Dat is een ferriet ring.
zou ervoor moeten zorgen dat er geen vage spanning je mobo slopen oid.
* TERW_DAN haalt die dingen er altijd uit.
En waar in de kast zou je zo'n ding dan eventueel moeten plaatsen/bevestigen?Terw_Dan schreef op 09 september 2002 @ 09:06:
Dat is een ferriet ring.
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, bij mijn Chieftec zat die ook.
Heb hem echter nog nooit gebruikt.
die zit om de kabeltjes voorin de kast (voor leds, pwrbutton en resetbutton).
imho hebben die dingen totaal geen nut, omdat er vrijwel geen spanningen staan op je switches en leds.
imho hebben die dingen totaal geen nut, omdat er vrijwel geen spanningen staan op je switches en leds.
Het schijnt dat die ringen om de kabeltjes van je speaker, leds, power- en resetbutton moeten. Maar ik heb het zelf nog nooit gebruikt
.
[ Voor 0% gewijzigd door M4rk op 09-09-2002 09:14 . Reden: Damn: Te laat ]
Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west
Same here!mlevd schreef op 09 september 2002 @ 09:09:
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, bij mijn Chieftec zat die ook.
Beton is koel. Een Alpha is koeler.
Je begrijpt het doel niet.Terw_Dan schreef op 09 september 2002 @ 09:13:
die zit om de kabeltjes voorin de kast (voor leds, pwrbutton en resetbutton).
De bedoeling is dat de magnetische velden in je computer (bijv. van fans), niet inductie-spanningen in die (volledig onafgeschermde) kabeltjes veroorzaken en via die kabeltjes je moederbord inlopen en daar !@#$%^&* veroorzaken. Ze zijn wel degelijk nuttig. Per slot van rekening, die dingen zijn op zich niet zo duur, maar voor de leverancier zijn de kosten met de hele logistiek erachter best hoog, dus dat doen ze niet voor niets.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Ze zijn zeker niet voor niks. Ik heb ooit een PC gehad waar het niet om zat en daar is het moederbord dood van gegaan op onverklaarbare reden en ik heb de schuld gegeven aan dat ringetje die er niet omheen zat. sinsdien gebruik ik altijd die ring die de inductie spanning verminderd en nooit meer ergens last van gehad.
Zowat goed. Die dingen zijn niet om storingen van buiten naar binnen tegen te houden, maar om storing van binnen je computer niet naar buiten te laten ontsnappen. In verband met de EMC normen zijn fabrikanten sinds een paar jaar verplicht zo'n ferriet kraal mee te leveren/gebruiken.
Maar een bijkomend voordeel is dat het ook storing van buiten naar binnen tegenhoudt.
Maar een bijkomend voordeel is dat het ook storing van buiten naar binnen tegenhoudt.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Exactly !McFizban schreef op 09 september 2002 @ 12:58:
Zowat goed. Die dingen zijn niet om storingen van buiten naar binnen tegen te houden, maar om storing van binnen je computer niet naar buiten te laten ontsnappen. In verband met de EMC normen zijn fabrikanten sinds een paar jaar verplicht zo'n ferriet kraal mee te leveren/gebruiken.
Zie ook deze link: http://www.howstuffworks.com/question352.htm
There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.
Verwijderd
/me kijkt in alle 6 de pctjes die @ the mon in huis zijn 
hm Ferriet kernen ? nergens te bekennen
ook niet in de 2 nieuwe cases
hm Ferriet kernen ? nergens te bekennen
ook niet in de 2 nieuwe cases
Pagina: 1