• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb nu een MP3speler waar een SmartMedia card in kan om wat meer ruimte ter beschikking te hebben. Nou wilde ik eerst een 128 Mb kaartje kopen, maar ik vroeg me af of het niet wat groter kon. Aangezien ik nergens iets kon vindne over bijv. 256 MB kaartjes heb ik maar even naar Dane-elec gemaild met de vraag of ze die nog op de markt zouden gaan brengen. Vandaag netjes antwoord gekregen dat ze als het goed is het laatste kwartaal van dit jaar op markt komen.

Mijn vraag is nou of deze kaartjes ook in mijn mp3speler leesbaar zullen zijn. Ik ben wel dingen tegengekomen over oudere mp3spelers die 128mb niet meer konden lezen (om wat voor reden dan ook). Gaat mij dat dan straks ook gebeuren als ik zo'n 256Mb Smartmedia kaartje koop?? Als groter geheugen toch niet gaat passen koop ik namelijk binnenkort wel een 128mb geval, maar anders wacht ik wel ff...

Eh oh ja, ik heb een Mpio DMG

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hmm.... ik dacht dat de ontwikkeling van Smartmedia helemaal stopgezet was... Blijkt dus niet zo te zijn.

IIG kan je wel problemen verwachten met compatibiliteit. Je zal IIG even de supportmiddelen van je Mpio even door moeten lopen (handleiding, website, etc).
Met een beetje geluk ondersteunt je speler een evt. grotere cap. kaart al, anders zal het met een firmwarewijziging moeten lukken. Aannemende dat die firmware-update ook echt zal komen tegen die tijd.

Tip dus: vraag gelijk even aan Mpio, kunnen ze alvast werk maken aan een nieuwe firmware.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Hey goede tip man, thx! Ik heb dus gelijk ook naar digitalway gemaild en ik kreeg gelijk een mooi verhaaltje terug. Voor de mensen die geintresseerd zijn:
De DMG (en waarschijnlijk elke andere mp3speler) heeft nog geen ondersteuning voor 256 SMC's omdat ze het gewoonweg niet eens kunnen testen. Toshiba zou tegen eind oktober de testsamples moeten gaan leveren aan bedrijven, zodat die aan de software kunnen werken. Eind November komen de kaartjes zelf ook op de markt (van toshiba dus iig) en tegen die tijd moet de update van de firmware van de Mpio ook klaar zijn...

Verwijderd

Volgens mij is het zo dat via een firmware update de 256 mb kaatjes gewoon compatible worden met de speler. Toch? :?

Verwijderd

Oke bovenstaande bericht beter moeten lezen. Excuus voor de loze posting