[CM] plexiglas recht snijden/zagen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blunt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Hoe kun je plexiglas super recht zelf zagen of snijden, of kun je dag gewoon bij de dhz zaak doen?

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63864

SERACH!!! staat MEER dan genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40559

laat het doen

'100 posts ' :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 00:23
Anoniem: 63864 schreef op 09 september 2002 @ 17:05:
SERACH!!! staat MEER dan genoeg :(
Als je niks bijzonders te meleden heb meld dan niks. Iemand zo afkraken is wel het makkelijkste.
blunt schreef op 09 september 2002 @ 17:04:
Hoe kun je plexiglas super recht zelf zagen of snijden, of kun je dag gewoon bij de dhz zaak doen?
Meestal kan je het bij de zaak op maat laten snijden/zagen. Dun plexi kan je insneiden en dan breek je het zo af. Dik plexi lijkt me het makkelijks met een decoupeerzaag te gaan, alleen je moet wel een beetje een vaste hand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Als het niet te dik is (+-3mm) dan haal je er gewoon een keer of 5 met een scherp mes overheen naast een lineaal af en dan kun je het in een zetbank breken (zetbank is met wat hout lijmtangen en fantasie wel t maken als je er geen hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Amd RuLuzzz schreef op 09 september 2002 @ 17:07:

Meestal kan je het bij de zaak op maat laten snijden/zagen. Dun plexi kan je insneiden en dan breek je het zo af. Dik plexi lijkt me het makkelijks met een decoupeerzaag te gaan, alleen je moet wel een beetje een vaste hand hebben.
Je kunt nog zo'n vaste hand hebben een beetje kronkel je altijd en als je langs een lat af zaagt kun je niet tegen sturen en dat moet omdat de zaag de weg van de minste weerstand zoekt (zeker als je duwt).

Misschien een cirkelzaag met regelbaar toerental en dan heeel langzaam zetten zodat het niet smelt (zeker wit plexi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

met de devoupeerzaag smelt jet bioj mij achter het zaagje weer vast, dus deed het met de slijptol, daarna met de dremel glad maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 09-05 10:33

JaWa

zie hier een icon

mijn manier.. meetlat (of iets rechts ernaast) insnijden met stanly mes en dan afbreken

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:35
b0n3 houd ff je grote waffel pleasse, je komt een beetje vaag over namelijk :(

Maar recht zagen, met lineaal, gamma, enzz simpel toch ? :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

een latje met lijmklemmen vastzetten, met de voet van je decoupeerzaag erlangs, een houtzaagje en halve/hoge toeren gebruike...

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Ik heb zelf plexi gezaagd met de decopeerzaag en een fijn getand ijzerzaagje. Misschien is het slim eerst af te plakken met schilderstape zo kan je makkelijker de markeringen aanbrengen (had ik dus niet en ik heb me kapot staan ergeren ;) )

Als het superrecht moet kanje het idd met dunner plexi ook met een lat en scherp mes doen.

succes

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 21:41

Behind_You

Kijk altijd achter je

_ferry_ schreef op 09 september 2002 @ 17:12:
met de devoupeerzaag smelt jet bioj mij achter het zaagje weer vast, dus deed het met de slijptol, daarna met de dremel glad maken
Moet je er eens groene zeep opsmeren. moest op school altijd. En werkt perfect.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

gewoon met de zaagtafel met geleiders. Anders zoals 3lmowww aangeeft, dat is een goeie manier.
Daarna schuren met een omgekeerde (in een werkbank geklemde) bandschuurmachine, wordt super glad/mooi

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 09-05 10:33

JaWa

zie hier een icon

hej read mijn tip nog eens.. als je echt een recht stuk nodig hebt dus een vierkante of rechte window wilt hebben is 'breken' echt de makkelijkste oplossing

dus nix laten smelten met dremel of decoupeerzaag of afplakken en weer glad schuren
gwoon insnijden en breken

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

JaWa schreef op 09 september 2002 @ 17:58:
hej read mijn tip nog eens.. als je echt een recht stuk nodig hebt dus een vierkante of rechte window wilt hebben is 'breken' echt de makkelijkste oplossing

dus nix laten smelten met dremel of decoupeerzaag of afplakken en weer glad schuren
gwoon insnijden en breken
O ja, van vroeger: per mm materiaal dikte eenmaal met het stanleymes insnijden. Dus bij 3mm 3 maal en bij 5mm .......

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
pffffffffffffft ...
Wat is er met de ECHTE modders aan de hand ... DREMELEN ...
Niet netjes, maar daar is de vijl weer voor ...

