Ik ben in het bezit van een Jetway 993AN moederbord. Dit eigenaardige bordje bevat een socket 370 en een Slot 1 voetje. Op dit moment draait ie op een celeron 466 (socket 370). Het bord kan draaien op 66, 100 & 133MHz based processoren en heeft een multiplier tot 8. Nu wil ik voor weinig geld upgraden naar een celeron 1GHz (draait dan op 800...) Maarrrr deze processor heeft een 100MHz FSB. Gaat dit werken???
Nope, lijkt me niet. De regel bij SMP is dat je 2 processors gebruikt met dezelfde FSB en dezelfde multiplier. Nu wil dat laatste opzich wel werken als het verschilt, heb ik wel eens geprobeerd met een celeron 333 en een celeron 400, maar echt fijn werkt het niet (foutmeldingen bij het opstarten enzo...). Voor zover ik weet kun je ook niet 2 verschillende FSB's instellen, toch?
Hoe krijg je die celeron 1GHz eigenlijk op 800
Volgens mij moet dat 750 zijn
Hoe krijg je die celeron 1GHz eigenlijk op 800
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Voor dit soort zaken kijk ik altijd op de site zelf: klik
Hoe dan ook, je kan daar prima een Celeron 1GHz op prikken (mits géén Tualatin) en die zal dan ook op 1GHz gaan draaien; die maximale multiplier is niet relevant voor Intel cpu's, deze cpu's bepalen namelijk zélf met welke mp ze draaien.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Rofl, dit hoef ik niet eens op te zoeken, hij heeft een mobo dat EN een So370 EN een slot 1 heeft, waarbij je 1 van de 2 kunt gebruiken, en _NIET_ tegelijk!Grrrrrene schreef op 09 september 2002 @ 16:53:
Nope, lijkt me niet. De regel bij SMP is dat je 2 processors gebruikt met dezelfde FSB en dezelfde multiplier. Nu wil dat laatste opzich wel werken als het verschilt, heb ik wel eens geprobeerd met een celeron 333 en een celeron 400, maar echt fijn werkt het niet (foutmeldingen bij het opstarten enzo...). Voor zover ik weet kun je ook niet 2 verschillende FSB's instellen, toch?
Hoe krijg je die celeron 1GHz eigenlijk op 800Volgens mij moet dat 750 zijn
Verder zie post van Abbadon
Er is trouwens nog 1 ding!
Ik heb ook een wat ouder mobo gehad, toevallig ook met zowel So370 als Slot 1, support voor 100 Mhz FSB (en 133) en hoewel het in de theorie leuk werkt deed mijn CuMine 1 Ghz celeron het daar _NIET_ op! Domweg geen support ofzo. Ik zie ook vaak mobo's waar bij staat dat ze maximaal een celeron 950 of 850 ofzo ondersteunen, heel vaag.
Maar da's maar mijn ervaring natuurlijk.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
nee de celly2 kan niet op jouw moederbord via de socket
hij kan wel in de slot 1
raar he?
wel ik heb de zelfde bord gehad namelijk met een celly 633
dus wat moet je doen ?
wel je moet een slot1 adapter naar socket toe .
alleen dan kan je een coppermine celleron2 er op prikken.
hij kan wel in de slot 1
raar he?
dus wat moet je doen ?
Kan goed kloppen! De socket is namelijk niets anders dan een soort onboard slotket, en het is mogelijk dat het slechts een PPGA onboard slotket is.Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 18:48:
nee de celly2 kan niet op jouw moederbord via de socket
hij kan wel in de slot 1
raar he?
dus wat moet je doen ?
Bovendien werkt een 133Mhz cpu waarschijnlijk ook niet direct in de socket - omdat de slotket geen 133 Mhz ondersteund, en soms niet eens 100 Mhz (zal bij de topicstarter wel zijn).
[nohtml]
Oooooooooooohw, ik dacht dat het dus een dual mobo wasW3ird_N3rd schreef op 09 september 2002 @ 17:07:
[...]
Rofl, dit hoef ik niet eens op te zoeken, hij heeft een mobo dat EN een So370 EN een slot 1 heeft, waarbij je 1 van de 2 kunt gebruiken, en _NIET_ tegelijk!
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
fouten zijn menselijkGrrrrrene schreef op 09 september 2002 @ 19:32:
[nohtml]
[...]
Oooooooooooohw, ik dacht dat het dus een dual mobo was
allen bedankt, Slot 1 naar socket 370 converter lijkt me een puike oplossing. Tot hoe snel kan ik er een celeron op prikken?
Verwijderd
In theorie t/m 1,1GHz. (geen Tualatin, je zal dus de versie met 128KB moeten hebben), tenzij je zo'n vervelend bordje hebt waar W3ird_N3rd het over heeft. Op de website van Jetway zie ik geen max. multiplier staan, maar dat kan alsnog in de manual staan (niet bekeken). Je kunt denk ik het beste mailen naar Jetway of vragen of je het in de winkel mag uitproberen.
Max. multiplier was het niet, want een celeron 700 oid werkte wel in dat board, die heeft een multiplier van 10,5. Die 1Ghz celeron had een multiplier van 10. De multiplier is gelockt dus het had echt moeten werken. Ik snap zelf ook niet waarom, al was het maar op 66Mhz FSB, maar het ding deed echt helemaal niks.Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 12:38:
In theorie t/m 1,1GHz. (geen Tualatin, je zal dus de versie met 128KB moeten hebben), tenzij je zo'n vervelend bordje hebt waar W3ird_N3rd het over heeft. Op de website van Jetway zie ik geen max. multiplier staan, maar dat kan alsnog in de manual staan (niet bekeken). Je kunt denk ik het beste mailen naar Jetway of vragen of je het in de winkel mag uitproberen.
Misschien was het het voltage geweest ofzo... Een tualatin was het in ieder geval niet..
'T was ook niet echt een merkboard ofzo : een Fastfame 9VAAV. Wel stabiel, maar een beetje behoorlijke cpu support zit er blijkbaar niet op (celly 850 had volgens Fastfame zelf wel gewerkt! over die 1 Ghz hebben ze nooit meer een mail teruggestuurd.. of iets dat dat niet kon, nou ja, da's te lang geleden, als iemand er veel behoefte aan heeft kan het wel gaan opzoeken)
Pagina: 1