Toon posts:

6210 wil na opladen niet meer aan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nokia 6210 wil na het opladen niet meer aan.

Iemand die weet hoe je dit kunt oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nu achter dat het aan de accu ligt (kon met een andere 6210 checken).

Ik denk dat hij overladen oid is, want als ik de telefoon aan de lader aansluit, gebeurd er verder ook niets meer.

De vraag nu is dus: hoe ontlaad ik de accu van een 6210?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Een Nokia 6210 heeft een NiMH accu, deze kan je altijd bijladen wanneer je wilt (lees geen geheugen effect zoals NiCd).

Ontladen heeft geen nut, te ver ontladen kan zelfs problemen veroorzaken.

Je accu zal gewoon stuk zijn, niks aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
[ash] schreef op 09 september 2002 @ 09:47:
Een Nokia 6210 heeft een NiMH accu, deze kan je altijd bijladen wanneer je wilt (lees geen geheugen effect zoals NiCd).

Ontladen heeft geen nut, te ver ontladen kan zelfs problemen veroorzaken.

Je accu zal gewoon stuk zijn, niks aan te doen.
Heel erg vreemd; de accu deed het altijd goed, geen achteruitgang oid. De telefoon en dus de accu is nog maar 1 jaar en 2 maanden oud. Heel erg vreemd, dit. Ik heb ook geen garantie meer :'(

Denk dat ik nu deze accu ga kopen:

BPS-2 Ultradunne batterij

- Ultradunne batterij die zeer licht is en een lange werkingsduur garandeert
- 1100 mAh Li-Polymeer

Geschikt voor 6210 en 6310; deze is beter dan de huidige geloof ik. Kosten zijn € 45,- :(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
45€ is best duur.
Ik heb even op http://www.salesplaza.nl/ gekeken en daar is een 800 mAH li-on maar 22,50.

Je telefoon kan dan wel minder lang aanstaan, maar ik vind persoonlijk dit prijsverschil het toch wel waard.

• [ash]

[ash]

misschien de contactjes van de accu reinigen ??

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al gedaan, het maakt geen verschil.

Ben er nog niet achter hoe ik de accu moet ontladen. Kortsluiting maken tussen de polen misschien, maar dat durf ik zo niet aan.

Een normale (800maH) is misschien beter dan een die van €45,- (1000maH), het is ook geen nieuwe telefoon meer en dan maar wat vaker opladen.

• [ash]

[ash]

Als je hem gebruikt ontlaad ie ;)

Je dient de accu te belasten met een weestand, kortsluiten moet je absoluut niet doen, hiermee kan je accu zodanig beschadigen dat ie echt niet meer te reden is.

Maar misschien zijn de contacjes intern, in je accu wel los ?? Meet een de spanning (Volt) van de accu met een Volt-meter.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, in de winkel waar ik hem heb gekocht, konden ze niets voor me doen. Een voltmeter heb ik niet, kan er wel 1 zoeken natuurlijk.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:58
Die lijkt me toch wel erg dik als 't plaatje wat erbij hoort klopt: Afbeeldingslocatie: http://www.complaza.nl/images/accu/6210.jpg

Voor een paar euro meer heb je een stuk dunnere.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, doe mij die dunnere maar, zolang ie €22 en geen €45 kost.
Pagina: 1