OzBoz schreef op 09 september 2002 @ 13:47:
Volgens mij bedoelden ze dat ook Google op teksten kan zoeken die in een pdf zitten, dus dat het in ieder geval mogelijk is. Maar schiet me lek als ik het verkeerd zie.
bij lostboys kunnen ze ook websites bouwen, betekent dat dat ik iedereen die een websiteje wil hebben moet doorverwijzen naar lostboys ?

als indexerings-engine is een online-dienst als Google een optie, evenals picosearch, altavista, excite etc.:
als je zo'n dienst wilt toepassen kan het zin hebben even wat testjes te doen, zou zelf niet weten welke de beste is (google staat goed bekend als search engine, echter voor indexering van je eigen site gelden andere voorwaarden/verwachtingen/eisen)
voor een intranet-site zijn echter tientallen redenen te bedenken om geen online indexering toe te passen, veiligheid, snelheid, openbaar zijn van gegevens, toegang open tot internet leggen vor gebruikers van het intranet etc.
vaak zal je toch kiezen voor een lokale indexeringsservice
is een uitstekende applicatie, erg configurabel, indexeerd PDF, word .doc's en nog meer
verder open source dus zijn er meer mogelijkheden voor implementatie (een rechtensysteem voor intranet-toepassingen zou interessant zijn, maar weet niet of dat erbij zit, of als extensie verkrijgbaar is)
nadeel is wel dat dit *nix-only is, en voor bedrijven met enkel een windows-parkje dus niet in aanmerking komt, zodra je de beschikking hebt over een *nix-bak zo ik dit zeker overwegen
hmm, volgens
Searchtools is Verity nu juist nit zo sterk in indexering van PDF's:
* Cold Fusion version of the Verity engine does not search PDFs very well.
zie ook:
http://webforums.macromed...catid=142&threadid=411473
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen