[Win98SE] Windows opgedeeld in 45 Dir's

Pagina: 1
Acties:

• GhAoS897
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 15:29

GhAoS897

Star Citizen

Topicstarter
Ik zit hier met een raar iets, iets wat ik nog niet eerder heb gezien
Na wat ik zo kan zien is de Windows dir opgedeeld in 44 nieuwe dir's met de naam DIR00001 t/m DIR00045
Maar het rare is dat de bestanden niet corrupt zijn, het zijn de normale windows bestanden en onder elke DIR***** dir zitten wel weer sub dir's
Er stond een virusscanner op die ook automatisch bij gewerkt werd
En ier is 's morgens nog mee gewerkt en toen ze hem later opnieuw wouden opstarten deed ie het niet meer (ik weet dus niet of scandisk onder tussen heeft gedraaid)
Maar zou dit door scandisk gedaan kunnen zijn of moet ik aan iets anders denken
En is het makkelijk op te lossen of zal ik alles opnieuw moeten installeren (zelf denk ik het laatste)
Mensen die dit eerder hebben gezien of mee gemaakt ??
Alvast bedankt

edit:
oops foutje in de titel :)

Star Citizen Referral : STAR-DK5L-7NXL

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat komt nadat je systeem niet goed is afgesloten. Windows ruimt dan lost clusters e.d. op, en maakt daar deze directories van. In principe zijn dit dus bestanden die vroeger ergens stonden. Aangezien je er 45 hebt, ben ik bang dat een flink aantal applicaties niet meer zou moeten werken. Je kan ze wellicht zippen en kijken of alles blijft werken, anders opnieuw installeren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31
kan je een screenshot plaatsen ?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• GhAoS897

GhAoS897

Star Citizen

Topicstarter
[reactie op joostve]
Nee heb ik zo geen mogelijkheid toe
Ik zal ik zo niet weten hoe ik in dos een screenie op mijn pc kan krijgen om die te posten
De pc is van een klant en staat verder helemaal los en ik zit hier op mijn laptop te werken

[reactie op Microkid]
Ja maar als windows normaal de lost clusters opruimt dan is zijn dat toch file****.chk bestanden en daar haal je nix meer uit
Wat ik bedoel is dat de windows dir nu onderverdeeld is in 44 nieuwe dir's met de naam DIR00001 t/m DIR00045
Dus inplaats van in windows dir heb ik nu 44 dir's met de windows bestanden

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Oei, da's nog erger. Waarschijnlijk linken alle bestanden in al die directories naar dezelfde plek op je harddisk. Dus bijv \dir0001\file wijst naar dezelfde plek als \dir0002\file, en als \windows\file. Misschien moet je heel voorzichtig eens een bestandje wegmikken dat geen kwaad kan (bmp ofzo) en kijken of het goed blijft in je windows directorie. Heb zelf vroeger ook eens zoiets gehad en kon toen mooi opnieuw installeren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik denk dat je inderdaad opnieuw mag gaan installeren, er zijn een hoop beschadigde directories. Dit komt door een (automatische) schijfcontrole ja.

Ik verplaats dit trouwens naar Windows Operated Systems, daar past je vraag beter :)
Ook zet ik je OS even in de titel (volgens Windows Operated Systems - Policy). Als ik naar je andere topics kijk is dit XP, zeg het even als het om een ander OS gaat.

edit:
w98 it is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GhAoS897

GhAoS897

Star Citizen

Topicstarter
Ok mijn fout
Ik praat over Windows 98 SE
En over dat verplaatsen kan ik snappen want ik zat zelf ook te twijvelen of ie in het goede topic stond :)
Alvast bedankt voor alle reacties

• GhAoS897

GhAoS897

Star Citizen

Topicstarter
[Update]
Ik heb scandisk er nog maar eens overheen gehaald (in dos)
En kwam al aan met behoorlijk wat foutmeldingen o.a. dat filesizes niet meer klopten en dat ie een dir had gevonden die er niet meer was (waarschijnlijk de windows dir)
Maar dat is nog niet het enige
Ik heb hem ook een oppervlakte scan laten doen (daar is ie nog mee bezig nu)
en nu komt het hij vind dus een hele stapel bad clusters (de ene naar de andere)
Conclusie de HD is defect
Wat er dan precies helemaal is gebeurt weet ik niet (misschien verplaatst toen ie aanstond en te hard neer gekomen??)
Dit zou toch niet kunnen bij normaal gebruik mag ik aan nemen
bedankt voor alle reacties en nu moet ik dus uiteindelijk nog alles opnieuw installeren :( en ook nog eens een HD vervangen
Maar gelukkig heb ik al te horen gekregen dat de gebruiker backups heeft gemaakt dus dat scheelt al weer :)
Nogmaals bedankt

Verwijderd

Als er iets kapot gaat in een compu is het vaak de HD, dit is namelijk nog het enigste mechanisch systeem apparaat, (floppy cd fans ook natuurlijk).
DUs zo gek is het niet
Pagina: 1