Toon posts:

[XP] vervangen in netwerk met verschillende pcs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tja
zkit nou in een bedrijf stage te lopen.
ze hebben hier 21 pcs (4 a 5 verschillende soorten) waar nu nog 98 op draait en over moet naar xp.
hoe installeer ik die xp op die verschillende pcs op de snelste manier.
een ghost wekrt dus niet echt vanwege die 4 a 5 verschillende soorten ghosts die je dan hebt.

mijn idee was om gewoon op 1 pc xp te installeren en dan TOCH te ghosten en op pcs installeren waar die gohst dan eigelijk niet bij hoort.
de drivers vervang je dan later na je de gohst hebt geinstalleerd.

is dit een goed idee of weet er iemand iets beters (kan me voorstellen)

hoop dat het duidelijk is. :)

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 21:17
Nee ik zou als je er in totaal toch 98 hebt, gewoon 5 verschillende ghosts maken. Dat is even werk maar daarna win je al die tijd weer terug en weet je zeker dat alles goed draait. :)

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
reskobon schreef op 09 september 2002 @ 11:09:
Nee ik zou als je er in totaal toch 98 hebt, gewoon 5 verschillende ghosts maken. Dat is even werk maar daarna win je al die tijd weer terug en weet je zeker dat alles goed draait. :)
zal mijn manier net lekker werken?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 08:47

OgWok

U.N.C.L.E.

Let wel op dat als de hardware veel verschilt XP alleen boot en daarna niks meer. Dan moet je sysprep gaan gebruiken. Staat in de deplsy.cab op de cd.

Als het hele spul in een netwerk hangt, moeten ze ook nog hun eigen netwerknaam krijgen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 21:17
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 11:33:
[...]

zal mijn manier net lekker werken?
Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat dat niks is. Vooral als je even de post hierboven leest.

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
OgWok schreef op 09 september 2002 @ 11:38:
Let wel op dat als de hardware veel verschilt XP alleen boot en daarna niks meer. Dan moet je sysprep gaan gebruiken. Staat in de deplsy.cab op de cd.

Als het hele spul in een netwerk hangt, moeten ze ook nog hun eigen netwerknaam krijgen.
ja dat ws ik nog vergeten te vertellen,
vlak voordat ik dan de ghost wou gaan maken wil ik alle hardware verwijderen in apparaatbeheer,zodat deze weer geinstalleerd word bij de volgende boot.
netwerknamen&ip adressen hetzelfde verhaal

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Je maakt 1 ghost die zet je op 5 vershillende
dan maak je ze optimaal.
en maak dan 4 overige ghosts en installeer de rest ( 1 minste werk ) (2 meeste profijt)
( en jah gewoon de drivers ff aanpassen werkt hier ook)
we zitten hie rmet 2000 systemen

[ Voor 0% gewijzigd door TeH_oNe op 09-09-2002 14:14 . Reden: Toevoegen ]

what?

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
ik zou het niet doen...
ik zou gewoon op alle 5 verschillende types xp installeren en dan 5 images maken..
als je xp installed op 1 pc en dan alle hardware removed en daar n image van maakt gaat t niet goed werken, xp blijft dan hangen o.i.d.. zie bv de post van OgWok.
het is dus aan te raden om van alle types een image te maken , dan hoef je ook geen moeite meer te doen als er iets mis is met een van de pc's gewoon ff de image eroverheen.. en klaar.. (misschien nog wel eventuele update's ofzo)
Pagina: 1