Toon posts:

[XP] netwerkkaart(en) half dood ? :S?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

hieronder volgt volgens mij weer een behoorlijk uitdagende post die enige hersen/cpu kracht vergt om te snappen maar ik zal het kort houden :)

Gisteren de buurman aan de deur, ze netwerk deed het niet meer.
Systeem: PIII 550, 128mb sdram, WinXP pro.
netwerkkaartje van Realtek de RTL8139b ff uit me hoofd.

dit systeem gaat dienen als "server" in huis, maar er zit gewoon 1 andere pc aan de andere kant van het cross cabletje aangesloten.
dit heb ik ingetikt bij netwerkverbingen:
ip adress: 192.168.0.1
netmask 255.255.255.0

ipconfig geeft prachtig dezelfde nummertjes terug, dus dat is goed ingevuld.
maar als je dan ping 192.168.0.1 doet, dan krijg je geen reply
maar als je dan ping 127.0.0.1 doet, dan krijg je geen reply

gekeken bij irq, daar stond de netwerkkaart samen met usb en geluidskaart.
dus ik die pc opengetrokken, alle pci kaarten er uit, USB disabled in de bios netwerkkaart in een ander slot.......maar nog steeds geen reply :(
netwerkkaart in een ander slot.......maar nog steeds geen reply :(
netwerkkaart in een ander slot.......maar nog steeds geen reply :(
en zo doorgegaan tot ik alle sloten heb gehad.

ik een "nieuw" kaartje bij mij uit de kast gepakt dit keer een Realtek RTL8139C.
dit "nieuwe" kaartje was nog geen week oud, maar heeft wel al gewerkt bij mij thuis in een systeem dus kaartje was o.k.
maar zelfde probleem, hij heeft wel een ip adres gekregen maar hij geeft geen andwoord terug op zijn ingevulde(192.168.0.1) ip-adres en ook niet op localhost(127.0.0.1)

het bovenstaande was zo'n beetje het gene wat ik even kon verzinnen en proberen 8)7 8)7 8)7 maar nog geen voortgang geboekt :(
wie heeft een nog een geniale ingeving om mijn buurman van ze probleem af te helpen. :?

b.t.w. WinXP staat er pas een maandje op dus da's nog verse install.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

hopen dat hij een msi mobo heeft en dan de USB gebruiken voor het netwerk

misschien in XP de firewall uitzetten weet niet of dat er nog mee temaken heeft maar zou ook een oplossing kunnen zijn dat hij geen ping terug geeft

[ Voor 0% gewijzigd door SimplyMe op 09-09-2002 14:45 . Reden: idee ]

Verwijderd

Topicstarter
SimplyMe schreef op 09 september 2002 @ 14:39:
hopen dat hij een msi mobo heeft en dan de USB gebruiken voor het netwerk
USB gebruiken voor het netwerk ??
mag ik daar uit concluderen dat jij de hoop op een intern kaartje al opgegeven heb ? |:(

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

nee hoor maar jij wilde een snelle oplossing en dat is waar ik ineens aan dacht

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kabeltje kapot?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Gooi TCP/ID eens weg evenals de netwerkkaart drivers (uit het systeem). Even rebooten en het zou weer gedetecteerd moeten worden. Wil nog wel eens werken met ping problemen

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op 09 september 2002 @ 14:55:
Gooi TCP/ID eens weg evenals de netwerkkaart drivers (uit het systeem). Even rebooten en het zou weer gedetecteerd moeten worden. Wil nog wel eens werken met ping problemen
als je TCP/IP bedoeld dan heb ik dat ook al geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
het heeft niets met het kabeltje te maken, hij kan zichzelf niet eens pingen(en dan maakt hij dus geen gebruik van een kabeltje) :)

correct me if i'm wrong maar in ieder geval toch bedankt voor het meedenken

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:00:
[...]

als je TCP/IP bedoeld dan heb ik dat ook al geprobeerd
hmm, en heb je windows ook al opnieuw geinstalleerd, vaak werkt het daarna wel, heb je btw wel een irq/io vrij, staat de bios op plug&pray etc etc.

offtopic:
wat moet die msn smilie in de topictitle :? :(

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Dit soort moeilijkheden van win98 heb ik al vaak meegemaakt :Z

1 van deze oplossingen kan werken: Gooi ALLE netwerkonderdelen weg, ZOAlS client voor msnetwerken, tcp/ip, ipxspx bestandsenprinterdeling, enz enz.

Zorg dat de netwerkkaart er al uit is als je dit doet. Doe hierna een herstart. Windows zal niets vinden. hierna pc uit, netwerkkaart erin, weer aan [duh] en winhoos ff drivertjes geven. Na nog een herstart :Z ff proberen naar 127.0.0.1 te pingen. Niet? dan windhoos opnieuw erop. Ik raad een "overheen"install af; gwoon formatteren die hardeschijf dus. (wel ff backup maken van z'n doccies ;) )

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
erkens schreef op 09 september 2002 @ 22:05:
[...]

hmm, en heb je windows ook al opnieuw geinstalleerd, vaak werkt het daarna wel, heb je btw wel een irq/io vrij, staat de bios op plug&pray etc etc.

offtopic:
wat moet die msn smilie in de topictitle :? :(
windows staat er pas net op, maar omdat het mijn pc niet is kan ik hem ook niet zo 1, 2, 3 leeggooien...

en ik gloof dat ik ergens in me openingspost had getypt dat ik alle pci kaarten eruit gegooit heb(heel zachtjes ;) ) en usb disabled had om irq conflicten te voorkomen
bios op plug & play :? lijkt mij dat dat wel werk, aangezien de netwerkkaart gewoon geinstalleerd wor door WinXP correct me if i'm wrong

offtopic:
sorry voor die msn smiley :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:14:
[...]

windows staat er pas net op, maar omdat het mijn pc niet is kan ik hem ook niet zo 1, 2, 3 leeggooien...

en ik gloof dat ik ergens in me openingspost had getypt dat ik alle pci kaarten eruit gegooit heb(heel zachtjes ;) ) en usb disabled had om irq conflicten te voorkomen
bios op plug & play :? lijkt mij dat dat wel werk, aangezien de netwerkkaart gewoon geinstalleerd wor door WinXP correct me if i'm wrong
geeft windows een conflict aan?
zo nee, brand je link led?
offtopic:
sorry voor die msn smiley :)
tis je vergeven als je het maar nooit weer doet :P

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24
netbios werkt ook nie??