Dualhead onder W2k

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb hier een pc'tje staan waar ik een 2de videokaart ingezet heb (S3 Vrige) 1e is een TNT2. Het OS is Windows 2000 Professional. Bijde kaarten werken afzonderlijk maar zodra ik ze er zamen in doe werkt er een niet.

Ik wil dus de TNT als primary en de S3 als secondary, maar windows zegt "this device cannot start (code 10). In de Microsoft Knowledge Base staat dat ik de 2de kaart op "Disable VGA" zetten moet door middel van een jumper of dipswitch (Make sure your secondary adapter support the option disable VGA in the display driver through a jumper or dip switch on the adapter).

Nou mijn vraag... "disable VGA" was dat? Enneeeh videokaart met jumper... ja heb ik ook nog, maar krijg die vesa kaart niet in de pci slot (just kidding). Heeft iemand hier ervaaring mee?

Alvast Bedankt, Roman.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

vga als primair in bios (dan kan de driver wel starten), en dan in windows tnt als primaire monitor zetten (onder display properties)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

In je bios heb je opstarten van AGP of van PCI. Zet hem maar eens op PCI (de S3 Virge), dan zal hij wel opstarten.

Is bij de weg al zeer vaak langsgekomen, dus doe maar eens search (op dual monitor). Is zelfs iets van een onofficiele FAQ. Zoek, zoek zoek en gij zult vinden.

En lees ook eens de normale FAQ, dan weet je dat we hier elkaar niet bij elke post de groeten doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Dual mon werkt alleen met PCI kaarten volgens mij.
Verder wordt niet elke vga kaart ondersteund om een dualmon setup te draaien.
Helaas vallen veel s3 kaarten buiten de boot.
Verder moet je in je bios ook ff zetten dat je agp de primary is.

Het disable vga is voor mij nieuw.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

DarkSide schreef op 09 september 2002 @ 13:48:
Dual mon werkt alleen met PCI kaarten volgens mij.
Verder moet je in je bios ook ff zetten dat je agp de primary is.
Je bedoelt PCI op primary. Zeker bij een S3 kaart, als die het al doen, dan alleen als zij zelf primary zijn (zie ook de database op http://www.realtimesoft.com/multimon/db.asp)
Het disable vga is voor mij nieuw.
Volgens mij is dat bij on-board VGA en je zet er een nieuwe kaart bij.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb nu de PCI als primary draaien en hij doet het (allebij doen het)

Tnx

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1