Toon posts:

brander en cd-rom niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eerder een topic geplaatst, maar het probleem is verandert.......

Ik heb een brander gekregen van mijn ouders. _/-\o_ Bij de installatie ging al het een en ander mis. Mijn hd werd niet herkent en al die ellende. Na een heleboel combinaties geprobeerd te hebben, bleek dat mijn harde schijf niet te kunnen werken met een cd-rom speler en een brander, wel als een van deze aangesloten is. Na wat verder gerommel ben ik nu zo ver dat zowel mijn cd-rom speler als mijn brander niet meer herkent word. Ze zijn aangesloten op de tweede IDE poort, als master. Ik heb alleen mijn brander of alleen een cd-rom speler aangesloten, en dus niet allebei tegelijk.

Ik gebruik W2k als OS. Hardware wizzard kan dit niet vinden, mij hardware manager zegt hij dat the device on the port is working properly. ( 2e IDE poort) :(
Niet dus.................. Zowel de brander als de cd-rom speler geven deze ellende.

Iemand nog een briljant idee? ;(

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
Wat voor mobo heb je ? probeer eens een bios update zou ik zeggen :P

Verwijderd

Mischien een helder idee van van mij.... Doe je hd en cd rom op ide 1 en brander op ide 2..

En je zorgt ervoor dat je jumpers goed staan.... en kijk ook ff in je bios of hij daar wordt herkent.....

Verwijderd

onboard io-controller is kaduuk

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de heldere ideeen, maarrrrrrrrrrrr.....................

Wanneer ik de cdrom speler aansluit met de hd, ( slave of niet) wil de hd niet meer werken. Bios Update is gedaan en dit word alles herkent door de bios ( dat is juist het rare, in de bios staat alles goed denk ik, maar w2k wil niet)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 08:46:
onboard io-controller is kaduuk
ALs deze kapot is dan herkent de bios de cd rom en brander en hd toch ook niet meer... Of zeg ik nu iets stoms....

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
probeer dit eens : je hd op pri ide , en cd-rom en schrijver op sec ide kanaal moet je ff kijken want soms MOET je schrijver op master en je cdrom op slave .en proeeer het natuurlijk andersom. En wat als je alleen de brander aan je systeem hangt eigenlijk ziet ie hem dan ook? of hangt je helesysteem dan???

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Verwijderd

Topicstarter
manowar schreef op 09 september 2002 @ 08:59:
probeer dit eens : je hd op pri ide , en cd-rom en schrijver op sec ide kanaal moet je ff kijken want soms MOET je schrijver op master en je cdrom op slave .en proeeer het natuurlijk andersom. En wat als je alleen de brander aan je systeem hangt eigenlijk ziet ie hem dan ook? of hangt je helesysteem dan???
Heb ik ook al gedaan 8)7 ( ja wanhoop is nabij) Bij het aansluiten van alleen de brander wordt er dus niets herkent door W2k. De combi die je beschrijft is ook al geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, mijn systeem hangt niet of iets dergelijks, alleen worden er geen rom en brander herkent.

Verwijderd

Brander in een andere pc ff testen....... kijke wat ie doet.... Anders brander kaduk...??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik je 80pins kabels? Neem anders 40pins kabels exclusief voor CD/DVD apparaten.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 09 september 2002 @ 09:27:
Gebruik je 80pins kabels? Neem anders 40pins kabels exclusief voor CD/DVD apparaten.
goed idee ja. Niet aan gedacht....... |:(
Pagina: 1