Toon posts:

te hoge vcore

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cpu wordt 54 graden volgens mijn asus mobo( heb 4 casefans en een zalman 6000cu met AS3). Sissoft SANDRA geeft aan dat de vcore 1.86volt is dat terwijl in de bios toch echt 1.75v is aangegeven.

Mijn mobo is een asus a7v266c, wat kan ik er aan doen??

Verwijderd

Ik zou toch maar op je bios vertrouwen. Sandra zal het wel fout hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar mijn bios geeft ook aan dat de vcore zo hoog is. Ik heb net in mijn mobo boekje gevonden dat je de vcore ook kan instellen op 1.675/1.7 volt mbv de jumpers

Verwijderd

Topicstarter
ik heb besloten om dit niet te gaan omzetten aangezien ik net aan mijn koelblok heb gevoeld en hij voelt max 40 aan. Dit terwijl hij aangeeft dat ie 63 graden is.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Asus geeft altijd foute temps aan... tenminste ik wil niet zeggen altijd eigenlijk, maar in de meeste gevallen dan, en die asus probe deugd ook voor geen euro cent

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:52

justifire

Shut up and squat !!

Wat is het probleem??
Draait je computer nu stabiel??
Heb je last van foutmeldingen of vastlopers??
Nee??? Lekker laten zo !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Colfax
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02-2025
Ik heb een ASUS A7V333 moederbord met AMD XP 2000+
Mijn Vcore staat op 1,75.
Kan ik 'm zonder problemen hoger zetten? Hoe hoog maximaal?
Wat kan er fout gaan?
Schade aan CPU?

Verwijderd

kom op mensen. je proc brand je niet zomaar door hoor. tenzij je extreem lompe fouten maakt. geen hs bijvoorbeeld :P. maar hij geeft zelf wel een BSOD of een vastloper. merk je zelf wel. zolang je zelf maar rustig aan doet met omhoog schalen enzo. niet met 7mijls stappen dus.
Pagina: 1