Is bij mij toch allemaal goed gekomen hoor. Kost je wel wat bloed, zweet en tranen, maarja je moet er wat voor over hebben heh ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Volgens mij kan je dat gewoon laten doen.

Ik laat het iig doen, want ik wil een plexiglas reservoir maken en daar mag geen kiertje in zitten

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Tja, da's ook wel weer zo ...

Had het nu meer over rechte stukjes ed ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48738

3lmowww schreef op 09 september 2002 @ 17:22:
een latje met lijmklemmen vastzetten, met de voet van je decoupeerzaag erlangs, een houtzaagje en halve/hoge toeren gebruike...
Als ik dit doe gaat de voet van de zaag altijd netjes langs de lat, maar het zaagje zelf wil altijd de andere kant op, zodat ie scheef gaat staan en krom en scheef gaat zagen ipv recht :( ...wat kan je daar tegen doen...

volgens mij is dit ook wat pcmadman bedoelt...weg van minste weerstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60388

TheDarkLord666 schreef op 09 september 2002 @ 18:40:
pffffffffffffft ...
Wat is er met de ECHTE modders aan de hand ... DREMELEN ...
Niet netjes, maar daar is de vijl weer voor ...

Is bij mij toch allemaal goed gekomen hoor. Kost je wel wat bloed, zweet en tranen, maarja je moet er wat voor over hebben heh ;)
waarom moeilijk doen als je het makkelijk kna oplossen? Echte modders zijn toch geen mensen die alles op de moeilijkste manier doen.
Dat vind ik toch, maar wie ben ik ...

Ik denk verder wel dat de topicstarter al een heel eindje op weg is geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 22:17
Waarom gebruikt iedereen tegenwoordig "powertools"

wat is er mis met de goede oude hand ijzerzaag ....

kun je perfect recht mee zagen

mijn zaagwerk:
Afbeeldingslocatie: http://www.netcomuk.co.uk/~wwl/guimnc.jpg

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63974

1 tip, laat het niet in een dhz zaak zagen, dat is op jou verantwoordelijkheid en het is lastig werk, en het grootste deel van het personeel dat zaagt weet niet hoe je plexi-glas moet zagen. Het probleem is namelijk dat de zaag de hoge toerental heeft waardoor de kans groot is dat het plexi-glas te heet wordt en gewoon wegsmelt of knapt. ( ik spreek uit ervaring, ik heb toen ik in een dhz zaak werkte ook een paar keer een plaatje plexi verknald)
Dit geld ook als je het zelf met een electrisch apparaat probeert, alleen als je goed weet hoe het moet zou ik het doen, anders zou het zonde van het materiaal zijn (het is niet heel erg goedkoop)

Zelf doen met een scherp hobbymes is zoals al eerder genoemd toch echt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60768

Sine schreef op 09 september 2002 @ 23:07:

mijn zaagwerk:
[afbeelding]
Nice stuff (btw hoe heb je dat plexi gebogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41682

mijn tipje is gebruik geen decoupeerzaag met een ijzer/metaal onderkant die je dan op het plexi duwt want dan krijg je enorme krassen wat je denk niet wilt. Ik heb het gedaan met een figuurzaagmachine waarvan ik het platte ijzere deel waar je het voorwerp op legt heb afgeplakt met duc tape. En dat vondt ik toch wel prettig werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58471

Gewoon ff bij de DHZ laten doen, heb ik ook gedaan, koste me niks en 't was haaksrecht, alleen nu erachtergekomen dat me case niet helemaal recht was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

Sine schreef op 09 september 2002 @ 23:07:

mijn zaagwerk:
[afbeelding]
IDD , heb mijn eigen raampje met een gewone handzaag gedaan , super recht.ik weet de naam even niet dus dan maar een beschrijving.Ongeveer 30 cm lang zonder het handvat en het heeft 1 zaagblad bovenin vasgemaakt(je hebt dus 1 "balkje" lopen vanaf het handvat en daar zit het zaagblad in.Het zaagblad heeft een afmeting van ongeveer 7,5 bij 30 en onderaan die 7,5 cm zitten hele fijne zaagtandjes)Als je de eerste inzet goed op de gemarkeerde lijn houdt dan is die ook in 1 keer recht.

dremelen?Duurt dat niet een beetje lang?Kunt het ook snel doen natuurlijk maar dan gaan die schijfjes heel snel op ( had ik tenminste toen ik stukjes Pc kast eraf aan het snijden was.)doe het dan in 1 keer fout en pak een slijptol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

blunt schreef op 09 september 2002 @ 17:04:
waarvoor heb je het nodig dan?

anders kan je het zelf ook wel toch?
een beetje zagen?
Pagina: 1