[win98] Windows vernaggeld: Help!

Pagina: 1
Acties:

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 16:06
Hoi,

Om wat diskruimte vrij te maken heb ik UPX (een .exe compressieprogramma) over de Windows-directory gehaald. Dat liep echter helemaal verkeerd: Een groot aantal programma's draait nu niet meer (o.a. Perl, Lynx, alle Unix-utilities die ik onder Windows geinstalleerd heb, en UPX zelf).

Na veel zoeken denk ik dat alleen de file C:\WINDOWS\SYSTEM\conagent.exe "kapot" is (terugzetten vanaf een backup helpt niet, bij de andere files hielp dat wel). Ik weet niet waarom ik 'm niet vanaf mijn backup kan terugzetten, is er iets bijzonders met deze file aan de hand? Zo niet, heeft iemand een goede versie (Win98)? In dat geval zou ik graag een kopietje ontvangen op conagent@hansvanzutphen.com .

Groeten,
Hans
----

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Specy schreef op 09 september 2002 @ 04:54:
Hoi,

Om wat diskruimte vrij te maken heb ik UPX (een .exe compressieprogramma) over de Windows-directory gehaald. Dat liep echter helemaal verkeerd: Een groot aantal programma's draait nu niet meer (o.a. Perl, Lynx, alle Unix-utilities die ik onder Windows geinstalleerd heb, en UPX zelf).

Na veel zoeken denk ik dat alleen de file C:\WINDOWS\SYSTEM\conagent.exe "kapot" is (terugzetten vanaf een backup helpt niet, bij de andere files hielp dat wel). Ik weet niet waarom ik 'm niet vanaf mijn backup kan terugzetten, is er iets bijzonders met deze file aan de hand? Zo niet, heeft iemand een goede versie (Win98)? In dat geval zou ik graag een kopietje ontvangen op conagent@hansvanzutphen.com .
Je vraagt dus om een kopie van Windows 98 ? Dat mag niet op dit forum.

Uit de FAQ

"( * ) Officiële Waarschuwing
Een waarschuwing die aan mensen gegeven wordt omdat ze in overtreding van een policy zijn. Denk hierbij aan Warez/Crackz/Serialz/Flames/Dikke Trolls/Racisme, heftig schelden."
Groeten,
Hans
----
Uit de FAQ

"Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg)."

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Specy
Oy, ik bedoel alleen een kopie van die ene file (15 kb of zo). Maar ik neem aan dat dat dan ook wel niet zal mogen :-(

Enig idee hoe ik dan aan die file kom? Kan ik 'm op de een of andere manier van mijn (originele) CD afhalen? Opnieuw installeren lukt niet, het is zo'n CD voor op een nieuwe (lege) computer.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Specy schreef op 09 september 2002 @ 05:33:
Oy, ik bedoel alleen een kopie van die ene file (15 kb of zo). Maar ik neem aan dat dat dan ook wel niet zal mogen :-(
Je kan op google kijken of je dat specifieke bestand kan vinden.
Enig idee hoe ik dan aan die file kom? Kan ik 'm op de een of andere manier van mijn (originele) CD afhalen? Opnieuw installeren lukt niet, het is zo'n CD voor op een nieuwe (lege) computer.
Bedoel je de originele Windows 98 CD?? Dan kan je in de .CAB bestanden kijken of er het bestand in zit wat je zoekt. Je moet dan wel bijvoorbeeld winrar gebruiken om de .CAB bestanden te openen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gebruik anders SFC onden windows 98, dan kun je dat bestand gewoon uitpakken vanaf de install cd.

Verwijderd

Staat er geen support op de site van de makers van dat (de)compressie programma ?

Waarom zou je zoiets vaags gebruiken, als het ook in windows zit ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 08:25:
Staat er geen support op de site van de makers van dat (de)compressie programma ?

Waarom zou je zoiets vaags gebruiken, als het ook in windows zit ?
SFC is een windows 98 app

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
Specy schreef op 09 september 2002 @ 05:33:
Opnieuw installeren lukt niet, het is zo'n CD voor op een nieuwe (lege) computer.
dat zou toch moeten kunnen

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

ConAgent zit in Win98_44.CAB in de /Win98 dir van de install CD. Extracten kun je met Winrar of iets dergelijks.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Specy
Hoi,

Hij zat in Win98_40.CAB - en alles lijkt weer te werken! Bedankt! :-) :-) :-)

(Wauw, je weet niet half hoe blij ik nou ben!:)

Verwijderd

Wrom zet je er geen nieuwe install over?
deze manier hou je je instellingen:
boot in dos van flop dus. wijzig in de windows de win.com bestand.
En start canaf de cdrom de setup.
Laat gewoon in de windows dir installeren. (hij zal automatisch op c:/windows.001/ staan)
dat dus wijzigen. en setup laten uitdraaien.
Als alles klaar voila een nieuwe install met je eigen instellingen nog.
Pas wel op dit te doen is op eigen risico!
DUS BACKUPPEN!!!! :D

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

SE CDRom zit ie in Cab 44.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

dit schreeuwt om een format
Pagina: 1