Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe energie besparen in netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 3 computers. Mijn eigen computer en 2 computers voor de kinderen. Via 3 netwerkkaarten en Windows XP netwerk delen kunnen we dus alle 3 internetten, maar mijn computer is de hoofdcomputer dus die moet aan staan als de kinderen op het internet willen. Deze computer trekt echter ca. 280 watt en dat is toch wel veel als hij alleen als internetgateway dient.
Ik heb wel eens gehoord dat je een soort servertje kan plaatsen(die dus niet zoveel stroom trekt) en daar dan je andere computers op aan sluit maar ik weet niet precies of dat zo is en hoe dat in zijn werk gaat.
Wie kan mij helpen?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 18:47

ralfbosz

xm create bosz -c

Wat je zoekt is een router, een klein kastje net zo groot als je kabel/adsl modem (ik neem aan dat het breedband internet is?). Hier sluit je de modem op aan en de andere PC's. Kastje regelt internet toegang, zorgt dat elke pc de juiste instellingen krijgt (DHCP) en je hoofdcomputer kan uit...

Aanrader is de Draytek Vigor 2300 (opvolger van de 2200). Ideaal kastje (heb de 2200 hier).

rm -r *

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat trekt hij niet doorlopend. Hij zit daar normaal ver onder. En vergeet niet dat je in de winter er gas mee bespaard. En lach er niet om, het is een wezenlijk deel. Warmte die uit je PC komt hoeft niet uit je kachel te komen. Maar je kan inderdaad een heel klein PC'tje nog wat besparen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Ortep schreef op 09 september 2002 @ 12:58:
Dat trekt hij niet doorlopend. Hij zit daar normaal ver onder. En vergeet niet dat je in de winter er gas mee bespaard. En lach er niet om, het is een wezenlijk deel. Warmte die uit je PC komt hoeft niet uit je kachel te komen. Maar je kan inderdaad een heel klein PC'tje nog wat besparen.
Nou hij trekt echt 280 watt. Ik heb zo'n energiemetertje van Conrad, dat plaats je tussen je computer en het stopcontact en dat geeft het directe stroomverbruik aan.
Alleen als mijn beelscherm op standby gaat wordt het verbruik ongeveer 60 Watt minder, maar 220 Watt is nog veel.
Ja 's-winters is het lekker warm, maar 's-zomers kan ik wel een airco gebruiken :)

Verwijderd

Nou hij trekt echt 280 watt. Ik heb zo'n energiemetertje van Conrad, dat plaats je tussen je computer en het stopcontact en dat geeft het directe stroomverbruik aan.
Alleen als mijn beelscherm op standby gaat wordt het verbruik ongeveer 60 Watt minder, maar 220 Watt is nog veel.
Ja 's-winters is het lekker warm, maar 's-zomers kan ik wel een airco gebruiken :)
Om je internet te delen hoeft je monitor toch niet aan te staan :?

En wat hierboven al is gepost, neem een hardware router.
tweede optie, een oude machine met een 1flop- linux router oplossing. Hoeft dan geen HD in, scheelt ook weer wat in verbruik.

Verwijderd

Topicstarter
ralfbosz schreef op 09 september 2002 @ 12:58:
Wat je zoekt is een router, een klein kastje net zo groot als je kabel/adsl modem (ik neem aan dat het breedband internet is?). Hier sluit je de modem op aan en de andere PC's. Kastje regelt internet toegang, zorgt dat elke pc de juiste instellingen krijgt (DHCP) en je hoofdcomputer kan uit...

Aanrader is de Draytek Vigor 2300 (opvolger van de 2200). Ideaal kastje (heb de 2200 hier).
Ik denk, dat ik dat maar eens ga proberen, bedankt voor de hulp :)

Verwijderd

idd gewoon een hardware router
of een 486 met alleen een floppy drive en 2 netwerkkaarten.
Hier kun je Freesco op installeren (een heel eenvoudige unix distro)
Ik heb thuis een pentium 90 mhz staan, en de fan van de processor afgehaalt.
Harde schijf eruit gehaalt.
Zonder monitor/muis/toetsenbord.
Dit vreet ook bijna geen stroom, en lekker goedkoop, een router is toch ca. 150 € denk ik.

Je kunt ook routers krijgen met een switch geintregeert, dus kun je je hub ook weg doen.

Volgens mij heeft de hierboven genoemde draytek dat ook!

succes
Pagina: 1