Toon posts:

windows 95 en compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze standaard HP vectra's zijn door overname compaq EVO D310 DT's geworden.
Nu krijg ik bij installatie van windows 95 (ja 8)7 , onze standaard) een aantal apparaten die niet werken. Een pci card en een usb device. Hoe krijg ik deze geinstalleerd? we gebruiken W95 4.00.1111. Usb zal het dus niet doen, maar dat maakt niet uit.
Wat zit er precies voor een geluidschip in? Iets van ADI maar verder wordt het niet duidelijk. Er zijn alleen drivers voor 98 en hoger. 8)7

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ZOekt en gij zult vinden: www.compaq.nl etcetera

ZUllen vast wel drivers voor dat ding te vinden zijn, en ook zal er wel beschreven zijn welke hardware er in zit lijkt me.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 14:03

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Dat probleem heb ik ook altijd met windows 98 op me compaq maar dan moet je nog een keer windows instaleren en dan kan hij bij wel alle drivers vinden die die adners niet vond 8)7

Verwijderd

er zijn wel usb drivers voor win 95. Tis wel behelpen, maar bij mij werkt het gelukkig

Verwijderd

Wrom zet je er in vredesnaam 95 op? 8)7
Bij die evo's word standaard 2k/xp geleverd. Gebruik die gewoon.
Werkt VEEL beter moest op me stage win98 op een evo zetten ken je eerst al die f*ck drivers zoeken.

Hou het gewoon bij 2k of xp en bespaar jezelf de moeite.

Verwijderd

USB devices onder Windows 95 zijn een echte Crime. Waarom installeer je Windows 95 op systemen die standaard geleverd worden met Windows XP / Windows 2000? :? Ik kan geen reden verzinnen. Leg dat eens uit!

BTW: voor een netwerk maak het niets uit of je nu Windows 95 of Windows 2000 als OS hebt op je client PC's.

Verwijderd

http://support.mircosoft.com

Daar staan usb drivers voor win95

Verwijderd

Als het goed is zit er een serienummer geplakt op je Compaq. Ga naar http://wwss1pro.compaq.com/support/parts/hwlookup.asp en vul je nr in of klik op autodetect. Ongetwijfeld kom je dan een soundchip tegen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! daar kon ik dus veel meer mee uit de voeten. geluid was avance ac 97 intel. Ik snapte ook wel dat ik die drivers juist ergens anders moest halen dan bij compaq. Het afsluiten gaat alleen nog niet goed. Controllers voor seriele bus gaan alleen nog niet lekker. Veroorzaakt bij het afsluiten een fatal exception od 01ff:00002f9a. I'm working on it. Tips zijn welkom natuurlijK!

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Hoe krijg jij win95 op een nieuwe EVO??

Ik had laatst een P4 1,7 en daar wou windows 95 gewoonweg niet op. Ik wat gezocht via google en iedereen zegt dat win95 niet op pc's met te snelle procs geinstalleerd kan worden :?

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 12:44

tweakerbee

dus..?

Pfff...ik zou wel uitkijken met het inzetten van dergelijke "knutselsystemen" in een bedrijf. De kans dat er nog meer (onontdekte) bugs in zitten is vrij groot.

Stel je BIOS anders eens een beetje strakker af. Schakel de USB controller uit (als je hem toch niet gebruikt) en kijk eens hoe de IRQ's verdeeld zijn. Kan je fatal exception veroorzaken.

edit:

Shadowcast: Gebruik de K6-2 patch van MS en dan kan het wel ;)

[ Voor 0% gewijzigd door tweakerbee op 13-09-2002 15:07 . Reden: Shadowcast ]

You can't have everything. Where would you put it?

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

Een AMD patch om een Intel te laten werken :D

Nouja, ik heb gewoon gezegt dat het niet kon en er win98 opgezet, wel zo makkelijk :)

en het is niet Shadowcast maar Shadowcom ja!

Verwijderd

Waar ik werk is het helaas hetzelfde, de patch hebben ze nooit werkend gekregen, oplossing, niemand mag USB apparaten gebruiken, da's pas beleid 8)7

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

Wat is trouwens ook heb meegemaakt met Compaqs is dat als je er extra geheugen instopt je vaak bootproblemen krijgt.

Een klant had vast alle systemen uitgebreid tot 256MB en dat vond 98 toch niet zo grappig.

Het fijnste is toch gewoon overstappen op 2k of XP alleen moet je dat wel weer al je policys opnieuw gaan maken en eerst goed testen vantevoren en dat kost weer een berg tijd.
En geld uiteraard!

Verwijderd

Topicstarter
SHADOWCOM schreef op 13 september 2002 @ 15:06:
Hoe krijg jij win95 op een nieuwe EVO??
Inderdaad, amd patch:

http://wwss1pro.compaq.co...15LA-0901A-WWEN.xml&dt=21

http://wwss1pro.compaq.co...15XM-1101A-WWEN.xml&dt=21

In deze pdf-jes staat hoe. Maar zit er nu ook aan te denken om gewoon 98 er op te rausen. Maar ja, beleid is hier wat sip. Dus Exerminator :+ , nu weet je waarom 95. Maar moet maar ff kijken of ik het kan laten escaleren. Bsod's is gewoon niet acceptabel. :X :X
Pagina: 1