Internet sharing, outlook

Pagina: 1
Acties:

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit topic hier op de goede plaats is maar ik doe maar een gooi.
Het probleem is alsvolgt:

Ik heb hier 3 computers aan een netwerk hangen met een server die inbelt op internet met een modem, wanneer een van de drie computers het internet op gaat.
Ik wil dit limiteren zodat de server alleen inbelt wanneer een van de 3 computers mail opvraagt.
Dus als Internet Explorer gestart wordt moet er geen inbelverbinding worden gemaakt.
Als MSN wordt gebruikt mag er niet worden ingebeld.
Alleen als men via Outlook Express de mail gaat checken mag er ingebeld worden.

Ik heb bij internet sharing applications gekeken en hier en daar wat ingevuld maar het werkt niet echt.
Is dit de manier om dit te configureren, zo nee, kan iemand mij hiermee helpen ?

McFraGG de gekste !!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Ik denk niet dat dit mogelijk is met standaard windows internetsharing.

Wat je dus wilt doen is, de server alleen laten inbellen als er activiteit op poort 110 is.
Dit zal niet makkelijk zijn, en ik verwacht ook niet dat de standaard softwarepakketten dit kunnen doen...

Wat me makkelijker lijkt, is op elke pc een firewall te installeren, welke elke poort blockt, behalve poort 110 :)

Dan ben je in princiepe ook klaar :)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik neem aan dat je de mail met pop3 gebruikt.

Dan moet je je router kunnen instellen dat hij alleen verbinding maakt als er door een client connectie wordt gezocht op poort 110 (Als je alles standaard heb gelaten).

En ik denk dat je dan toch naar een programma als freesco of een duurdere hardware router moet gaan kijken om dit voorelkaar te krijgen.

Nog een toevoeging:

Je kan sygate gebruiken op de server en dan kan je dail on demand uitzetten, maar als je dan op alle clients de sygate client installeerd kan je wel handmatig verbinding maken hiermee voorkom je dus dat er automatisch verbinding wordt gemaakt bij bijvoorbeeld het connecten van msn.

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 09-09-2002 14:35 . Reden: Toevoeging ]

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
jammer dat dat weer moeilijk moet dan.
Wat is de bedoeling van die sharing opties zoals applications and services dan wel?

McFraGG de gekste !!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
RaR schreef op 09 september 2002 @ 16:43:
Wat is de bedoeling van die sharing opties zoals applications and services dan wel?
Ik snap deze hele zin niet van je ?

Zou je die kunnen herformuleren tot een begrijpbare zin ?