Ik ben van plan binnenkort ADSL Comfort van Planet Internet aan te schaffen. Nu weet ik niet helemaal zeker of dat allemaal wel kan. Ik heb een gewone 56k modem in m’n pc hangen en een IDSN-modem. De Comfort kan wel met ISDN na een lengtetest. Nu zit er bij ons in de straat zo’n boxje waar Casema nogal vaak met een wagentje bijstaat dus ik denk dat dat niet zo’n probleem moet worden. De vraag is alleen, kan ik het wel allemaal op mijn computer, USB-poort is nog vrij. Maar een BelBasis abo zou niet kunnen hoorde ik? En is het allemaal een beetje makkelijk aan te sluiten?Gewoon ff zeker weten, aners bestel ik het straks en kan het helemaal niet, bedankt voor de hulp alvast, misschien was het helemaal niet nodig geweest ;-)
Aller eerst of het mogelijk is of niet dat bepaald de lengte test dus.
En jou opmerking over het kastje van Casema, daar heeft adsl niks mee te maken. Casema gaat namelijk over de kabel en niet over telefonie.
Als jij een usb-modem koopt bij je pakket dan zal je dit gewoon aan kunnen sluiten.
Adsl is zeker wel mogelijk met Belbasis. Ik denk dat je je vergist met Belbudget, want daar is het dus niet mee mogelijk.
En ja het is allemaal heel makkelijk aan te sluiten.
Nog een tip, ik raad Xs4all als provider aan omdat je daar veel meer krijgt voor je geld.
Het enigste is dat daar de instapkosten wat hoger zijn dan bij planet, maar dan heb je ook wel waar voor je geld.
En jou opmerking over het kastje van Casema, daar heeft adsl niks mee te maken. Casema gaat namelijk over de kabel en niet over telefonie.
Als jij een usb-modem koopt bij je pakket dan zal je dit gewoon aan kunnen sluiten.
Adsl is zeker wel mogelijk met Belbasis. Ik denk dat je je vergist met Belbudget, want daar is het dus niet mee mogelijk.
En ja het is allemaal heel makkelijk aan te sluiten.
Nog een tip, ik raad Xs4all als provider aan omdat je daar veel meer krijgt voor je geld.
Het enigste is dat daar de instapkosten wat hoger zijn dan bij planet, maar dan heb je ook wel waar voor je geld.
Ik zelf ben vanwege slechte service bij XS4ALL overgestapt naar Planet, ben zelf hier meer tevreden over[Airwolf] schreef op 09 september 2002 @ 10:49:
Overigens ais XS4ALL niet slecht, ik heb er gewoon een negatieve ervaring mee gehad, jij waarschijnlijk met Planet
Mja, Xs4all en slechte service. Dat heb ik nog nooit gehoord.Raid schreef op 09 september 2002 @ 11:03:
[...]
Ik zelf ben vanwege slechte service bij XS4ALL overgestapt naar Planet, ben zelf hier meer tevreden over![]()
Overigens ais XS4ALL niet slecht, ik heb er gewoon een negatieve ervaring mee gehad, jij waarschijnlijk met Planet
Mag ik vragen wat dan ?
Ja ik was bij een vriend en als ik dan de helpdesk bel van planet en dat dan de zogenaamde 3e lijns support nog iemand is die uit een boekje iets voorleest dan vind ik dat een slechte ervaring idd
Maar ik vind dat je bij Xs4all ook meer dingen erbij krijgt, oa Newszilla.
Verwijderd
Misschien loop ik achter, maar gaat usb samen met isdn? Vorig jaar bij mij (Worldonline, ondertussen Tiscali) niet, iig.
Sowieso zou ik niet voor usb maar voor ethernet gaan. Aansluiten moet te doen zijn, is mij ook gelukt
Sowieso zou ik niet voor usb maar voor ethernet gaan. Aansluiten moet te doen zijn, is mij ook gelukt
Newszilla rox![Airwolf] schreef op 09 september 2002 @ 11:10:
[...]
Maar ik vind dat je bij Xs4all ook meer dingen erbij krijgt, oa Newszilla.
De helpdesk trouwens ook.
Datalimiet.... hebben ze daar nog nooit van gehoord
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ik ben twee maanden bezig geweest om een ADSL aansluiting te krijgen bij xs4all, nadat het bekend was geworden dat adsl beschikbaar werd heb ik een aanvraag ingediend. Bij de KPN werd alles 3 maanden opgeschort ---------->aanvraag geannuleerd. Via xs4all kon ik geen aanvraag meer indienen want volgens hun systeem liep er al een. Toen begon de ellende van talloze emails en iedere keer vroegen ze om mijn gegevens die ze een keer of tien hebben mogen ontvangen, telefoontjes en na twee maanden richting primafoon waar ik te horen kreeg dat hun wegens problemen met xs4all gestopt waren om met hun samen te werken. Als alternatief hadden ze Planet, aanvraag was binnen 5 minuten geregeld en nog geen drie weken later had ik het mxstream pakket in huis. weer een week later krijg ik van xs4all een email dat er bij hun een probleem was geweest, OK maar 4 weken lang geloof ik niet echt.
