Toon posts:

[chello]Surfboard modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb al sinds geruime tijd een enorm probleem met mijn internetverbinding. Het volgende probleem. Ik heb een motoroal surfboard modem. Die valt ongeveer nu dagelijks 2 x uit. Alleen bovenste 2 lampjes blijven branden en de 3e knippert. Als ik de modem normaal reset door de stroom eruit te trekken heeft dit geen succes. Het blijft het zelfde. Zodra ik de coax eruit haal, modem zonder stroom zet. Coax ontlaad door me vinger erop te zetten, prik weer aansluit doet ie het meestal wel weer. Ik heb ook gezien in de config pages van de modem dat hij op 57 mVolt DB gaat uizenden om een signaal te krijgen.

Heeft iemand hier ook last van?
En zoja hoe is het opgelost?

Verwijderd

Ik weet dat het een hel is, maar moet je misschien niet je provider bellen? t'is maar een suggestie hoor...

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik al heel vaak gebeld. Me pa word onderhand gek van die $%^@$@# chello. MAar zij hebben waarschijnlijk geen verstand van de zaken waar het allemaal aan kan liggen. Heb al meerdere malen mensen daar uitgelult.

Verwijderd

Topicstarter
/me need help!!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja, dit is duidelijk.
Maar daarom hoef je je topic niet na 10 minuten alweer te schoppen.

Kicken is namelijk niet gewenst binnen 24uur.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Je signaal valt dus steeds weg... Klinkt alsof je coax-kabel gaar is he?

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 08:17
Die trick met het ontladen van de coax kabel moet ik ook eens proberen. Bij mij staat hij ook heel vaak op 58 en dan doet hij dus echt niets..
Meer info is te vinden op een site van een mede GoTter

Ik heb Chello gebeld en volgens de helpdeskboer was het op afstand aan te passen, ik moest ff het mac adres van mijn modem doorgeven.
Probleem is alleen dat de storing al meer dan 2 weken open staat, ik heb er nog een paar keer achteraan gebeld maar dat helpt uiteraard niets.

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Ze vertikken het om goeie afspraken te maken

Ze begonnen een tijdje geleden over filters en over lekstromen die van een gare Tv van iemand aan de overkant kan komen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 14:54:
offtopic:
Ze vertikken het om goeie afspraken te maken

Ze begonnen een tijdje geleden over filters en over lekstromen die van een gare Tv van iemand aan de overkant kan komen.
Alleen bij Lancity's helpt het wel eens om filters te resetten. Maar jij hebt geen Lancity. Affijn. Probeer nou eens een andere coax-kabel...

Verwijderd

Topicstarter
heb eerst nooit problemen gehad met die coax kabel... en de vraag is waar ik die connectoren vandaan haal :D

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 15:02:
heb eerst nooit problemen gehad met die coax kabel... en de vraag is waar ik die connectoren vandaan haal :D
Gamma, Karwei etc etc.

Daar kan je gewoon van die F-pluggen kopen die je er makkelijk op kan draaien.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nee dat geloof ik best maar coaxkabels worden wel vaker gaar. Kan ook in 't plugje zitten. Probeer maar eens wat te buigen bij die connector, als je de lampjes dan weer ziet uitvallen weet je 't zeker.

Een gemiddelde elektronicazaak heeft trouwens wel van die plugjes...

Verwijderd

Topicstarter
dan gaan we nu wel ff gamma leegroven :P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Kabeltje ff meenemen he, anders snappen ze je niet :P

Je hoort wel es vaker van mensen die hun kabeltje proberen weg te stoppen en helemaal krap in een hoekje duwen (buig, duw, buig, prop, duw, duw, prop) en tja dan wil de kern wel eens breken.

• Caeruleus
GerbenW, ik lees Chello support....
Kan het zijn dat mijn "power level" of wat dan ook wordt aangepast op afstand? Dat is mij dus verteld dat ze gaan doen. Ik heb dezelfde symptonen, direct vanaf de installatie problemen. Het ligt niet aan de modem of kabels, daar zijn verschillende van geprobeerd.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja het zou kunnen dat de signaalsterkte te laag is. Hoe hoog die moet zijn durf ik niet te zeggen, dat is iets voor de technische dienst. Vanavond werk ik weer, ik zal het ze eens vragen...

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me een goed plan.... Ik hou me aanbevolen om het te weten. Voeg me anders ff toe op msn silv3rac3@hotmail.com. Ik kom trouwens ook niet meer bij de Gamma. Ze hebben daar geen moer :D

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb zelf ook zo'n Motorola Surfboard modem, maar ik heb geen uitval problemen zoals jij die beschrijft. Ik heb wel een merkbaar snelheids verschil met de LanCity die ik op m'n oude adres gebruikte, maar ik denk dat dat met de wijk waar ik nu woon te maken heeft (en niet met m'n modem). Eerst haalde ik altijd de 180 kB/s en nu blijf ik steken bij 150kB/s.

Maar goed, ik heb wel eens gelezen dat dit modem 'spontaan' op standby kan springen (zelfde als je op dat grijzige knopje aan de voorkant drukt). Dit komt dus omdat het knopje van slechte kwaliteit is en zodoende na verloop van tijd contact gaat maken. Ik heb hier even geen bron meer bij, maar ik zal nog even zoeken!

Verder is er op www.dslreports.com een speciaal forum voor kabelmodems. Er worden zeer veel vragen over die surfboard modems gesteld, dus misschien dat je daar ook eens kan zoeken/posten?! succes iig (ook met de communicatie met Chello want die gaat vaak nog langzamer dan een modem die uitstaat ;))

Wees consequent, maar niet altijd

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja... de wachtrijen zijn tegenwoordig best lang... Oftewel: de bezettig op de ihd is te klein |:( Maarja dat hebben we op de ihd niet in de hand natuurlijk.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Laat je firmware flashen naar versie 4.4.2.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
van me Motorola?

