Eén van de grote voordelen van een Makefile is seperaat compileren!
Dat betekent dus dat alleen de verandere files opnieuw worden gecompileerd en NIET (zoals in jou geval!) ALLE files elke keer opnieuw compilen.
Als je een flink project hebt levert dit enorme tijdwinst op. 1 file aanpassen betekent dat alleen die file, plus alle afhankelijke files opnieuw worden gecompileerd. Bij jou 1 file aanpassen betekent altijd dat alle files worden gecompileerd. Als het een flink produkt betreft waarvan de compile tijd op enkele minuten ligt scheelt dit enorm (laat staan een project wat uren compileren in beslag neemt)
De verbazing (in elk geval die van mij) is omdat ik dus WEL gebruik maak van makefiles (en dus seperaat compileren!), en ik dus ook alleen maar .h files include aangezien daar de interface's staan gedefinieerd.
Jou "techniek" lijkt misschien makkelijk, maar als je eenmaal een groot project hebt zal je er snel van afstappen, puur en alleen vanwege de compile tijd alleen.
[
Voor 0% gewijzigd door
Creepy op 10-09-2002 12:41
. Reden: typo ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney