Ik heb gezocht op Google en hier in GOT, maar alle gevonden oplossingen lijken niet op mijn situatie van toepassing te zijn. Het probleem is als volgt. Ik heb deze tabel :
En de table-index :
De tabel is met deze query aangemaakt :
Ik probeer een query uit te voeren, die er als volgt uitziet :
En krijg de welbekende melding "Can't find FULLTEXT index matching the column list". Nou heb ik dus zoals beschreven wel degelijk fulltext indexes op alle betrokken kolommen. Bovendien heb ik een paarhonderd records in m'n tabel, dus ook daar kan het niet aan liggen. Ook een query zoals aangegeven in het voorbeeld, dus zoiets :
geeft die error.
Wie helpt? Ik zit hier echt met de handen in het haar
. Zal wel iets heel stoms over het hoofd zien, maar toch...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| +------------------------+------------------+------+-----+---------+----------------+ | Field | Type | Null | Key | Default | Extra | +------------------------+------------------+------+-----+---------+----------------+ | domein_test_id | int(10) unsigned | | PRI | NULL | auto_increment | | domein_test_algemeen | text | YES | MUL | NULL | | | domein_test_name | varchar(65) | | | | | | domein_test_url | varchar(200) | YES | | NULL | | | domein_test_noframe | char(3) | YES | | NULL | | | domein_test_noredirect | char(3) | YES | | NULL | | | domein_test_title | text | YES | | NULL | | | domein_test_agent | text | YES | | NULL | | | domein_test_ip | varchar(16) | YES | | NULL | | | domein_test_extra | longtext | YES | | NULL | | | domein_test_date | datetime | YES | | NULL | | +------------------------+------------------+------+-----+---------+----------------+ |
En de table-index :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| +---------------+------------+----------------------+--------------+----------------------+-----------+-------------+----------+--------+----------+ | Table | Non_unique | Key_name | Seq_in_index | Column_name | Collation | Cardinality | Sub_part | Packed | Comment | +---------------+------------+----------------------+--------------+----------------------+-----------+-------------+----------+--------+----------+ | domein_test_2 | 0 | PRIMARY | 1 | domein_test_id | A | 411 | NULL | NULL | | | domein_test_2 | 1 | domein_test_algemeen | 1 | domein_test_algemeen | A | NULL | 1 | NULL | FULLTEXT | | domein_test_2 | 1 | domein_test_algemeen | 2 | domein_test_name | A | NULL | NULL | NULL | FULLTEXT | | domein_test_2 | 1 | domein_test_algemeen | 3 | domein_test_url | A | NULL | NULL | NULL | FULLTEXT | | domein_test_2 | 1 | domein_test_algemeen | 4 | domein_test_title | A | NULL | 1 | NULL | FULLTEXT | | domein_test_2 | 1 | domein_test_algemeen | 5 | domein_test_agent | A | NULL | 1 | NULL | FULLTEXT | +---------------+------------+----------------------+--------------+----------------------+-----------+-------------+----------+--------+----------+ |
De tabel is met deze query aangemaakt :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| CREATE TABLE domein_test_2 (
domein_test_id int UNSIGNED NOT NULL auto_increment PRIMARY KEY,
domein_test_algemeen text,
domein_test_name varchar(65) NOT NULL,
domein_test_url varchar(200),
domein_test_noframe char(3),
domein_test_noredirect char(3),
domein_test_title text,
domein_test_agent text,
domein_test_ip varchar(16),
domein_test_extra longtext,
domein_test_date datetime,
FULLTEXT(domein_test_algemeen, domein_test_name, domein_test_url, domein_test_title, domein_test_agent)
); |
Ik probeer een query uit te voeren, die er als volgt uitziet :
code:
1
2
3
4
| SELECT domein_test_url
FROM domein_test_2
WHERE domein_test_name LIKE 'acoperis-etans.'
ORDER BY (MATCH(domein_test_name) AGAINST('foobar')); |
En krijg de welbekende melding "Can't find FULLTEXT index matching the column list". Nou heb ik dus zoals beschreven wel degelijk fulltext indexes op alle betrokken kolommen. Bovendien heb ik een paarhonderd records in m'n tabel, dus ook daar kan het niet aan liggen. Ook een query zoals aangegeven in het voorbeeld, dus zoiets :
code:
1
2
3
| SELECT domein_test_url, MATCH(domein_test_name) AGAINST('foobar')
FROM domein_test_2
WHERE domein_test_name LIKE 'foobar'; |
geeft die error.
Wie helpt? Ik zit hier echt met de handen in het haar
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed