Toon posts:

[MSSQL] databases corrupt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Als ik via de SQL enterprise manager m'n databases bekijk zijn er drie grijs gekleurd en staat er (suspend) achter. De betreffende databases zijn ook niet meer te benaderen.

Ik heb via het maintenance plan de databases + indexes al op integrity laten checken, dit had echter geen effect.

/me weet het ff niet meer...

Verwijderd

ALs je ze detached en weer attached, lukt het dan wel? Suspend is niet een bekende actie, books online zegt hier niets over. Of kun je geen acties ondernemen op de suspended databases? Zijn het wellicht databases van een linked server?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 13:50

Apache

amateur software devver

K'heb het ook 1x gehad, heb toen een backup terug moetten zetten, misschien dat er ook wel een manier is om ze te herstellen maar omdat ze niet echt belangrijk waren en er elke nacht backups van gemaakt worden heb ik niet lang gezocht.

[ Voor 0% gewijzigd door Apache op 09-09-2002 18:46 . Reden: zinsbouw = moeilijk ;) ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:58

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Als databases grijs zijn in de enterprise manager, dan staat er meestal (suspect) achter. Weet je zeker dat er (suspend) staat?
Een database is suspect als de physical files verwijderd zijn buiten MSSQL om.

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Zoek anders in SQL Server Books Online eens op suspect. Daar staat vrij uitgebreid beschreven wat je in zo'n geval voor acties moet ondernemen.

Never underestimate the power of

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry, helemaal mijn fout, het was inderdaad suspect. Ik ga de books online ff checken, thanx

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geinteresseerden, i found it:

Het bleek dat de betreffende databases om de een of andere reden readonly waren geworden (op file niveau, de.mdf en .ldf file).

Ik heb de databases gedetached, vervolgens de readonly property uitgeschakeld en daarna de databases weer geattached. En toen werkt het dus weer, gelukkig...! :)

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 12:43:
Ik heb de databases gedetached, vervolgens de readonly property uitgeschakeld en daarna de databases weer geattached. En toen werkt het dus weer, gelukkig...! :)
Was het niet mogelijk om de SQL Server service te stoppen, vervolgens RO uitzetten en daarna weer starten?

En dat vanzelf RO worden, dat komt toch niet toevallig door enge backup software?

Never underestimate the power of

Pagina: 1