... hoewel die window mod ook leuk lijkt.....
Ik heb er 2 aan de muur hangen, een scsi 2,1 gig van toen f1499,- (ik heb nog een oude catalogus) en een 5 1/4 van onbekende grootte. Vooral die 5 1/4 is goed als spiegeltje te gebruiken.
(en er hangt nog een netwerkkaart aan de muur, en een geheugenmodule, een paar cpu's, interieuren van gecrashete diskette's en floppen, en er zit nog een vesa beeldkaart aan te komen (als ik mijn 486 niet meer aan de praat krijg))

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Gebruik hem als xtra large klok geheugen (hier hangt daarvoor net een paar kb daarvoor :z)

• Falco00
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-11 22:26

Falco00

(Busy)

HD window mods zijn al veel vaker gedaan, niet meer origineel dus

dit lijkt me veel leuker HD Speakers

kijk vooral naar dit filmpje

Nog meer Cheap/Really Cheap/Stupid/Fuxx0red/Neato/Groovy Mods

You fish on your side, I'll fish on my side, nobody fish in the middle

Verwijderd

De-Fault schreef op 09 september 2002 @ 17:23:
[...]

oke ze zijn dus NIET luchtdicht...ik heb mijn quantum fireball 6 gig al een aantal keren opengehad omdat hij het stomweg niej meer deed...beetje met een schroevendraaier op die schijf geport en nu loopt ie weer als een zonnetje 8) :*) :9 >:)

• Sine
  • Laatst online: 10:55
schijven zijn stofdicht, en stofdeeltjes in je schijf zijn ERG fout

de koppen zweven een paar micron boven de schijf
een rookdeeltje is als een kei

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
dus: (ik denk maar voor het plexi raampje te gaan....)

Geen stof en geen rook.

geen magnetisme, spanning, of statische shit..... (logisch)

:/ hmmm hoe the F**K ga ik dat doen.....

schoenendoos idee klok wel goed.....

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Succes, als je niet over een cleanroom beschikt, waarin je stofvrij kan werken gaat het geheid fout.
Tevens heb je kans dat de schijven gaan corroderen, omdat ze niet tegen zuurstof kunnen..

• DeadPool
  • Laatst online: 28-11 22:43
"Heinz curry tastes great on almost everything :+ "

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 23:38:
dus: (ik denk maar voor het plexi raampje te gaan....)

Geen stof en geen rook.

geen magnetisme, spanning, of statische shit..... (logisch)

:/ hmmm hoe the F**K ga ik dat doen.....

schoenendoos idee klok wel goed.....
Een schoenendoos is van karton, en karton kan kleine vezeltjes papier loslaten. Je zult dus je schoenendoos moeten bekleden met plastic folie, dat zou kunnen schelen. Verder: zodra je je schijf openmaakt zal er al stof in komen. Kijk eens naar die link eerder in deze thread en maak je HDD open in een douche.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb een cleanroom te huur :) Klasse 1000, dus uitermate geschikt voor dit soort klusjes. Alleen is de prijs misschien een struikelblok voor je :)

Anders is i.d.d. de douche een goeie oplossing. Wil je heel erg zeker zijn dat je zelf geen stofdeeltjes op de schijf veroorzaakt, doe dan een regenpak aan en spoel je af onder de tuinslang c.q. douche, zodat je huiddeeltjes niet zo gemakkelijk op de platters komen.

Zelf heb ik wel eens gewoon in de huiskamer een schijf opengemaakt, om me te orienteren op en HDD window. Die doet het nu nog wel gewoon.

Verwijderd

Ehrm, gooi je irritante broertje z'n hoofd er mee in :+

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:50

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

oh f*ck wat een lol...
maak er een computersteun van!
of een HDmuisBLOK!
gheghe

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:52
Je kunt toch ook gewoon een plexi case maken en dan alleen de stroom aan sluiten, dan draait ie iedergeval wel ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb een keer een 6 GB Quantum schijf open getrokken, die doet het ook nog gewoon (afgezien van een paar MB aan bad sectors >:)).

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
pfff. Volgens mij is je casemod af of zo dat je dit verzind ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

equinoxe schreef op 10 september 2002 @ 02:10:
Succes, als je niet over een cleanroom beschikt, waarin je stofvrij kan werken gaat het geheid fout.
Tevens heb je kans dat de schijven gaan corroderen, omdat ze niet tegen zuurstof kunnen..
HDD's bevatten een luchtgat(afgedekt met filtertje) en heel klein, dan zou mijn hdd kapot zijn nou?
hdd kan alleen niet tegen stof dat is alles.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ach, de mijne doet t nog steeds (van die link hierbovenaan, dies van mij)

• Taliesin
  • Laatst online: 07-10-2022
koffercomputer schreef op 10 september 2002 @ 08:13:
[...]

Kijk eens naar die link eerder in deze thread en maak je HDD open in een douche.
Krijg je dan geen kalkaanslag? :?

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ik heb gister na et lezen van dit topic maar ff iets uitgeprobeerd:
hdd in een (nieuw) plastic tasje, schroefjes los, deksel eraf en snel tasje dicht...

window in men kapje gemaakt, en der weer opgezet en dichtgekit, t is een maxtor van 800 mb, hij heeft net 500 mb mp3`s gekregen, en gaat ze nu vrolijk afspelen

Electronics development

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien moet je een integrated water koeling bouwen: Gedestileerd water direct door het binnenste van de schijf pompen, en natuurlijk een een venstertje, zodat je het ook werkend kunt zien :Y)

[ Voor 0% gewijzigd door voodooless op 11-09-2002 08:02 . Reden: doode smiley ;) ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

jah leuk, allemaal rooie kruisjes :/
Pagina: 1