[UPS] Overload lichtje flikkert even aan en uit

Pagina: 1
Acties:

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:05
Als resultaat van men vorig UPS topic heb ik een APC Back-Ups pro aangeschaft van 650VA

vandaag zette ik men pc aan en 2sec later men scherm (17" Philips)

tijdens dit laatste ging het overload lichtje een fractie van een seconde branden

is dit schadelijk voor mijn UPS?

in de software (PowerChute Plus) zie ik dat de load van de UPS 76,7% is

Siesteem Spekkies!

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mm, kan weinig kwaad volgens mij, een monitor gebruikt nou gewoon ff iets meer stroom tijdens et opstarten...

Electronics development

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40
Jup de monitor demagnetiseerd bij het aanzetten

en dat zuipt stroom, bij een grote monitor (21" oid) zie je soms zelfs de lichten dimmen

een monitor op een ups is eigenlijk niet de bedoeling, algemeen gebruikt de monitor meer dan de pc en dat slurpt dus lekker je accu leeg

Repareren doe je zo.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sine schreef op 09 september 2002 @ 08:13:
Jup de monitor demagnetiseerd bij het aanzetten

en dat zuipt stroom, bij een grote monitor (21" oid) zie je soms zelfs de lichten dimmen

een monitor op een ups is eigenlijk niet de bedoeling, algemeen gebruikt de monitor meer dan de pc en dat slurpt dus lekker je accu leeg
alhoewel het wel handig is dat je iets kan zien als je je pc nog eventjes rustig wilt afsluiten :)

Verwijderd

<foutje>

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:38

TwoR

Gekleurde stippen

KAn geen kwaad als het overload lampje van je UPS ff blijft branden. Als ie maar niet konstant aan blijft staan.

• GigaTexel_BE
ok bedankt jonges :p

offtopic: heb ff specs paginatje aangemaakt :D

hierzo!

Siesteem Spekkies!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:31

Yucko

One clown to rule them all !

GigaTexel_BE schreef op 09 september 2002 @ 07:46:
Als resultaat van men vorig UPS topic heb ik een APC Back-Ups pro aangeschaft van 650VA

vandaag zette ik men pc aan en 2sec later men scherm (17" Philips)

tijdens dit laatste ging het overload lichtje een fractie van een seconde branden

is dit schadelijk voor mijn UPS?

in de software (PowerChute Plus) zie ik dat de load van de UPS 76,7% is
Kan in principe geen kwaad, maar idd zoals Sine al zegt is het normaliter niet de bedoeling van een UPS om een compleet systeem draaiende te houden. Ze zijn bedoeld om bedrijfscritische computers in de lucht te houden (servers), en deze staan meestal toch zonder scherm te ronken.

Btw, 76,7% load???? Heb je een runtime calibration gedaan? En wat is de "Runtime" die je UPS aangeeft ?

Ter vergelijking:

ik heb hier een APC Backup Pro 420 staan welke een barebone en LCD scherm van stroom voorziet (LCD ja, maar deze vreet i.v.t. jou scherm bijna niets) en de software geeft bij mij aan:

36,4% load
100% batt. capacity
28 min runtime

Maar bij een load van 76,7% zul je waarschijnlijk maar een paar minuten halen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• GigaTexel_BE
ik heb em net gecalibrate en nu is ie terug aan het laden :-)

iets van een 8-10 min

Siesteem Spekkies!

• GigaTexel_BE
de reden waarom ik deze UPS heb gekocht is omdat ik een 3ware escalade raid5 controller besteld heb

als de stroom uitvalt terwijl deze lekker wat aan het schrijven is kan het gebeuren dat je data kwijt raakt

naar verluit is het ook niet echt gezond als je pctje zonder stroom uitvalt en gezien de huidige investeringen die ik gemaakt heb wil ik men pctje goed behandele :)

Siesteem Spekkies!

Pagina: 1