Toon posts:

PC ombouwen naar stand alone DVD speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik heb een stand alone dvd speler, maar ik wil graag zelf een dvd speler maken van mijn server, zodat echt daadwerkelijk alles word ondersteunt.
Klinkt misschien raar, maar ik zou het zelf wel leuk vinden als ik dat kon doen.
Ik heb google en tweakers.net een beetje afgezocht maar niet echt iets kunnen vinden. Ik heb dus software, ideeen etc etc nodig.
Heeft hier iemand ervaring mee ?
Ik heb de benodigde apparatuur, zelfs een afstandsbedieining (via tv kaart)
Dus tips zijn welkom.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

D'r zijn echt genoeg van dat soort dingen te vinden hiero dus ik zou gewoon ff verder zoeken.

Kijk maar is bij casemodding.

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
All in Wonder kaartje in je server?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

ebras > dat is ook goed, maar dan maak je al een digitale videorecorder van. Misschien teveel van goede. Gelukkig kun je 2e hands All-in-Wonder zoeken. En AB zit erbij ...

Voor DVD spelende computer is cappen niet belangrijk. Wat wel belangrlijk is goede digitale doorvoer, tv-out en goede MPEG2 support.

Ik heb ook zoiets gemaakt. Met zo minimaal mogelijke specificaties:
CPU: Celeron 800
Video: Elitegroup AG315T-64 (goedkoopste, prima mpeg2 support, goede tv-out)
Sound: Terratec Sixpack 5.1+ (prima kaart, digitale doorvoer is perfect.)
DVD speler: Lite-on DVD 16x48 (goedkoopste maar goed merk, makkelijk regiovrij te maken)

De rest mag je zelf uitzoeken. Makkelijkst is erg kleine Shuttle kast, een barebone systeem. Die heeft alles al in huis.
Ik heb Chaintech micro-ATX mobo genomen.
De kast bouw ik zelf, uit aluminium.

Als keyboard gebruik ik wireless keyboard Lenco MK 9514, gekocht uit Kijkshop (is nu misschien niet meer te krijgen) Kun je gewoon vanuit je luie stoel bedienen en typen.
Wil je echt een afstandsbediening, dan moet je een Marmitek Mouse remote control nemen. Het is wel beetje dure model, maar er is veel support op dit model. En drivers worden steeds bijgewerkt, er is wat add-ons te krijgen voor diverse softwares.

Succes.