We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
me servertje, fan op 5V ... aangesloten op molex. niet te horen en toch voldoende koeling
beetje opsom idee hé
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Hmm, misschien toch maar eerst aandelen kopen, dan pas reclame maken... Nee effe zonder dollen, het zijn gewoon top voedingen. Binnenkort voor de 2e pc er ook maar eentje kopen...
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou ook ff als ik jou was dat standaart roostertje voor je fan wegmodden (dremel?) en er dan zo'n standaart fanguard voorzetten...scheelt ook nogal eens
Behalve wat betere componenten zitten er in de Zalman en Enermax voedingen gewoon veel grotere koelribben waardoor ze meer warmte kwijt kunnen. Ik denk dat ik dat toch maar eens ga proberen met en oude voeding. Pas wel op want op 1 van de koelribben staat 220 volt wisselspanning!
Probeer eerst maar eens een weerstand of een spanningsstabilisator om de spanning van de fan te verlagen.
Op kleine systemen werkt dit wel zonder problemen.
Senile! Senile Oekaki
Daarna neem je gewoon een Hoshy Woshy Tokymirosota
Een beetje isoleren, alles weer in elkaar zetten en gaan met die hap.
Ik heb zelf zo'n gemodde standaardvoeding in mijn Via C3 systeempje zitten en nu hoor je dus alleen de hd soms nog maar een beetje (proc. natuurlijk passief)
EDIT: en het standaard roostertje er uit dremelen, ben je voor ongeveer 7 euro klaar.
Verwijderd
dat kan wel..maar dan staat je kast onder spanning(en alle hardware die er inzit)...lijkt me niet echt gezond...tomvleeuwen schreef op 09 september 2002 @ 17:08:
misschien een stom idee, maar kun je de headsinks van je transistoren in je voeding niet op de e.o.a. manier met je case verbinden zodat je voeding de warmte afstaat aan je case?
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
Ik wil dus gewoon mijn pc weer stil hebben, want die aopen die ik nu heb is dus echt een straaljager, maar ik wil dus niet weer het risico lopen dat de psu eruit fikt
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
veel geluk!
Das is toch die papst fan op de site van oc-shop
(anders moet ik bij een andere winkel bestellen via postorder
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=97
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.
Verwijderd
Je kan het stilste resultaat krijgen, als je een mooie outtake maakt bovenin je kast. Dan koop je een 8412 NGM, soldeert die op de printplaat @7V en laat hem naar binnen blazen. Je voeding krijgt dan altijd de koele buitenlucht en is erg stil.
Je kan ook gewoon die 8412 NGM naar buiten laten blazen. Zorg dan wel dat je casetemp niet zodanig is, dat de PSU te moeilijk koelt.
Ik heb wel eens met een voeding gedraait die helemaal niet gekoeld werd (foutje). Die hield er ineens mee op. Maar na een half uur deed hij het weer gewoon
Nogmaals: stilstaande lucht is de beste isolatie. Zorg dus dat de lucht nerges stil staat. En dus niet: blaas zo hard mogelijk door je kast heen...
/me heeft hier al es hele verhalen over getiept. Even searchen dus
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
19 decibel, 26 cfm
ik hoor hem totaal niet en mocht mijn voeding toch wat warmer worden dan gaat ie gewoon iets harder draaien
Heb ik ook gedaan, ik heb nu last van mijn hdd
de + van de fan aan de 12 volt
de - van de fan aan de 5 volt
dus de fan loopt nu op 7 volt, stil genoeg, en koel genoeg.
Ja duh, maar die papst fan op de site van oc-shop is dus idd een andere,Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:14:
De pricewatch van www.tweakers.net is een nuttig instrument, kijk maar
wou het gewoon ff zeker weten omdat ik via een lokale computerboer ook bij de oc-shop kan bestellen (anders verzendkosten welke bijna net zo duur is als de fan
Verwijderd
Specs:
P133
128 MB SDRAM
HDD 10 GB 7200 Maxtor
CDrom speler
Floppydrive
Ik heb het meeste last van idd het lawaai van die voeding koeler
Hoeveel stroom verbruikt bovenstaande specs? Kan ik die fan aan sluiten op 5v of heb ik dan ook het huis in de fik staan
Verwijderd
Ik heb em ff 'gemod' in die zin dat ik de temperatuur diode die normaal op een spoel zat naar een ander warmte punt heb verhuist.
Hij zit nu tussen de koelribben waar de torren aangekoeld worden.
Tis wel ff zoeken naar een 'ander' punt wat iets minder warm is dus.
Let wel, dit soort dingen kunnen gevaarlijk zijn als je niet weet wat je doet. (het zoeken naar een ander warmtepunt met je voeding aan.)
Het resultaat is dat de voeding bij idle op 1700 rpm draait en stressed max 2050 rpm.
Heerlijk als je films kijkt en dergelijk.
Verwijderd
heb je daar een schema van? en zijn die dingen duur?Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 13:46:
Ik heb een zalman fan erin gezet, met een 220 Ohm NTC ervoor. Nu heb ik een temperatuurgeregelde voeding
Hij is nu een behoorlijk stuk stiller dan met de aopen fan,
voor de videokaart zit ik te wachten op die nieuwe zalman heatpipe, dus zoek ik alleen nog een oplossing voor de hd
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Ik heb de fan eruit hangen nu, alle fingerguards verwijderd en doet het nu al stukke stiller. Ik heb ook een nieuwe fan besteld. een met zelfde hoeveelheid cfm maar 7 dB stiller!!!!
dus ik ben benieuwd en anders misschien een fan aan de bovenkant van m´n kast maar daar moet ik nog eens ff over denken dan
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)