Account aanmaken en verwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:08
Beste Tweakers :>

Ik vind hier best wel wat topics over, maar ik denk: "* paQ moet zich laten adviseren door mensen die hier ervaring mee hebben" :)

Een klant wil een pagina, waarop zijn klanten zich kunnen aanmelden, c.q. inloggen en zo naar een pagina worden doorverwezen, waarin heel simpel een vrij te maken form staat wat zij kunnen invullen.
Na verzending komt bij mijn klant dan een e-mail binnen met de opdracht.
Nu is het wel zo dat degene die een opdracht aanlevert op de website, niet telkens zijn gegevens hoeft in te voeren, maar dat míjn klant wél eenvoudig kan zien wie de opdracht heeft geplaatst.... snappie? :?

resumé:
Ik kom op die site, meldt me aan, krijg een login en wachtwoord....
over een week ofzo wil ik een opdracht plaatsen, ik ga weer naar die site, log in, en voer de opdracht in... en dus niet telkens mijn gegevens, want dat is irri....

Op dat moment ziet degene van wie de website wordt, van wie de opdracht afkomstig is, wat de opdracht inhoudt, en op wie of wat de opdracht slaat etc etc...

Dan moet er ook nog een functie inzitten dat wanneer je je wachtwoord vergeten bent, deze eenvoudig via je e-mail kunt opvragen...

Dat zijn de eisen....

Ik kan geen gebruik maken van php....
Het liefst doe ik dit m.b.v. een script, zodat ik de huisstijl van de site volledig kan doorvoeren in het log-in en opdracht-aanlever-systeem. :)

Hebben jullie tips, ervaringen, ideeën etc etc?

B.v.d. :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik wil niet raar doen verder maar je mag geen script requesten
(staat in de FAQ)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Ik wil best raar doen. :)
Dit noem ik geen scriptrequest meer...

Kijk eens op www.devshed.com, als je een beetje gaat lezen, moet je hier in ieder geval wel op wat ideeën kunnen komen.

• paQ
GGS_VR6 schreef op 09 september 2002 @ 15:23:
Ik wil niet raar doen verder maar je mag geen script requesten
(staat in de FAQ)
Ik request geen script...

Ik vraag me alleen af wat hiervoor een oplossing zou kunnen zijn...
Ik zie een wirwar aan scripten en mogelijkheden, maar aangezien mijn ervaring met deze zaken totaal nul is, wil ik niet gelijk bij een klant op mijn bek gaan en leek het me handig ervaringen van jullie na te vragen...

zo an: nou die en die doet precies wat je vraagt en heb ik altijd goede zaken mee gedaan...

:)

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Als je uberhaupt geen idee hebt over hoe je zoiets aan zou moeten pakken lijkt het me sowieso niet verstandig als je eraan begint.

• paQ
SillyJW schreef op 09 september 2002 @ 15:34:
Ik wil best raar doen. :)
Dit noem ik geen scriptrequest meer...

Kijk eens op www.devshed.com, als je een beetje gaat lezen, moet je hier in ieder geval wel op wat ideeën kunnen komen.
ga ik effe tjsekken...

bedankt
;)

• paQ
2 schreef op 09 september 2002 @ 15:36:
Als je uberhaupt geen idee hebt over hoe je zoiets aan zou moeten pakken lijkt het me sowieso niet verstandig als je eraan begint.
:D

alles kan, niets is onmogelijk :P

groot denken..

