Ik heb een form:
En wil de HTTP_POST_FILES waarden meegeven aan een functie in een class die ik aanroep vanuit dit script.
Ik roep hem op deze manier aan:
De definitie van de functie in de class is als volgt:
Op de een of andere manier krijgt hij de HTTP_POST_FILES niet goed mee, want als ik:
echo $HTTP_POST_FILES['bestand']['name'];
doe, dan krijg ik de foutmelding:
Notice: Undefined index: bestand in d:\tom\imagemagick\class_afbeeldingen.php on line 33
Op de een of andere manier geeft hij de form data niet mee. Hoe kan ik dit checken en oplossen? Bedankt voor elke tip of suggestie.
PHP:
1
2
3
4
| <form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" enctype="multipart/form-data"> Upload deze file: <input name="bestand" type="file"> <input type="submit" name="submit" value="Upload"> </form> |
En wil de HTTP_POST_FILES waarden meegeven aan een functie in een class die ik aanroep vanuit dit script.
Ik roep hem op deze manier aan:
PHP:
1
| $var = $newafbeeldingen->comprimeerafbeelding($bestand, "henk", "200", "150", "d:\\tom\\imagemagick", $HTTP_POST_FILES, "1.5", "90", "n"); |
De definitie van de functie in de class is als volgt:
PHP:
1
| function comprimeerafbeelding($bestand, $nieuwe_base_bestandsnaam, $gewenste_hoogte, $gewenste_breedte, $path, $HTTP_POST_FILES, $gamma, $contrast, $origineel_bewaren) |
Op de een of andere manier krijgt hij de HTTP_POST_FILES niet goed mee, want als ik:
echo $HTTP_POST_FILES['bestand']['name'];
doe, dan krijg ik de foutmelding:
Notice: Undefined index: bestand in d:\tom\imagemagick\class_afbeeldingen.php on line 33
Op de een of andere manier geeft hij de form data niet mee. Hoe kan ik dit checken en oplossen? Bedankt voor elke tip of suggestie.