Ik denk dat Hielko hier het beste een antwoord op kan geven. Ik geloof trouwens dat er ondertussen geschreven wordt
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Als Hielko net zo snel reviews schrijft als dat ie replied op het forum, is mijn vraag al beantwoord..
Heeft waarschijnelijk hetzelfde probleem als ikke; zijn wireless redt het slechts tot aan de deur van het toilet... niet eropAls Hielko net zo snel reviews schrijft als dat ie replied op het forum, is mijn vraag al beantwoord..
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
kreator schreef op 09 september 2002 @ 11:16:
Als Hielko net zo snel reviews schrijft als dat ie replied op het forum, is mijn vraag al beantwoord..
Sommige mensen moeten ook af en toe naar school enzo
Professioneel Hyves-weigeraar
Hahaha..nee dat had ik door. Het was ook maar een flauw grapje....Wouter Tinus schreef op 09 september 2002 @ 11:30:
[...]
Sommige mensen moeten ook af en toe naar school enzo. Hielko is bovendien niet de enige die reviews schrijft
.
Maar waarom worden er eik maar zo weinig reviews geschreven? Die reviews over waterkoeling, maandelijkse samengestelde pc's enzow, vind ik altijd erg leuk en informatief.
Samengestelde PC's is natuurlijk makkelijk maar wil je reviews van hardware kun je om te beginnen vaak bij andere site's (al eerder dan) wel terecht voor reviews en daarbij moet er natuurlijk wel wat leuks geleverd worden door bedrijfjes die willen dat T.net reviewd. Ik neem aan dat T.net niet naar de winkel rent om hardware te kopen en dan te reviewen, dan is het nl. vaak al te oud
.
Hardware krijgen van fabrikanten is het probleem niet, wel om het snel (op tijd in ieder geval) te krijgen. Van de Athlon XP 2600+ was er bijvoorbeeld maar één reviewsample in de Benelux, en die lag bij Hardware.info. Dan kun je je kans om een review te hebben op het moment dat ie gereleased wordt dus wel vergeten
. Als al 30 sites een 2600+ review hebben heeft het erg weinig nut om daar nog mee te beginnen
.
En als de review-sample nou ff naar DaBit gaat, en die laat zijn koeling er ff op losWouter Tinus schreef op 09 september 2002 @ 12:04:
Hardware krijgen van fabrikanten is het probleem niet, wel om het snel (op tijd in ieder geval) te krijgen. Van de Athlon XP 2600+ was er bijvoorbeeld maar één reviewsample in de Benelux, en die lag bij Hardware.info. Dan kun je je kans om een review te hebben op het moment dat ie gereleased wordt dus wel vergeten. Als al 30 sites een 2600+ review hebben heeft het erg weinig nut om daar nog mee te beginnen
.
Er wordt gewerkt aan meer reviews.
Ikzelf vind de reviews ook altijd een erg leuk onderdeel van Tweakers.net, maar er gaat enorm veel tijd in zitten en je moet natuurlijk de juiste hardware hebben om te reviewen. We kunnen wel iedere week een ander merk Ti 4200 gaan bespreken, maar dan is de lol er ook snel vanaf natuurlijk
Ja, het klopt er de laatste tijd weinig is verschenen. Dit komt deels door wat pech waardoor we wat dingen zijn misgelopen en ook deels doordat ik veel weg ben geweest in verband met allerlei introductie zooi van de Universiteit. Maar ondertussen wordt er al weer druk gewerkt aan verschillende reviews, dus binnenkort zal je wel weer iets vers kunnen vinden op de frontpage
.
Verwijderd
Waarom komt er niet zoiets als 'user reviews'? Waarbij tweakers hun ervaringen over gekochte hardware kwijtkunnen... Zoals epinions.com
Beetje off-topic:
Er zijn in ieder geval plannen geweest voor een product survey wat ongeveer hetzelfde is als die 'reviews' van epinions.com als ik snel kijk. Of dat er ooit nog gaat komen weet ik niet: ik denk dat Femme het momenteel al druk genoeg heeft met de nieuwe layout ed
Er zijn in ieder geval plannen geweest voor een product survey wat ongeveer hetzelfde is als die 'reviews' van epinions.com als ik snel kijk. Of dat er ooit nog gaat komen weet ik niet: ik denk dat Femme het momenteel al druk genoeg heeft met de nieuwe layout ed
Omdat de kwaliteit van dergelijke reviews vaak niet aan onze standaard voldoet.Waarom komt er niet zoiets als 'user reviews'?
