geen beeld meer na jumperfree mode

Pagina: 1
Acties:

• Grote_Keizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09-2011
Ik heb mijn asus a7v133 op jumperfree mode gezet. Er zit een amd duron 900 mhz op die ik hiervoor al tijdje had draaien op 990mhz (in dat geval wel dmv jumpers).
na jumperfree mode heb ik in bios een aantal instellingen geprobeerd voor multiplier en fsb maar nooit op iets hoger dan 1100 mhz. Wat ik ook probeerde, elke keer kreeg ik geen beeld na save&exit waarna ik met harde reboot via een veilige modus weer wel in het bios kwam. Ik kreeg daar een error msg zoals:
Last time your computer booted it hung due to wrong cpu or dram settings please try different settings ....etc etc

Ik ging dus telkens stapje lager. Maar de laatste keer dat ik het probeerde hing hij weer maar dit keer helaas geen safe mode. Ik krijg nu helemaal geen beeld meer of ik heb nou op jumperfree of jumpermode zet. Ik heb cmos al geprobeerd te clearen maar helaas ook geen effect. Ik kan me niet voorstellen dat ik iets heb opgeblazen aangezien geen enkele setting lang heeft gedraaid (max 5 seconden oid). Wat kan er nu nog voor zorgen dat ik geen beeld meer krijg? Als iemand tips heeft om die safe mode te forceren of andere adviezen dan hoor ik ze graag.
Overigens:
cpu: duron 900 unlocked
mobo: asus a7v133
mem: 2x256mb 133mhz sdram
vid: gf2 pro 64 mb
cooler: ball bearing dik apparaat weet ff merk niet

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40
Gokje: je hebt een vage videokaart die een hogere FSB niet leuk vindt en er daarom maar mee kapt, standaart instellingen terugzetten zou moeten werken. Soms is het hiervoor nodig om tijdens het booten je voeding uit te zetten (knopje achterop), stekker even eruit, en stroom er weer op. Bios batterijtje eruit halen wil ook wel eens helpen :)

(bovenstaande methode werkt bij mijn Asus P3b-F & TyanS2466n-4M)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Grote_Keizer
Bios batterij is er al een poosje uit geweest maar dat mocht niet baten. Voor de zekerheid laat ik hem er vannacht ook uit. Als dat niet lukt probeer ik de duron even op ander mobo van een huisgenoot om vast te stellen of het aan mijn moederbord of aan mijn proc ligt. Ik hoop eigenlijk toch dat het de processor is hoor ik zag net dat een nieuwe duron 1200 mhz maar 60 euro kost. Wel zonde, maar ja 60 euro kom ik wel overheen. Ik snap overigens nog steeds niet waarom hij 3 keer de safe mode deed waarbij ik juist telkens een stapje terug deed, en de vierde keer helemaal niets meer. Lekkere beveiliging is dat dan...nou ja als er nog meer mensen een idee hebben van wat er stuk is dan hoor ik ze graag.

Verwijderd

Als je een 100/133 FSB jumper hebt, zet die eerst op 100.

Het bord probeert anders op 9x133 (of nog hogere FSB als dat is ingesteld) de Bios in te lezen.
Verder kun je nog proberen om de VCore op 1,85 te zetten met de jumpers en de rest op standaard, om in ieder het systeem te dwingen wat te doen...

PS - je kunt ook nog proberen er even een ander type cpu (TBird of zo) in te zetten. Vaak 'ziet' het systeem dan dat er wat is veranderd, en komt op met default instellingen. Als dat lukt, sla die dan WEL op, en wissel weer van cpu . ;)

//edit allemachtig, wat een typos... :+

• Grote_Keizer
Das wel een goeie tip. Ik ga over een uurtje proberen om de processor eens te wisselen. Als ik me niet vergis is de a7v133 ook compatible met xp processors dus vanvond weet ik precies wat er stuk is ALS er al iets stuk is. Ik post hier wel updates met meer nieuws. Tot die tijd zijn alle tips en ervaring met soortgelijke probs welkom.

Verwijderd

Als je de batterij eruit hebt, haal je dan ook de voedingskabel eruit, of zet je gewoon je voeding uit?! Als je dat namelijk niet doet lijkt het me niet dat je cmos gecleared wordt...

• Grote_Keizer
ja natuurlijk haal ik dan de spanning eraf ;)
Pagina: 1