Ik wil ook aan waterkoeling beginnen. Ik kan nu een lieve ruil krijg met smokeythebandit en dan heb ik al een pomp en een maze2 blokje voor mijn xp1600+. Dan moet ik alleen nog maar slangen, reservoir en een rad te hebben. Maar nu vroeg ik me af of een Maxxxx (ofzo) of black ice rad nu echt veel beter is dan een rad van de sloop..
Ik heb nu zelf een black ice, Ik heb een zelf gemaakte rad gehad gefabriceerd uit koperbuizen en die koelde voor me gevoel maar heel weinig.
Ook heb ik een rad gehad van de sloop maar deze bleek te verstopt en de doorstroming was dus niet lekker. Ook was het veel gedoe om de slangen erop te monteren.
Tis maar net wat je wil: gemak of een beetje knutselen. Persoonlijk was ik het knutselen beu en heb gewoon een blackice gekocht. Als je een goede rad op de sloop vind dan zou ik daarvoor gaan. Scheelt je een hoop kosten en qua koeling scheelt het mekaar nietzo veel.
Ook heb ik een rad gehad van de sloop maar deze bleek te verstopt en de doorstroming was dus niet lekker. Ook was het veel gedoe om de slangen erop te monteren.
Tis maar net wat je wil: gemak of een beetje knutselen. Persoonlijk was ik het knutselen beu en heb gewoon een blackice gekocht. Als je een goede rad op de sloop vind dan zou ik daarvoor gaan. Scheelt je een hoop kosten en qua koeling scheelt het mekaar nietzo veel.
Een goede rad van de sloop ken zelfs veel beter zijn dan een rad die is gemaakt voor computer shit
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Van welk merk moet je dan gaan? Kwa radiators uit auto's
. Waar moet je naar kijken, de kleur ofzo van de koelvinnen ofzo, zijn er kenmerken van een goede radiator?
w00t
Kgeloof dat als je de search gebruikt er een paar topics zijn waarin ppl vertellen uit wat voor type auto ze een goede kleine (koperen) rad hebben. Hadden Opel corsa's ook niet zo'n rad
tip: als je voor een Black Ice gaat ga dan voor een Black Ice Extreme, of als je de ruimte hebt, een Black Ice 2.. ik heb zelf een standaard black ice, en ben daar niet helemaal tevreden over, had er meer van verwacht
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
mhh als ik het zo lees neem ik 2 rads van de sloop. Lekker orgineel
en toch lekkere koeling. Ik ben ook al creatief aan het denken aan een groot reservoir (beetje zoals A.P. Versteeg 1 van mijn voorbeelden
)
Verwijderd
neem dan net als ik een honda civic rad(dacht uit `92), is helemaal van koper en is qwa maat heel goed in een biq tower in te bouwen.418O2 schreef op 10 september 2002 @ 23:00:
mhh als ik het zo lees neem ik 2 rads van de sloop. Lekker orgineelen toch lekkere koeling. Ik ben ook al creatief aan het denken aan een groot reservoir (beetje zoals A.P. Versteeg 1 van mijn voorbeelden
)
als iemand goedkoop die rad voor me kan regelen *hint* dan hoort ik het graag.
Ik heb een XTREME en ik vindt em erg goed , watertemp en CPU temp blijven lekker laag en de rad is warm dus hij doet z'n werk goed . Als je plek hebt ram er dan de nieuwe Black Ice XTREM 2 in
Waar baseer je dat op?dat ze slechter presterenFragFrog schreef op 09 september 2002 @ 09:01:
Afhankelijk van het type Black Ice koelen ze soms zelfs slechter, alleen zien ze er natuurlijk wel wat gelikter uit
Gewoon voor slooprad gaan, of zo'n leuk exemplaar van XXLcases ofso
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
ja.. als ik moet kiezen tussen een rad van 15 euro van de sloop of een rad van 80 euro van xxlcases die me cpu 3C koeler houdt, dan weet ik het wel...
haal ik liever 2 rads en mod ze
haal ik liever 2 rads en mod ze
Pagina: 1