Bios overflashen naar iets ander type

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 16:27
Kijk, ik heb een aopen ax6b, een vriend van me heeft een ax6bc, zijnes gaat tot veel hogere mhz bussen, wat ik nodig heb. Het enige verschil tussen de 2 mobo's is volgens mij dat hij een iets nieuwere versie bios heeft, waardoor dit allemaal kan, kwa opstellen/chipset is alle hetzelfde, alleen ik heb 1 dimm slot meer dan. Toen de 2 mobo's uitkwamen, was de ax6bc allen bedoeld om de celeron te herkennen, volgens mij is dat het enige verschil, maar na de bios flashen doen ze dit alle 2 tegenwoordig.

Nu is mijn vraag, kan ik deze 2 biossen verwisselen, of niet ????,of vergeet i iets ????
Ik kan mijnes niet overflashen naar de ax6bc, hij ziet dat dat niet de goede versie is (van aopen site ), of moet ik een 1 of ander illegaal programma gebruiken ?

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Ik denk dat je deze vraag het beste aan a-open kan stellen.
Meestal zijn biossen niet uitwisselbaar, maar mischien heb je geluk en kan het wel op de een of andere manier.

= TheGrimReaper op tweakers

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

anders wissel je de BIOS-chips eens om....
hoef je niet te flashen en zie je of het werkt...

(of zie ik iets over het hoofd?)

Join TeamBVD!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
gaat niet lukke denk ik anders hadde ze voor dat mobo ook wel een vergelijkbare bios uitgebracht. en anders komt tie binnekort wel.

anders neem je een de bios van de BE6-2, dan kun je per mhz alles instellen ;)

Verwijderd

hehehe, Ik heb ooit per ongeluk bios van be6-2 versie 1.1 ingeflashed op m`n abit be6-2 versio 1.0 dat werkte niet.