MAC OS usage

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Weet iemand waar ik een soort statistieken kan vinden van de huidige MAC OS gebruik van tegenwoordig ?

Dus hoeveel procent nog versie 8.5 heeft...en hoeveel procent OS versie 9 etc.

Ik vraag dit namelijk i.v.m. compatibiliteit met FLASH MX , die werkt namelijk niet op OS 8.5 ..... en door te kijken hoeveel mensen nog de oude versie hebben, kan ik eruit afleiden of ik nog steeds met flash 5 moet werken...of gewoon de hele oude 8.5 generatie skippen en overgaan op Flash MX

Thanks

Verwijderd

http://www.macromedia.com.../version_penetration.html

Dat zegt niets over het OS, wel over de Flash versie. Ik zie daarin genoeg reden om nog geen pure MX functionaliteit te gebruiken, alhoewel de client's player waarschijnlijk wel automatisch geüpgrade zal worden.

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Doh! ... sry (8>

Dual 9/X hiero ieg.

• HunterPro
  • Niet online
uhm jij hebt het vast over het topic van gister? Wat ik je gaf, was info over de _editor_ van flash MX. De plugin draait nog op een Nokia communicator, dus zal ie er ook wel zijn voor Mac OS < 8.5.

• ZOMERZON
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Nou kijk, de reden waarom ik dit vraag gaat gepaard met een praktijk ervaring.
Op een mac met OS 8.5 heb ik geprobeerd de flash mx plugin te installeren en bij het installeren zegt 'ie dat ik een ander OS moet hebben.

En heb ook geen andere MAC voorhande (draaiende op oude os) om het uit te testen

Verwijderd

volgens mij werkt de Flash MX/6 plugin alleen onder Mac OS 8.6, 9.x en X

http://www.macromedia.com...h/productinfo/systemreqs/
Macintosh
  Platform   Browser
· System 8.6
System 9.0
System 9.1
System 9.2   Netscape plug-in works with Netscape 4.5 or later, Netscape 6.2 or later, Microsoft Internet Explorer 5.0 or later, and Opera 5

· OS X 10.1 or later   Netscape plug-in works with Netscape 6.2 or later, Microsoft Internet Explorer 5.1 or later, and Opera 5
dus :)
(moet je dus toch je oude iMacje upgraden naar 8.6 ;) )

edit:
mm beetje f*cked up quote, nouja jammer dan >:)

• TheDjasp
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Ik denk dat je rustig 8.5 mag skippen, volgens mij heb je het hier dan over promilles aan internetgebruikers.

Dat wil niet zeggen dat je ongegeneerd over kan stappen op MX, want zoals die link hierboven ergens al aangeeft is de versie-penetratie van de mx plugin nog niet vergevorderd.

(En ik kan uit ervaring meedelen dat OS 9 in ieder geval NIET automatisch de Flash 5 plugin upgrade naar 6)

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

TheDjasp schreef op 09 september 2002 @ 23:50:
Dat wil niet zeggen dat je ongegeneerd over kan stappen op MX, want zoals die link hierboven ergens al aangeeft is de versie-penetratie van de mx plugin nog niet vergevorderd.
en dat geld ook voor windows gebruikers!

edit:

bedoel gewoon dat nog niet iedereen de mx plugin heeft hiermee

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

enkel de allereerste serie iMacs (Bondi Bleu) werd met 8.1 geleverd, vanaf de '5 flavors' (die verscillende kleuren, rood geel etc) en de 'Blue-and-White'-G3 was 8.5.1 aangezegd, en meen dat 8.6 een gratis en critical update was

je kunt er gerust vanuitgaan dat mensen internet surfen met minstens een OS 8.5, als ze minder hebben zullen ze waarschijnlijk geeneens een plugin willen installen.

als het om een CD-rom applicatie gaat zul je kritischer moeten zijn, kansen zijn dan groter dat mensen met oudere computers dit zullen proberen te draaien en de kans is groter dat daaronder minder dan 8.5. zit (7.5.3 is nog altijd een favoriet, zeer stabiel en prettig)
bovendien is de irritatie van een melding: "Uw besturingssysteem is uit het jaar 0" erg groot.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1