Het zit zo... zijn website had ik al eerder gemaakt, maar wil nu deze optie toevoegen.... vandaar dat hij uiteraard naar mij terugkomt...
en ik vind het ook wel een uitdaging, en krijg er ruimschoots de tijd voor... een maand of 3... dus dat moet wel lukken...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Zal toch echt met server-side moeten. Anders is het niet veilig. Dus wordt het toch PHP, ASP of CF.
Waarom wil je geen PHP gebruiken eigenlijk?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• paQ
OkkE schreef op 09 september 2002 @ 15:39:
Zal toch echt met server-side moeten. Anders is het niet veilig. Dus wordt het toch PHP, ASP of CF.
Waarom wil je geen PHP gebruiken eigenlijk?
tja... php... hij heeft nu geen php mogelijkheid bij zijn host.... (n00b) en op de een of andere manier kan hij dat pas over 6 maanden krijgen, óf hij moet bijbetalen...

en dat veilige... tja dat speelt hier nog nieteens zo'n rol..

het gaat puur om de handigheid dat zijn klanten niet steeds hun eigen gegevens moeten invoeren... voor de rest valt er qua gegevens weinig te achterhalen...

het komt neer op: hé... doe even dat en dat voor mij, de groeten van puntjepuntje

• OkkE

OkkE

Lijkt me toch niet fijn als ik zomaar kan inloggen en onder de naam puntjepuntje opdrachten kan versturen. :/

Wat je zou kunnen doen is dmv een Cookie de gegevens van de gebruiker opslaan op zn eigen pc. En die er uithalen flak voor het form verzonden wordt. :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• paQ
OkkE schreef op 09 september 2002 @ 15:44:
Lijkt me toch niet fijn als ik zomaar kan inloggen en onder de naam puntjepuntje opdrachten kan versturen. :/

Wat je zou kunnen doen is dmv een Cookie de gegevens van de gebruiker opslaan op zn eigen pc. En die er uithalen flak voor het form verzonden wordt. :?
JA :) vinnik een goed plan.... choeso jei

enne... ja.... wil niet requesten.... maar uh... :?

goed, ik ga daar eens even op zoeken... maar dan zit ik nog steeds met zaken hoe hij dan aan een wachtwoord e.d. komt....

• OkkE

OkkE

Het beste is toch via een database, dit is simpel en veilig. Maar denk dat het ook wel via JS kan, alleen geen idee hoe. :? :?

• paQ
OkkE schreef op 09 september 2002 @ 15:52:
Het beste is toch via een database, dit is simpel en veilig. Maar denk dat het ook wel via JS kan, alleen geen idee hoe. :? :?
database it is dan denk ik.... :{

Maar werkt dat altijd via php?
wat een vragen he :D

• OkkE

OkkE

Kan via PHP, ASP, CF en JSP.. voor zover ik weet.
Moet alleen de server wel SQL ondersteunen, en omdat die ook geen PHP ondersteund vraag ik 't me af..

Edit: Je Apache doet het iedergeval.. ;)

Edit 2: Lijkt me trouwens meer een topic voor P&W worden.

• paQ
OkkE schreef op 09 september 2002 @ 16:00:
Kan via PHP, ASP, CF en JSP.. voor zover ik weet.
Moet alleen de server wel SQL ondersteunen, en omdat die ook geen PHP ondersteund vraag ik 't me af..

Edit: Je Apache doet het iedergeval.. ;)

Edit 2: Lijkt me trouwens meer een topic voor P&W worden.
Dat SQL is er allemaal niet..
wel bij mijn eigen host, dus ik zou het eventueel nog kunnen uitlenen naar mijn eigen domein... maar toch....

we zien wel..
bedankt voor de info iig :)

• OkkE

OkkE

Asje.
En anders kan je gewoon de klant met IE laten browsen, met AutoAanvullen aan. ;)

Verwijderd

Een inlogsysteem maak je niet met een client-side taal, altijd server-side. En ja, dat is al vele vele malen verteld op het forum. Dat had je wel kunnen weten als je eens wat meer interessante dingen ging lezen, in plaats van in de HK hangen.

Los het dus server-side op, met PHP, ASP, JSP, CF, Perl, of een andere taal. Wat jij wilt kan client side niet, punt :)
Verdiep je iets meer in de wondere wereld van webdevelopers voordat je zulke topics opent svp.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.