Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer in auto

Pagina: 1
Acties:

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:16
'K heb ooit eens ergens gelezen/gezien dat iemand een computertje in de auto had ingebouwd, om aan te sluiten op de autoradio zodat ie daarmee z'n mp3'tjes kon afspelen.

Dit lijkt me eigenlijk ook wel wat. 'k Heb nog wel ergens wat onderdelen waarmee ik een simpel pc'tje in kan bouwen, heb nog ergens een lcd'tje voor de navigatie enzo, proggen daarvoor moet ook geen probleem zijn.

Het enigste waar ik zo 1,2,3 niet uitkom is de voeding van dit alles. Natturlijk kan ik een 12vAC/220vDC convertor aansluiten, maar volgens mij is het rendement hiervan niet zo hoog, heb ik binnen de kortste keren m'n accu leeg... ook niet de bedoeling.

Zou ik dit kunnen oplossen met een paar 7812/7805 spanninsregulatoren en wat zenerdiodes om de juiste spanningen te maken, en een paar flinke elco's om de boel een beetje constant te houden??? of heb ik toch een geschakelde voeding nodig?

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ik wil niet komen met UTFS, want die hapert een beetje, maar er is een langlopend topic over PC voeden in de auto. Dus toch maar ff searchen hier op GoT, dan heb je de info die je nodig hebt :)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
kort samengevat: 7812 lukt niet, de low-drop variant lukt net....
7805 kan, alleen veeeeel te weinig vermogen.

geschakeld veel slimer, en veel hoger rendement (minder hitte)

ook de negatieve spanningen worden lastig met een 78 of 79xx serie ;)

Verder is er een compleet topic over:
PC voeding voor in de auto, interesse??

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:16
Ik wil niet komen met UTFS, want die hapert een beetje, maar er is een langlopend topic over PC voeden in de auto. Dus toch maar ff searchen hier op GoT, dan heb je de info die je nodig hebt
En je hebt nog gelijk ook :) maar als ik op 'auto' en 'voeding' zoek, en in de eerste resultaten pagina niks vind dat iets met uberhaupt een auto te maken heeft, verwacht ik eigenlijk op de volgende pagina's ook geen resultaat.

Verkeerd verwacht dus...

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Verwijderd

hstoker schreef op 09 september 2002 @ 15:25:
[...]

En je hebt nog gelijk ook :) maar als ik op 'auto' en 'voeding' zoek, en in de eerste resultaten pagina niks vind dat iets met uberhaupt een auto te maken heeft, verwacht ik eigenlijk op de volgende pagina's ook geen resultaat.

Verkeerd verwacht dus...
en deze kan dicht :)

edit: wordt binnenkort moderator

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
http://www.mp3car.com/

Kijk hier eens ff (zodra de bullitin board het weer doet.. )
Verschillende voorbeelden/ threads over alles wat met mp3 boxen in de auto te maken heeft..

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:42

Hu9o

Schokkend

hstoker schreef op 09 september 2002 @ 15:04:
Het enigste waar ik zo 1,2,3 niet uitkom is de voeding van dit alles. Natturlijk kan ik een 12vAC/220vDC convertor aansluiten, maar volgens mij is het rendement hiervan niet zo hoog, heb ik binnen de kortste keren m'n accu leeg... ook niet de bedoeling.
Bedoel je niet 12vDC/220vAC ? 220V moet wisselspanning zijn en de 12V spanning van de accu is gelijkspanning.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Pagina: 1