Toon posts:

[VB6] Picture opslaan in geheugen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ff een vraagje, ik heb een picturebox en nu wil ik het plaatje wat daar in staat opslaan in het geheugen, ik weet dat dit gaat met AutoRedraw maar het is niet voor 1 plaatje maar voor meerdere plaatjes dus dat ik een soort van plaatjes array heb in het geheugen en ik deze in willekeurige volgorde op een picture box kan zetten. Kan dit en weet iemand dan hoe?

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:18
Eenvoudigste methode is om gewoon een array van pictureboxes te maken met Visible = False en AutoRedraw = True

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ook al bedacht maar het is de bedoeling dat ik ze in layers teken, bijv. de eerste laag met rood (het zijn trouwens shape files, dus gewoon wat lijnen) en de andere lagen met grijs daarom moet ik ze in het geheugen krijgen zodat ik ze na elkaar kan teken.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Als het shapes zijn kun je beter de gegevens van de shape bewaren ipv het 'resultaat'

oogjes open, snaveltjes dicht

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:18
Het probleem is dan toch niet het in het geheugen krijgen, maar het over elkaar tekenen?
Alle pictures opslaan in het geheugen kan je doen met een array van pictureboxen, en dat is dus een antwoord op je vraag?

Om delen daarvan te tekenen kan je dan gewoon PaintPicture, BitBlt, of StretchBlt gebruiken.
Als ze transparant over elkaar heen moeten komen is het waarschijnlijk het makkelijkst van zoals Don Facundo al zei gewoon de gegevens te bewaren en je prentje te herconstrueren.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het lukt wel bedankt :)
Pagina: 1