Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

rekenmachine display te gebruiken voor de comp?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een een gare casio rekenmachine liggen nou wou ik eventueel het schermpje in mijn comp. bouwen voor de temp in kast en van processor aan te geven is dit mogelijk met zo'n schermpje en zoja hoe?

(ja ik ben een mod n00b kweet het 8)7)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

FAQ en utfs :)

(of mocht dit niet???)

Electronics development

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Voor jou niet mogelijk :p.

System specs

Verwijderd

Topicstarter
hoezo voor mij niet mogelijk
ps: met electronica ken ik nog wel om gaan dus als er een printje bij gemaakt moet worden lukt dat wel

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Faq vraag

iStockphoto

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Gaan we weer

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Voor jou niet mogelijk omdat:

Het display geen standaard controler heeft, zodat je:
- Zelf zou moeten uitzoeken hoe het display werkt
- Zelf de nodige hardware zou moeten ontwikkelen
- Zelf de software zou moeten ontwikkelen

Verder niet, omdat:
- Je de faq niet goed hebt gelezen
- De search niet hebt gebruikt
- Je fc_knudde_cs als nick hebt :P

System specs

Verwijderd

dat zijn een hoop redenen

Verwijderd

Topicstarter
oke ik weet genoeg haha

Verwijderd

Topicstarter
maar met welke display's uit wat voor apparaten is dit evnt. wel mogelijk ik heb bijv nog een oude video recorder van jvc staan

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 17:30:
maar met welke display's uit wat voor apparaten is dit evnt. wel mogelijk ik heb bijv nog een oude video recorder van jvc staan
Lees de faq, daar staat het echt in!

System specs

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Sommige Tulip VisionLines (486) hebben een LCD scherm met een HD44780 controller, die met 14 pinnetjes op de parallelle poort kan. Je moet niet kijken naar LCD's uit oude apparaten, dit zijn meestal LCD's met een custom controller.

Ooh ja, het stukje uit de FAQ:
Ik heb een schermpje model XYZ uit een fax gehaald. Doet ie het?

Geen idee. Kijk eens op het alwetende www.google.com of hij misschien compatible is met een bekende controller. Als het LCD 14 tot 18 aansluitingen heeft dan heb je kans dat hij compatible is. Probeer hem maar eens aan te sluiten en kijk maar wat er gebeurt.

Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?

Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
Frequently Asked Questions CME

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
ja die faq heb ik al gelezen maar ik wordt er niet echt wijzer van hoe kan ik trouwens foto's bij mijn reply toevoegen dan zet ik er wel ff een foto van het schermpje bij vor de duidelijkhijd

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Je moet zelf de foto's hosten, voor plaatjes van 640x480 kan dit op www.theforumisdown.com . Maar misschien heb jezelf ergens webruimte dan kun je daar naartoe linken met
code:
1
[img] http://www.xxxxxxxxxxx.nl [/img]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 18:25:
ja die faq heb ik al gelezen maar ik wordt er niet echt wijzer van hoe kan ik trouwens foto's bij mijn reply toevoegen dan zet ik er wel ff een foto van het schermpje bij vor de duidelijkhijd

Ehm... :? Wat begrijp je niet aan onderstaande text?
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
Da's volgens mij behoorlijk duidelijk. Ben je het daar niet mee eens, dan kun je me ff een ICQ berichtje met de nodige argumenten sturen en dan gaat 'ie misschien weer open. Tot die tijd:

Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.