je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X
Als je niks bijzonders te meleden heb meld dan niks. Iemand zo afkraken is wel het makkelijkste.
Meestal kan je het bij de zaak op maat laten snijden/zagen. Dun plexi kan je insneiden en dan breek je het zo af. Dik plexi lijkt me het makkelijks met een decoupeerzaag te gaan, alleen je moet wel een beetje een vaste hand hebben.blunt schreef op 09 september 2002 @ 17:04:
Hoe kun je plexiglas super recht zelf zagen of snijden, of kun je dag gewoon bij de dhz zaak doen?
Je kunt nog zo'n vaste hand hebben een beetje kronkel je altijd en als je langs een lat af zaagt kun je niet tegen sturen en dat moet omdat de zaag de weg van de minste weerstand zoekt (zeker als je duwt).Amd RuLuzzz schreef op 09 september 2002 @ 17:07:
Meestal kan je het bij de zaak op maat laten snijden/zagen. Dun plexi kan je insneiden en dan breek je het zo af. Dik plexi lijkt me het makkelijks met een decoupeerzaag te gaan, alleen je moet wel een beetje een vaste hand hebben.
Misschien een cirkelzaag met regelbaar toerental en dan heeel langzaam zetten zodat het niet smelt (zeker wit plexi)
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Maar recht zagen, met lineaal, gamma, enzz simpel toch ?
Als het superrecht moet kanje het idd met dunner plexi ook met een lat en scherp mes doen.
succes
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Moet je er eens groene zeep opsmeren. moest op school altijd. En werkt perfect._ferry_ schreef op 09 september 2002 @ 17:12:
met de devoupeerzaag smelt jet bioj mij achter het zaagje weer vast, dus deed het met de slijptol, daarna met de dremel glad maken
Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D
Daarna schuren met een omgekeerde (in een werkbank geklemde) bandschuurmachine, wordt super glad/mooi
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
dus nix laten smelten met dremel of decoupeerzaag of afplakken en weer glad schuren
gwoon insnijden en breken
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
O ja, van vroeger: per mm materiaal dikte eenmaal met het stanleymes insnijden. Dus bij 3mm 3 maal en bij 5mm .......JaWa schreef op 09 september 2002 @ 17:58:
hej read mijn tip nog eens.. als je echt een recht stuk nodig hebt dus een vierkante of rechte window wilt hebben is 'breken' echt de makkelijkste oplossing
dus nix laten smelten met dremel of decoupeerzaag of afplakken en weer glad schuren
gwoon insnijden en breken
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Wat is er met de ECHTE modders aan de hand ... DREMELEN ...
Niet netjes, maar daar is de vijl weer voor ...
Is bij mij toch allemaal goed gekomen hoor. Kost je wel wat bloed, zweet en tranen, maarja je moet er wat voor over hebben heh
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Ik laat het iig doen, want ik wil een plexiglas reservoir maken en daar mag geen kiertje in zitten
Had het nu meer over rechte stukjes ed ...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Anoniem: 48738
Als ik dit doe gaat de voet van de zaag altijd netjes langs de lat, maar het zaagje zelf wil altijd de andere kant op, zodat ie scheef gaat staan en krom en scheef gaat zagen ipv recht3lmowww schreef op 09 september 2002 @ 17:22:
een latje met lijmklemmen vastzetten, met de voet van je decoupeerzaag erlangs, een houtzaagje en halve/hoge toeren gebruike...
volgens mij is dit ook wat pcmadman bedoelt...weg van minste weerstand...
Anoniem: 60388
waarom moeilijk doen als je het makkelijk kna oplossen? Echte modders zijn toch geen mensen die alles op de moeilijkste manier doen.TheDarkLord666 schreef op 09 september 2002 @ 18:40:
pffffffffffffft ...
Wat is er met de ECHTE modders aan de hand ... DREMELEN ...
Niet netjes, maar daar is de vijl weer voor ...
Is bij mij toch allemaal goed gekomen hoor. Kost je wel wat bloed, zweet en tranen, maarja je moet er wat voor over hebben heh
Dat vind ik toch, maar wie ben ik ...
Ik denk verder wel dat de topicstarter al een heel eindje op weg is geholpen.
wat is er mis met de goede oude hand ijzerzaag ....
kun je perfect recht mee zagen
mijn zaagwerk:

Anoniem: 63974
1 tip, laat het niet in een dhz zaak zagen, dat is op jou verantwoordelijkheid en het is lastig werk, en het grootste deel van het personeel dat zaagt weet niet hoe je plexi-glas moet zagen. Het probleem is namelijk dat de zaag de hoge toerental heeft waardoor de kans groot is dat het plexi-glas te heet wordt en gewoon wegsmelt of knapt. ( ik spreek uit ervaring, ik heb toen ik in een dhz zaak werkte ook een paar keer een plaatje plexi verknald)Hoe kun je plexiglas super recht zelf zagen of snijden, of kun je dag gewoon bij de dhz zaak doen?
Dit geld ook als je het zelf met een electrisch apparaat probeert, alleen als je goed weet hoe het moet zou ik het doen, anders zou het zonde van het materiaal zijn (het is niet heel erg goedkoop)
Zelf doen met een scherp hobbymes is zoals al eerder genoemd toch echt het beste.
Anoniem: 60768
Nice stuff (btw hoe heb je dat plexi gebogen)Sine schreef op 09 september 2002 @ 23:07:
Waarom gebruikt iedereen tegenwoordig "powertools"
mijn zaagwerk:
[afbeelding]
Anoniem: 41682
Anoniem: 58471

Anoniem: 61849
IDD , heb mijn eigen raampje met een gewone handzaag gedaan , super recht.ik weet de naam even niet dus dan maar een beschrijving.Ongeveer 30 cm lang zonder het handvat en het heeft 1 zaagblad bovenin vasgemaakt(je hebt dus 1 "balkje" lopen vanaf het handvat en daar zit het zaagblad in.Het zaagblad heeft een afmeting van ongeveer 7,5 bij 30 en onderaan die 7,5 cm zitten hele fijne zaagtandjes)Als je de eerste inzet goed op de gemarkeerde lijn houdt dan is die ook in 1 keer recht.Sine schreef op 09 september 2002 @ 23:07:
Waarom gebruikt iedereen tegenwoordig "powertools"
mijn zaagwerk:
[afbeelding]
dremelen?Duurt dat niet een beetje lang?Kunt het ook snel doen natuurlijk maar dan gaan die schijfjes heel snel op ( had ik tenminste toen ik stukjes Pc kast eraf aan het snijden was.)doe het dan in 1 keer fout en pak een slijptol.
Anoniem: 14599
waarvoor heb je het nodig dan?blunt schreef op 09 september 2002 @ 17:04:
Hoe kun je plexiglas super recht zelf zagen of snijden, of kun je dag gewoon bij de dhz zaak doen?
anders kan je het zelf ook wel toch?
een beetje zagen?