Toon posts:

[PDF] site doorzoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraagje

Ik heb geinformeerd bij mensen in het bedrijf maar niemand weet het. |:(

Is het mogelijk om te zoeken op een woord doormiddel van een searchfield op je site. Ik heb op deze site ook pdf-files staan. Kan je met dat searchfield ook woorden zoeken in die pdf-files.

Please tell me if ya know :'(

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Volgens mij wel, ik zal alleen niet weten hoe. Ik heb wel eens dat op google een pdf document wordt gegeven als ik naar iets zoek.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 07:33

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ligt er aan wat je als search engine / www platform gebruikt.
Volgens mij kan de indexing server van MS het.

Zelf gebruik ik de Verity server van coldfusion en die doet het zeker

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33

DeFeCt

je wéét toch

Als Google het kan, kun jij het ook :)

Flickr

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Topictitle changed.

En wat DeFeCt zegt, ga 't es uitzoeken zou ik zeggen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
alsjeblieft iets duidelijkere taal :'(

Verwijderd

one word : HT//DIG!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 11:26:
alsjeblieft iets duidelijkere taal :'(
duidelijkere taal :? :?
Ik dacht dat je zo toch aardig op weg geholpen ben.
Als het voor je werk is, hebben ze een webserver draaien. Kijk eens in de handleiding van die server wat er voor indexing / searching mogeljikheden zijn.
Alle grote namen in www land hebben de mogelijkheid om diverse formaten files te indexeren en daarop te zoeken [IIS, iPlanet, CF, IBM etc.etc.]

Als je server extern draait => praat eens met de hosting provider

draait de site onder bijv.: www.provider.com/~gebruikersnaam/ , dan ben je op die provider aangewezen (=>helpdesk@provider.com) of via google iets proberen (google=> ff op de site zoeken)

DUS

Verwijderd

Topicstarter
Het is een intrawebsite en ik loop pas 4 dagen stage het is geen werk dus maar dus de server draait intern.
Ok alvast bedankt, maar ik dacht altijd dat deze dingen met een zoekscript moesten.

Maar is het nou mogelijk om vanuit zoiets nou ook in een PDF-file te zoeken ik kan wel wat met webdesign maar dit heb ik nog nooit gedaan dus :'(

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

waar bogusje naar verwees: http://www.htdig.org/
werkt op *nix (incl. macOSX) en is gereleased onder GPL

vond het overigens beetje vreemde opmerking om de jongen naar google door te sturen; zonder te weten wat je exact zoekt is dat nogal lastig, en dit forum is juist om ervaring te delen:
maar de volgende query [google=index pdf files] gaf het volgende als eerste resultaat:
PDF-Compatible Site Search Tools

dus willem168 (;)) had gelijk
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 11:41:
Maar is het nou mogelijk om vanuit zoiets nou ook in een PDF-file te zoeken ik kan wel wat met webdesign maar dit heb ik nog nooit gedaan dus :'(
http://www.adobe.com/support/techdocs/12b42.htm

lang leve de stagebegeleider

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 11:41:
Het is een intrawebsite en ik loop pas 4 dagen stage het is geen werk dus maar dus de server draait intern.
Ok alvast bedankt, maar ik dacht altijd dat deze dingen met een zoekscript moesten.

Je zal zelf wel wat aan 'code' moeten kloppen (om de gewenste gegevens boven water te krijgen).
Alleen moet je eerst ff uitzoeken, wat er op de achtergrond draait (je moet weten aan wie je de vraag moet stellen (zeg maar)).
Vaak staan de search-engines op webservers default uit.
IIS is uiteraard weer een uitzondering. Die indexeerd standaard alles wat los en vast zit :) . Het valt mee, dat die de wachtwoorden in de AD ook niet ff publiekelijk indexeert.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

RM-rf schreef op 09 september 2002 @ 11:42:
vond het overigens beetje vreemde opmerking om de jongen naar google door te sturen; zonder te weten wat je exact zoekt is dat nogal lastig, en dit forum is juist om ervaring te delen...
Volgens mij bedoelden ze dat ook Google op teksten kan zoeken die in een pdf zitten, dus dat het in ieder geval mogelijk is. Maar schiet me lek als ik het verkeerd zie.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

ik herhaal, ht://dig, werkt perfect ook in CGI mode en kan dus op bijna elke webserver worden gedraait. Zie www.htdig.org.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

OzBoz schreef op 09 september 2002 @ 13:47:
[...]
Volgens mij bedoelden ze dat ook Google op teksten kan zoeken die in een pdf zitten, dus dat het in ieder geval mogelijk is. Maar schiet me lek als ik het verkeerd zie.
lucky you... :)

Flickr

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

OzBoz schreef op 09 september 2002 @ 13:47:

bij lostboys kunnen ze ook websites bouwen, betekent dat dat ik iedereen die een websiteje wil hebben moet doorverwijzen naar lostboys ? ;)
als indexerings-engine is een online-dienst als Google een optie, evenals picosearch, altavista, excite etc.:
als je zo'n dienst wilt toepassen kan het zin hebben even wat testjes te doen, zou zelf niet weten welke de beste is (google staat goed bekend als search engine, echter voor indexering van je eigen site gelden andere voorwaarden/verwachtingen/eisen)

voor een intranet-site zijn echter tientallen redenen te bedenken om geen online indexering toe te passen, veiligheid, snelheid, openbaar zijn van gegevens, toegang open tot internet leggen vor gebruikers van het intranet etc.
vaak zal je toch kiezen voor een lokale indexeringsservice
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 14:20:
ik herhaal, ht://dig, werkt perfect ook in CGI mode en kan dus op bijna elke webserver worden gedraait. Zie www.htdig.org.
is een uitstekende applicatie, erg configurabel, indexeerd PDF, word .doc's en nog meer
verder open source dus zijn er meer mogelijkheden voor implementatie (een rechtensysteem voor intranet-toepassingen zou interessant zijn, maar weet niet of dat erbij zit, of als extensie verkrijgbaar is)

nadeel is wel dat dit *nix-only is, en voor bedrijven met enkel een windows-parkje dus niet in aanmerking komt, zodra je de beschikking hebt over een *nix-bak zo ik dit zeker overwegen
BlaTieBla schreef op 09 september 2002 @ 11:01:
ligt er aan wat je als search engine / www platform gebruikt.
Volgens mij kan de indexing server van MS het.

Zelf gebruik ik de Verity server van coldfusion en die doet het zeker
hmm, volgens Searchtools is Verity nu juist nit zo sterk in indexering van PDF's:
* Cold Fusion version of the Verity engine does not search PDFs very well.
zie ook:
http://webforums.macromed...catid=142&threadid=411473

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

RM-rf schreef op 09 september 2002 @ 14:32:
[...]
bij lostboys kunnen ze ook websites bouwen, betekent dat dat ik iedereen die een websiteje wil hebben moet doorverwijzen naar lostboys ? ;)
Nee, naar mij is een veel betere optie :)

Wat ik bedoelde te zeggen was dat het technisch mogelijk moest zijn omdat Google het ook kan....

Flickr

Pagina: 1