Ik heb bij xs4all ook nooit een ontvangst email ontvangen voor de mails die ik stuurde, deze krijg ik wel van Planet, zo van:
We hebben u mail ontvangen en dezewordt binnen een week in behandeling genomen.
Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met xs4all, als de primafoon ook nog xs4all + adsl "verkochten"zat ik nu nog steeds bij xs4all, hebben wel een popmailbox meer.......
Ik heb bij xs4all ook nooit een ontvangst email ontvangen voor de mails die ik stuurde, deze krijg ik wel van Planet, zo van:
We hebben u mail ontvangen en dezewordt binnen een week in behandeling genomen.
Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met xs4all, als de primafoon ook nog xs4all + adsl "verkochten"zat ik nu nog steeds bij xs4all, hebben wel een popmailbox meer.......
Wij draaien zelf TrueDSL (tijdens de aanvraag was dit nog TweakDSL)...
Bevalt errug goed...alleen weten ze bij BBNED zelf weinig support te geven om een aansluiting in orde te maken. Maar goed, uiteindelijk is het gelukt.
Toch wel handig, die ouderwetse PING. FF een ping op IP, en het ging goed. PING op naam ging verkeerd...
Dus DNS probleem...ff handmatig toegevoegd, ipv alleen in de router...En het hele zwikkie werkte weer.
Bevalt errug goed...alleen weten ze bij BBNED zelf weinig support te geven om een aansluiting in orde te maken. Maar goed, uiteindelijk is het gelukt.
Toch wel handig, die ouderwetse PING. FF een ping op IP, en het ging goed. PING op naam ging verkeerd...
Dus DNS probleem...ff handmatig toegevoegd, ipv alleen in de router...En het hele zwikkie werkte weer.
Verwijderd
Ik zou ook voor XS4ALL kiezen, die hebben gewoon het meeste te bieden. Ze zijn veel professioneler dan Planet e.d., omdat ze bij XS4ALL veel zakelijke klanten hebben en geen gratis Internet aanbieden.
Als je ISDN hebt kan je geen USB-modem bestellen, dan moet je met een Ethernet-modem werken. ADSL werkt wel met een BelBasis abonnement, niet met een BelBudget.
Als je ISDN hebt kan je geen USB-modem bestellen, dan moet je met een Ethernet-modem werken. ADSL werkt wel met een BelBasis abonnement, niet met een BelBudget.
Xs4all/Planet leveren voor ADSL over ISDN geen USB modems...enkel ethernet.
Zowieso is ethernet modem een stuk betere keuze, hogere snelheden mogelijk, en werkt op meerdere operating systems en geen problemen met sommige moederborden.
Zowieso is ethernet modem een stuk betere keuze, hogere snelheden mogelijk, en werkt op meerdere operating systems en geen problemen met sommige moederborden.
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Als je een netwerk hebt of van plan ben er een te gaan maken zou je ook voor de nieuwe Alcatel router modem kunnen gaan!
Ik zou zowiezo altijd voor een alcatal modem gaan. Deze is op zijn zachts gezegd een heel stuk beter als de usb modem. En je kan een netwerkkaart wel kwijt want die douw je gewoon op de plek van je modem. (Die heb je toch niet meer nodig)
Dan het verschil tussen planet en xs4all. Het is het zelfde bedrijf (KPN dat is) Met het enige verschil dat planet direckt onder leiding staat staat van kpn en Xs4all niet. Ik zou zelf voor xs4all kiezen (maar dit is geen eerlijke keuze voor iemand die al sins 1995 een abbo heeft bij xs4all). Maar de keuze is aan jou. snelheid ontloopt het niks. deskundigheid wint xs4all hett iets. Prijs wint planet het.
Ben je van [plan veel te gaan downloaden denk dan vooral in de richting van xs4all.
Dan het verschil tussen planet en xs4all. Het is het zelfde bedrijf (KPN dat is) Met het enige verschil dat planet direckt onder leiding staat staat van kpn en Xs4all niet. Ik zou zelf voor xs4all kiezen (maar dit is geen eerlijke keuze voor iemand die al sins 1995 een abbo heeft bij xs4all). Maar de keuze is aan jou. snelheid ontloopt het niks. deskundigheid wint xs4all hett iets. Prijs wint planet het.
Ben je van [plan veel te gaan downloaden denk dan vooral in de richting van xs4all.
De datalimieten worden overigens niet door de provider ingesteld maar door de KPN (altans in opdracht van)
Hoezo dat dan? De kosten van het dataverkeer gaan toch naar de provider. Kpn zal het lijkt mij niet erg vinden om veel dataverkeer te verekenen aan de providers.Raid schreef op 09 september 2002 @ 12:44:
De datalimieten worden overigens niet door de provider ingesteld maar door de KPN (altans in opdracht van)
Zie bij adsl lite. Daar zie toch duidelijk verschillen.
Pagina: 1