Het maken van een goede review is wat minder simpel dan je waarschijnlijk denkt. Je hebt (vaak) vergelijkende hardware nodig om tot een goede conclusie te komen, je moet een goede benchmark mix draaien en de reviewer moet uiteraard de nodige kennis hebben of die kennis nog vergaren. Dit alles zorgt ervoor dat het maken van een review veel tijd kost.
Eopions is een soort van product survey: korte opmerkingen over de ervaringen van een bezoeker met een bepaald product. Dat soort 'reviews' zijn van een totaal ander niveau dan de reviews die je op AnandTech, Ace's Hardware enz. terugvind.
De product survey zal er voorlopig nog niet komen omdat eerst de abo's geïmplementeerd moeten worden. Daarna zijn er ook nog andere dingen zoals de PowerMod die voorrang verdienen.
Een review hoeft toch niet alleen maar over hardware te gaan?Femme schreef op 09 september 2002 @ 23:47:
[...]
Omdat de kwaliteit van dergelijke reviews vaak niet aan onze standaard voldoet.
Het maken van een goede review is wat minder simpel dan je waarschijnlijk denkt. Je hebt (vaak) vergelijkende hardware nodig om tot een goede conclusie te komen, je moet een goede benchmark mix draaien en de reviewer moet uiteraard de nodige kennis hebben of die kennis nog vergaren. Dit alles zorgt ervoor dat het maken van een review veel tijd kost.
Eopions is een soort van product survey: korte opmerkingen over de ervaringen van een bezoeker met een bepaald product. Dat soort 'reviews' zijn van een totaal ander niveau dan de reviews die je op AnandTech, Ace's Hardware enz. terugvind.
De product survey zal er voorlopig nog niet komen omdat eerst de abo's geïmplementeerd moeten worden. Daarna zijn er ook nog andere dingen zoals de PowerMod die voorrang verdienen.
Ik denk dat er best wel mensen te vinden zijn die een goed vergelijkend stuk kunnen schrijven over bijvoorbeeld de nieuwste browsers, officepakketten, tekenprogramma's etcetera.
Verder zou je kunnen denken aan artikelen die dieper op bepaalde technologieen ingaan zoals cryptografie, dynamisch webdesign of EDI.
Ook zijn er denk ik wel mensen die vanuit hun werkervaring wat minder bekende IT-aspecten kunnen belichten. Zo zou ik bijvoorbeeld eens een stuk kunnen schrijven over mijn ervaringen met de IBM AS/400.
Intentionally left blank
Klein schopje omdat ik geen enkele reply heb gekregen op mijn voorgaande stelling dat reviews niet louter en alleen over hardware hoeven te gaan.
Lijkt me toch een mooi standpunt?
Intentionally left blank
Verwijderd
Helemaal mee eens.crisp schreef op 13 september 2002 @ 02:19:
Klein schopje omdat ik geen enkele reply heb gekregen op mijn voorgaande stelling dat reviews niet louter en alleen over hardware hoeven te gaan.
En reviews hoeven ook niet perse over nieuwe hardware te gaan.
Ik zou bijvoorbeeld om maar eens wat te noemen wel eens een test willen zien van 20 toetsenborden die hier in Nederland te koop zijn.
Toetsenborden vallen toch ook onder hardware?
.
Ik ben het er wel mee eens dat reviews niet alleen over hardware hoeven gaan. Dat er weinig tot niets aan software-reviews staat is niet omdat we daar bewust voor gekozen hebben ofzo
.
Ik ben het er wel mee eens dat reviews niet alleen over hardware hoeven gaan. Dat er weinig tot niets aan software-reviews staat is niet omdat we daar bewust voor gekozen hebben ofzo
Kunnen jullie die Coen van Hardware.info niet op één of andere (dure?) manier naar Tweakers.net laten overlopen 
Als je nou ook nog iemand vind die alle pagina's van Tweakers.net via Word wil vertalen naar Engels kan Tom wel inpakken
Als je nou ook nog iemand vind die alle pagina's van Tweakers.net via Word wil vertalen naar Engels kan Tom wel inpakken
Er staat nu weer een mooi nieuws-item op de frontpage hier.
Ik durf te wedden dat de helft van de tweakers nog niet eens weet wat een AS/400 is
Ik durf te wedden dat de helft van de tweakers nog niet eens weet wat een AS/400 is
Intentionally left blank
Het loopt weer storm met de reviews...
.
crisp zal ondertussen zijn review over AS/400 wel afhebben
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Pagina: 1