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
Je coax-kabel, zorg dat er geen draadjes uit de F-connectors steken en dat de binnenkern nog mooi recht is en dat er geen draadjes uit de buitenomvlechting tegen de binnenkern aansteken. Gebruik btw bij voorkeur geen gamma connectors!
Gebruik ook altijd C-12 dubbel afgeschermd, dus met folie onder de omvlechting.

De kabel hoort goed te zijn aangesloten, dat wil zeggen via een filter met een schroefverbinding en niet met een antenneplugje op een splitter. Minimale lengte coax = 30cm vanwege reflecties, maximaal 1,5 meter vanwege signaalverlies.

Het signaal van de motorola mag ergens tussen de 45-55 dBmV liggen meende ik, maar ik weet niet zeker of 58 al te veel is, dacht ik eigenlijk niet, maar het steeds off-line/on-line gaan van je modem duidt soms wel op een te zwak retour signaal.

Als je toevallig ook belt via de kabel of DTV hebt, kijk of deze het wel doet wanneer je modem het niet doet, in het geval dat ze het wel doen dan is er iets met je modem aan de hand, doen die het ook niet dan is er iets met het signaal.

Suc6

• Mark_640
  • Laatst online: 10-08 22:55

Mark_640

In my memory

Als je modem 57 DBmV uitstuurt, gaat hij dus 117 DBuV uit... Dat is op 1 DB na maximaal, en is dus niet goed...

Ik denk dat je retoursignaal niet ok is, anders een rotte connector oid... Welke regio zit je??

In Brabant kan ik misschien wat voor je betekenen... ;)

Verwijderd

Topicstarter
zodra hij offline gaat en geen signaal ontvangt gaat ie op 58 uitzenden... om een signaal te kunnen vinden. Woon BTW in NH. Er werd ook gezegd door de TD dat het niet bij ons lag. Maar wat zou chello er aan kunnen doen? Heb geen enkel id. And I'm desperate :D

• Mark_640
  • Laatst online: 10-08 22:55

Mark_640

In my memory

Waarschijnlijk is de retourmodule in de Eindversterker waar je op aangesloten bent gewoon gaar, kwestie van nieuwe erin, ff inregelen en gaan met die banaan... Maar dat moet dus gebeuren door iemand van UPC... ;)

• PolarBear
  • Niet online
Rattlehead schreef op 09 september 2002 @ 17:38:
Het signaal van de motorola mag ergens tussen de 45-55 dBmV liggen meende ik, maar ik weet niet zeker of 58 al te veel is, dacht ik eigenlijk niet, maar het steeds off-line/on-line gaan van je modem duidt soms wel op een te zwak retour signaal.
suc6
Alles tussen de 40 en 58 zou gewoon moeten werken. Check de specs van het modem maar.

• Rattlehead
58 is wel hoog! Dit komt overeen met 118 dbuV terwijl het distributief signaal tussen de 60 en 77 op je aansluiting ligt.

Dus tussen de twee uitersten zit dan 58 dB verschil.

60 dBuV =1 mV
80 dbuV =10 mV
120 dBuV=1000 mV

Dus tussen distrubief en contributief signaal zit dan een factor die in dit geval tenminste 100x is maar dus ook in het uiterste geval 1000x kan zijn, kan het zijn dat je tv-beeld behoorlijk bagger is!

Verwijderd

Topicstarter
Mark_640 schreef op 10 september 2002 @ 17:17:
Waarschijnlijk is de retourmodule in de Eindversterker waar je op aangesloten bent gewoon gaar, kwestie van nieuwe erin, ff inregelen en gaan met die banaan... Maar dat moet dus gebeuren door iemand van UPC... ;)
dus nu moet ik UPC gaan bellen :P

• Caeruleus
Als mijn modem het niet deed stond hij op 58, als hij het wel deed op 55.
Nu staat hij op 52... Ik hoop dat Meneer Chello eindelijk zijn werk heeft gedaan, ben benieuwd of het nu goed blijft gaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag nog geen uitval gehad (ook voor het eerst). Klopt dat als ie eruit ligt op 58 gaat zenden. Maximaal omdat hij verbinding zoekt.

• Rattlehead
Op welke power level staat jouw downstream btw?

Oh ja, en hoeveel meter coax zit er tussen.

• Rattlehead
Valt zo te zien wel mee, staat nu netjes op 46, moet toch echt goed zijn, maar je weet het nooit met kapotte versterkers/modules enz. Die kunnen zich vreemd gedragen.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind alleen die -7MVdB raar voor me download

• Rattlehead
-7dBmV + 60 dB = 53 dBuV, dit is vrij normaal rekenen in kabeltjesland, valt wel mee als je het gewend bent, maar het lijkt inderdaad net of je een negatief signaal hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de rest nog geen uitval gehad. Weet echt niet wat er aan de hand is!

• Caeruleus
Mijn upload staat meestal tussen de -3 en de -6 maar daar heb ik geen problemen mee, dat gaat wel goed... Ik was gisteren ff blij toen mijn download op -52 dbmv stond, zo laag was hij nog nooit geweest. Hele nacht heeft hij aangestaan maar toen ik er vanochtend 2 minuten achter zat viel hij weer uit en stond hij weer vrolijk op -28 dbmv :(

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff gemeten. Me buitenkant van de modem staat onder stroom zodra netwerkkabel erin gaat. als ie eruit ligt geen stroom erop.... Vaag?

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
uhm had hier een verkeerd bericht neergezet :P

• Rattlehead
Aardlus? Heb je de computer aan de aarde?

Verwijderd

Topicstarter
ff checken
Pagina: 1