Toon posts:

Hoe uitgebreide monitor/hw info op Indy/Irix ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds een paar weken ben ik in het bezit van een erg mooi SGI Indy... er draait een officiele versie van IRIX6.2 op.

nu heb ik het probleem dat ik geen beeld krijg op mn monitor, maar via het netwerk wel kan inloggen en met bijv. Exceed grafische apps kan draaien. Een 'ps -a' geeft me ook gewoon de processen waarbij ik 'X' zie draaien op de lokale display (:0.0). een 'hinv' geeft me een mooi hardware overzicht waarbij ik zie dat er een monitor aangeloten is van type '2' op 1280x1024. Echter, deze string staat er ook als de monitor niet is aangesloten.

De monitor is een SGI GDM17-E11, volgens specs 1280x1024 capable met 13W3 connector. Ik heb al een nieuwe 13W3 SGI kabel gekocht maar die doet het ook niet.

Als ik stroom op de monitor zet springt deze in Standby (denk ik) maar geeft nooit beeld.

Iemand tips hoe ik meer te zien krijg binnen IRIX over de gfx hw en/of hoe ik die monitor kan testen / een schop kan geven?)

groet,
mh

Verwijderd

klinkt misschien lullig, maar heb je de brightness/contrast instellingen van je monitor al geprobeerd?

Verwijderd

vid-kaart die stuk is?

krijg je bij het opbooten een console, of doet de monitor het dan nog steeds niet ?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Klinkt meer als een kapotte buis. Je zou eens eens een werkende
monitor eraan moeten knopen om zekerheid te hebben ......
Een moderne PC buis doet het wel, maar je moet wel even een 13W3 <-> VGA
convertertje hebben.....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.