Toon posts:

Welke chipset P4/PC2700/AGP8X/OC-en

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik kan eindelijk me nieuwe pc bestellen, waar ik afgelopen vakantie hard voor gewerkt heb. Want nu is eindelijk de Radeon 9700 Pro te koop, waar ik op zat te wachten. Want aangezien dit een pure game pc moet worden, moet die kaart er wel in *D
Ik heb alleen nog me twijfels over 1 onderdeel, en dat is het moederbord. Ik heb van het weekend een mooi reepje 256Mb Corsair PC2700 CL2 geheugen gewonnen op Netgamez 2002 (lan-party), wat ik graag wil gaan gebruiken.
Dit moet op het moederbord komen straks:

Intel P4 2.4Ghz, 533Mhz FSB (box)
256Mb Corsair XMS PC2700 CL2 (met headspeader)
Hercules 3D Prophet 9700 Pro
Creative Soundblaster Audigy Player
3Com 10/100Mbit NIC
Maxtor DiamondMax Plus D740X (ondersteunt ATA133)

Waar het mij om draaid is performance in games. Met name Unreal Tournament 2003. Ik heb gelezen dat de 845G chipset wel officieel PC2700 geheugen ondersteunt en de 845E niet, maar dat wel aan kan. Verder is een verschil dat de 845G een videochip onboard heeft, maar die ga ik dus niet gebruiken met me Radeon 9700 Pro. Is het de moeite waard om voor bijv. de Asus P4B533-V(845G) te gaan ipv de P4B533(845E)? Trouwens nu ik het toch over me R9700 had, AGP 8x ondersteuning is wel leuk als dat ondersteunt wordt (net als mijn videokaart).

Nu wil ik voor het eerst in me leven een volwaardig tweaker worden :Y) en ook me mobo/cpu/ram OC-en (voorheen alleen me videokaartje gedaan). En ik heb hier dus ook geen ervaring mee. Welke chipset of eventueel complete moederbord raden jullie voor mij aan?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als gesearched?
en google al geprobeerd?
zal vast wel een site wezen met dat soort info.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 22:31
IK zou de Epox 4G4A(+) nemen als moederbord, heeft alles wat je zoekt behalve 8x agp maar wel heel veel oc opties :)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

lees dit om te beginnen:
nieuws: Vergelijking van zes high-end Pentium 4 moederborden
nieuws: Vergelijking van drie Pentium 4 DDR moederborden
nieuws: SiS 648 referentie moederbord review @ THG
nieuws: Pentium 4 chipsets met 533MHz FSB vergeleken

Ik bedoel, zo kan ik nog wel 20 links neerzetten. Als je dus een beetje zoekt kom je ver. Lees reviews, benchmarks, compares enz enz, er is zoveel te vinden, ook hier op GoT zelf..... Als je dan een mobo hebt gevonden en je hebt vanaf dat moment een specifieke vraag die alleen de houder van een bepaald moederbord zou weten, dan zou je nog 'ns terug moeten/kunnen komen. ;) Succes ermee verder.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zie eerdere postst, beetje zelf zoeken en je komt een heel eind heen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.