Toon posts:

HCF Modem probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, er zijn meerdere topics over dit item. Helaas geen enkele met een nuttig antwoord, dus vandaar dat ik het zo nog maar eens probeer.

Ik heb een HCF modem met conexant chipset. Dit modem heeft in een w98 systeem gewerkt. Nu heb ik dit modem naar een ander w98 systeem overgezet. Het modem word netjes herkend en geinstalleerd maar vervolgens is er niks mee te beginnen.

Er zijn ook geen fouten te zien in de device manager, zelfs de more info knop in de modem properties geeft netjes wat waardes aan. Maar bellen... helemaal nikz.

Iemand enig idee, want ik word echt doodziek van deze meuk...

}>

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou helpen om specs te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja wat kan ik er van zeggen... tis gewoon en HCF conexant chipset kaartje, verder staat er geen merknaam of iets op. Tis een 56K kaarttje, meer kan ik er ook niet van zeggen.

Op het oude systeem waren ook de conexant drivers geinstalleerd, daar werkte het perfect.

}>

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Zoiets had ik dus de afgelopen weken met een modem met conexant chipset, gaf aan dat hij geen kiestoon had en verder alles in orde. Kon een forum vinden waarvan iemand sprak over het feit dat deze modems nog wel eens problemen geven. Bij hem was het opgelost door een mobodriver te installen. Ik had het op een K7S5A en zou echt niet weten welke driver te installeren. Heb na twee dezelfde modems geprobeerd te hebben en uren geklooi maar een ander erin gestopt en geen problemen meer. Wellicht heb je hier wat aan in ieder geval succes ermee.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
He, dat ben ik ook tegengekomen: kan geen kiestoon vinden!

Tsja, ik weet zeker als we hier een andere modem hadden liggen dan was het binnen twee minuten opgelost... maar tsja.. die hebben we dus niet.
En aangezien het modem in een ander systeem wel werkte, heb ik toch gewoon zoiets van: hij moet het gewoon doen!

}>

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de specs eens gaf van het systeem waar hij inzat en waarin je hem probeert te laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Huidige systeem:

Proc: Intel PIII 450
Mem: 96Mb
HD: 13,7 Gb
VGA: SIS 6326

Oude systeem:

Merk: Compaq DeskPro
CPU: Intel PII 350
Mem: 64 Mb
HD: 10,9 Gb
VGA: Matrox Millenium

}>

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Zet hem anders weer terug in je oude systeem, kijk of ie nog steeds werkt.
Kijk vervolgens bij je driverinstellingen in apparaatbeheer welke *.inf die gebruikt. Kopieer die naar een diskette en installeer hem vervolgens met deze diskette op de nieuwe PC

En anders kijk hier eens (user is : drivers / password is : all)

http://www3.driverguide.c...&qa5=10&qa6=247&dp=1&fs=0

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Geen enkel effect.... allready did that

}>

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Misschien helpt het ook om de modem in een ander pci-slot te doen. Wil nog wel eens de meest vreemde problemen in windows oplossen.....

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je inderdaad gelijk in, helaas wil het deze keer de problemen niet oplossen. Dit heb ik namelijk ook al geprobeerd.

}>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 16:35:
Daar heb je inderdaad gelijk in, helaas wil het deze keer de problemen niet oplossen. Dit heb ik namelijk ook al geprobeerd.

}>
Mag ik u vriendelijk verzoeken om niet na elke post -> >:) <- aan het eind die smilie te plaatsen is zeer vervelend.
alvast bedankt

>:) :+

Verwijderd

Topicstarter
Dat mag u mij zeker vriendelijk verzoeken. ;) Daar heb ik geen enkel probleem mee.

}>

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 20:20

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Generieke driver (gevolg: voice werkt niet meer) proberen:

http://www.conexant.com/customer/files/HCFp_Win9x.zip

Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat zo'n insteekmodem niet werkte in een bepaalde machine. Toen eigenlijk niet echt opgelost. (niet dat ene modem in die pc gestopt, maar anders opgelost).

Heb je ook geprobeerd een "alternatieve driver" (show all drivers for this hardware onder update driver) voor de zelfde hardware te kiezen? Bij mij kan ik kiezen tussen een rockwell HCF modem en een "11 ..... conexant internaltion blabla .. modem"(zit nu achter een andere pc). dat rockwell verhaal werkte niet meer bij mij.

En dan kun je nog aan de bios sleutelen, firmware update of zo iets extotisch, maar veel kans geef ik je niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

op de site van connexant zijn als het goed is een paar proggie's die je kaart kunnen uitlezen voor typen en weet ik wat nog meer

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Hou er nou maar mee op en gooit er gewoon een ander in. Het kost je alleen maar veel tijd en imo weinig kans dat ie het gaat doen. Is gewoon een kwestie van conflict tussen moederbord en modem.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Pagina: 1