Console Guy
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Het is toch minder dan?
100 hits is niet veel, echter de keuze van je systeem moet ook gemaakt worden op basis van de beschikbaarheid.
Daarmee bedoel ik dat je een keuze voor een produkt moet maken die in geval van calamiteiten makkelijk te vervangen is, hetzij door jezelf hetzij met carepaqs o.i.d.
Je keuze ligt in dit geval maar net hoe belangrijk die site is. Het is natuurlijk heel belangrijk dat je een server neemt die op je behoefte aansluit, maar een stabiele server die weinig tot geen downtime heeft als er iets intern stuk gaat (software even buiten beschouwing gelaten) is net zo belangrijk, zeker als die 100 hits per dag € 60.000 opbrengen (kan toch?) . Vergeet de groei niet. Nu wil je 100 hits, misschien gaat het zo goed met die site dat je binnen een jaar 100.000 hits krijgt. Kun je opnieuw naar een server zoeken.
Suc6
Groeten,
Alrik
Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!
Mmhh, 256 MB Intern.
Dat zal wel genoeg zijn denk ik? Hij haalt wel echt alles uit een database.
Trouwens ik denk dat ik voor php ga
Ik heb wel al een cool forum gezien:
PHPBB: http://www.phpbb.com/
Maar dat zal wel niet een al te zware belasting zijn?
phpbb lukt prima op een 200mhz bakkie.. 100 hits is niet veel, dat moet geen probleem zijn...
alleen als je db vrij groot wordt is een beetje hd wel handig ivm zoektijden..
Welk OS had je in gedachten?? voor ASP is Win2k wel aan te raden, en da's heel wat veeleisender...
*nix kan t makkelijk af.. alleen heeft die geloof ik minder goeie ASP ondersteuning, moet je los installeren geloof ik (geen ervaring mee)
Ik draai naast Windows XP ook Mandrake dus een Linux server installeren moet ook wel lukken.
Deze http://www.tweakers.net/aanbod/62815
vond ik wel leuk.
Alleen de €...
[ Voor 0% gewijzigd door DumbAss op 20-09-2002 00:49 . Reden: stomme typefout ]
(niet kwa specs, maar kwa lompheid)
Op zich lijkt t mij best kunnen voor 100 hits....
ben zelf bezig met een dual pro 200 als servertje te klussen... had een aantal dual plankes + stapel cpu's dus bouw maar wat in elkaar
Verwijderd
- 160Mb intern
- Dual P100
- DAC960P PCI Raid Controller
- 12x2,1Gb SCSI 2 schijven (Hotswap)
- 2x1Gb SCSI 2 schijven
- 512kb Onboard video
- Cd-rom
- HP TX PCI Netwerkkaart
- Floppydrive
- Zware voeding
Voor specs zie:
http://beals.org/~bandy/7.../eprmhtml/eprm3/f7694.htm
Ideaal als linux/novell server (Zo heeft hij bij mij gedraaid)
Wel zelf ophalen, versturen per post gaat nogal moeilijk €200
------------------------------------------------------------------------------
Wat moet je hiermee?? Elke simpele pc trekt 100 hits nog. Begin gewoon met een gratis 486 of beter. Kan je altijd nog upgraden
- 160MB intern geheugen is fastpage mode, zo sloom als de tering
- DUal P100 wijst op een i430NX, de meest brakke chipset die ik ooit gezien heb
- SCSI-2 is nogal sloom... ik draai zelf U-SCSI, en dat is ook niet je van het (7200RPM 512K cache schijfje, das al weer net iets sneller dan die 2.1GB dingen)
Heb hier zelf nog zo'n ding van digital staan, een simpele Pentium 200 haalt dat ding met gemak in. i430TX met een pentium MMX en een flinke slok SDRAM kost bijna niets en is zeker beter dan dit zooitje.
Verwijderd
Anders gewoon een oude pentium doos met genoeg geheugen om besturingsysteem te draaien want die software met die paar hits zal dat ding nou niet echt zwaar belasten.
(en als we dan toch gaan aanbieden, heb nog een dual xeon 1.8 server te koop moet je wel wat meer hits hebben)
Tis ook maar 200€_JGC_ schreef op 20 september 2002 @ 02:02:
Dat ding niet nemen:
- 160MB intern geheugen is fastpage mode, zo sloom als de tering
- DUal P100 wijst op een i430NX, de meest brakke chipset die ik ooit gezien heb
- SCSI-2 is nogal sloom... ik draai zelf U-SCSI, en dat is ook niet je van het (7200RPM 512K cache schijfje, das al weer net iets sneller dan die 2.1GB dingen)
Heb hier zelf nog zo'n ding van digital staan, een simpele Pentium 200 haalt dat ding met gemak in. i430TX met een pentium MMX en een flinke slok SDRAM kost bijna niets en is zeker beter dan dit zooitje.
Veel HDD's. En voor hosting heb je der toch niets aan dat het Ultra160 ofzo is. Dual P100 lijkt me juist leuk voor zo'n server. En fastpage is inderdaad niet zo snel als pc66 ofzo, maar dat kan je ook niet verwachten. Ok hier is het snel genoeg voor de hosting
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
Er zit naar mijn weten gewoon UW Scsi in die bakken hoor, draaid snel genoeg.
486 DX4 100 draaiend op debian + apache + php + MySQL
phpBB2: index.php opvragen: 7,7 SECONDEN.
Op basis van bovenstaande ervaring is een P200 te licht, helaas.
Nog iets anders: 100 hits is zeer vaag. Probeer dit wat te verduidelijken.
Maar €200?Tis ook maar 200€
Ik ben maar een arme student hoor.
Ik zat eerder in de richting van de €75 à €100 te denken
En om ff op het bovenstaande bericht te reageren.
Hoe weet je dat? Hoe kom je aan die gegevens?
Is het natte vinger (hihi) werk of zijn het echt feiten?
(Moet wel even goed zijn natuurlijk)
Vergelijk dat eens met Ultraboard (CGI/Perl forum
Wat betreft die "maar 200 euro": ik had mn Dual P133 voor 150 guldens met daarin 8x16MB FastPage 72pins geheugen met parity.
Vanavond even SME installeren. Ik ben wel eens benieuwd hoe goed hij gaat lopen (of niet natuurlijk