Draytek Vigor2200E Router als hub gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
Ik zit met het volgende probleem en de search heeft mij het antwoord niet gegeven, dus stel ik de vraag hier:

Mijn vriendin heeft nu kabel internet via kabelfoon.
Maar dit is over genomen door @home en dat word verwacht over een half jaar.

Nu heb ik een netwerkje aangelegd met 2 pc's en een server die het internet deelt.
Als @home komt wil ik die server vervangen door een router. Dat kan nu nog niet omdat de kabelmodem van kabelfoon aangesloten wordt op de com-poort

Nu moet ik alleen nog een hub kopen, om het netwerkje compleet te maken. Maar omdat ze over een half jaar @home krijgen lijkt het mij verstandig om alvast een Draytek Vigor2200E Router ( http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=560500 ) te kopen en die zolang alleen als hub te gebruiken.

Maar mijn vraag is. Kan ik die router als alleen een hub gebruiken.
En werkt die router ism. met @home basis abbo. Dit omdat ik niet weet wat voor aansluiting @ home (utp/usb?) Want als je bij het basis abbo weer zo'n gare demos modem krijg.....

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:54
Waar kan ik lezen dat Kabelfoon is overgenomen door @home? Ik heb ook Kabelfoon.

www.digireflex.nl

Verwijderd

je kunt hem alleen als "switch" gebruiken, want ik geloof niet dat die draytek een hub is.
Je hoeft dus niet direct kabel i-net te hebben , alleen de switch functionaliteit werkt ook wel.

En @home basis past daar perfect achter, dus aanschaffen die hap

• mhr-zip
Graaf_slis schreef op 09 september 2002 @ 16:00:
Waar kan ik lezen dat Kabelfoon is overgenomen door @home? Ik heb ook Kabelfoon.
Ow maybe heb ik het niet duidelijk neer gezet, maar in klundert/zevenbergen enzo is het netwerk van kabelfoon over genomen door @home. kabelfoon blijft gewoon bestaan.

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 16:00:
je kunt hem alleen als "switch" gebruiken, want ik geloof niet dat die draytek een hub is.
Je hoeft dus niet direct kabel i-net te hebben , alleen de switch functionaliteit werkt ook wel.

En @home basis past daar perfect achter, dus aanschaffen die hap
Mja als switch is ook goed natuurlijk :)

Verwijderd

gaat prima, alleen ff de DHCP enzo van de router op de draytech uitgooien.

Verwijderd

mhr-zip schreef op 09 September 2002 @ 15:55
Maar mijn vraag is. Kan ik die router als alleen een hub gebruiken.
En werkt die router ism. met @home basis abbo. Dit omdat ik niet weet wat voor aansluiting @ home (utp/usb?) Want als je bij het basis abbo weer zo'n gare demos modem krijg.....
Ik heb ook een draytek 2200e, als je iets niet weet kun je gewoon easy die site van draytek bezoeken. http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e :)

Verwijderd

damn, ik dacht ff dat @home zo aardig was geweest heel kabelfoon over te nemen :) Maar nee, ik zit hier dus voorlopig te quaken met een ping van 200 :(

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 16:20:
damn, ik dacht ff dat @home zo aardig was geweest heel kabelfoon over te nemen :) Maar nee, ik zit hier dus voorlopig te quaken met een ping van 200 :(
het leven is hard, maar de voorkant van de trein is harder.

Ps volgens mij zijn de ping tijden van @home ook niet altijd wat je wilt.

Verwijderd

ping tijden van @home zijn voor een kabel provider gewoon goed te noemen (<40-50 ms nationaal)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mhr-zip schreef op 09 september 2002 @ 16:35:
[...]

het leven is hard, maar de voorkant van de trein is harder.

Ps volgens mij zijn de ping tijden van @home ook niet altijd wat je wilt.
volgens mij ga je echt wel blij zijn als je het emaal hebt... @home is gewoon 20 x beter dan dat kabel sloom troep

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• mhr-zip
SithWarrior schreef op 09 september 2002 @ 17:10:
[...]

volgens mij ga je echt wel blij zijn als je het emaal hebt... @home is gewoon 20 x beter dan dat kabel sloom troep
Ow mij boeit het niet zo. Ik heb zelf chello en dat bevalt. En als het niet meer bevalt kan ik altijd nog iets nemen vanaf het bbned netwerk :)

Maar dit is bij me vriendin.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24
Je zou idd alleen de switch kunnen gebruiken die bij de router in zit en dan niet de router functie zelf. Vigor 2200E bevalt mij erg goed, vooral met firmware v2.2. De Vigor van mij dient trouwens ook als één van de twee switches in ons thuisnetwerk. Werkt allemaal perfect. Trouwens via http://www.draytek.nl krijg een erg goeie ondersteuning.