Toon posts:

policies tussen novell en windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben iets vreemds met het toepassen van een config.pol file die wordt
opgehaald van een netwerkshare.
Wij loggen in via een netware en een microsoft client. Als ik nu de novellclient als primary logon client instel, dan wil hij op een of andere manier de config.pol file niet ophalen van de netlogon share op een windows 2000 pdc. Als ik de microsoft client als primary login gebruik dan lukt het wel. Verder lukt het wel als ik de config.pol file op een (novell) drive mapping zet.
Ook is gek dat de file beschadigd wordt als ik eerst via netware inlog. (gebeurd niet altijd) hier kwam ik achter toen ik de clients had omgedraaid.
Dan krijg ik een melding dat de configurationregisterdatabase beschadigd is. Verder als ik dus via netware (primary) inlog. Dan krijg ik als error melding: Cannot update from \\server\NETLOGON\config.pol error no. 5 acces denied.
Als ik dus via de microsoft client primary inlog, dan gaat alles goed.
Nu is het probleem dat wij perse de primary client op netware willen hebben.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Config.pol in de public directory zetten!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 19:47:
Config.pol in de public directory zetten!!
vriend, dat heeft de topicstarter al gedaan, dit blijkt te werken, maarja das geen oplossing voor zijn probleem, hij wil hem op de netlogon hebben staan, waarschijnlijk heeft topicstarer meerdere server en wil ie deze netjes laten repliceren middels NT..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Andere vriend, als je een novell client gebruikt, dan zal die novell client de policy uit de public directory halen. Punt. Als je dat ander wil heb je helaas pech. Of je moet een product als Zenworks gaan gebruiken.

En als je het zo goed weet, waarom geef je zelf dan geen antwoord? Lekker makkelijk, vind je niet?

Verwijderd

Roaming Profiles misschien instellen?

Verwijderd

Vrienden.....

Alternatief met Novell.... ZenWorks. Verzie 1.1 is gratis.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:53:
Andere vriend, als je een novell client gebruikt, dan zal die novell client de policy uit de public directory halen. Punt. Als je dat ander wil heb je helaas pech. Of je moet een product als Zenworks gaan gebruiken.

En als je het zo goed weet, waarom geef je zelf dan geen antwoord? Lekker makkelijk, vind je niet?
beetje agressief toontje.... dit mag ook wel wat vriendelijker,

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1