[CM]Plexiglas case voor MP3-pc *pics!*

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Het betreft hier een AMD K5-350Mhz op een oud mobo die we in de flat als mp3-computer willen gebruiken. Nou zit dit die sh*t in een minitower en hebben we nogal een gebrek aan ruimte in de woonkamer, nou ging er natuurlijk meteen een lichtje branden bij deze tweakers, bij die combinatie :*)

Het idee (van mij) is nu gewoon (vrij dik) plexiglas te halen bij de plaatselijke doe-het-zelf-boer en daarmee een doosje te bouwen wat om het mobo heen kan. Op de mobo natuurlijk het AMD-processortje, een 10/100Mbit pci netwerkkaartje, een klein SB128 Pci geluidskaartje en niet te vergeten een HD-tje (die moet ik nog ergens vandaag fixen, mensen nog ideeën :? (die dingen zijn toch klein:?)).
Ik wou de HD dan ergens in de hoek van het plexiglas doosje 'plakken' en verder de voeding erboven op (erbuiten dus) bevestigen. Niet te vergeten is dat er onboard video is (erg chill)

Verder wil ik de achterkant (waar de kaarten uitsteken) open laten voor airflow/warmte/toegankelijkheid ;)

Nou zit ik nog met enige vraag. Hebben mensen dit hier wel eens gedaan en vergeet ik nog een onderdeel wat ook aangesloten moet worden :?

Het enige waar ik niet echt verstand van heb is het bewerken en bevestigen van die plexiglas'doos'. Is dat gewoon te zagen met een ijzerzaag en te plakken met seconden(kunststof)lijn :?

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63864

yep ijzerzaag en en SEconden lijm.....

Niet het Neonlicht vergten in die kast he... staat wel kewl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Anoniem: 63864 schreef op 09 september 2002 @ 02:45:
yep ijzerzaag en en SEconden lijm.....

Niet het Neonlicht vergten in die kast he... staat wel kewl ;)
Neonlicht :? AH das idd eigenlijk ook wel cool ja, waar kun je cheap ass rode neon vandaan halen :?

ps. en op pc-voeding aansluiten :?

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

neon light bedoeld ie een ccfl mee (denkik), die kan je voor +- E15,00 bij de electronicazaak halen (inclusief invertor 12V --> genoeg voor CCFL)...

plexiglas kan je et beste met een cirkelzaag bewerken, hoog toeren, langzaam erdoorheen, maar niet iedereen heeft daar de beschikking over, je kan ook een metalen profieltje nemen, en met de voet van je decoupeerzaag erlangs, krijg je ook mooie rechte lijnen (direkt te verlijmen)...

Als lijm kan je beter geen secondenlijm gebruiken, daar krijdg je vieze witte vlekken van, et gaat erg goed met acrylaat lijm of aceton (nagellak remover ;)), die, lossen een beetje plexiglas op, wat vervolgens weer verhard, krijg je mooie verbindingen van, en stevig ook...

De dikte is 4 a 5 mm genoeg (!), de meeste hier zullen zeggen dat je minimaal 10 a 15 mm nodig hebt, dat is onzin, want plexiglas is 10x slagvaster dan glas, en sterk zat, hier heb ik een plexiglas bigtower staan, 55 cm hoog, 4 mm plexi, geen extra verstevigingen en hij staat lekker stevig

Succes, mail maar vragen :)

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

3lmowww schreef op 09 september 2002 @ 07:44:
neon light bedoeld ie een ccfl mee (denkik), die kan je voor +- E15,00 bij de electronicazaak halen (inclusief invertor 12V --> genoeg voor CCFL)...

plexiglas kan je et beste met een cirkelzaag bewerken, hoog toeren, langzaam erdoorheen, maar niet iedereen heeft daar de beschikking over, je kan ook een metalen profieltje nemen, en met de voet van je decoupeerzaag erlangs, krijg je ook mooie rechte lijnen (direkt te verlijmen)...

Als lijm kan je beter geen secondenlijm gebruiken, daar krijdg je vieze witte vlekken van, et gaat erg goed met acrylaat lijm of aceton (nagellak remover ;)), die, lossen een beetje plexiglas op, wat vervolgens weer verhard, krijg je mooie verbindingen van, en stevig ook...

De dikte is 4 a 5 mm genoeg (!), de meeste hier zullen zeggen dat je minimaal 10 a 15 mm nodig hebt, dat is onzin, want plexiglas is 10x slagvaster dan glas, en sterk zat, hier heb ik een plexiglas bigtower staan, 55 cm hoog, 4 mm plexi, geen extra verstevigingen en hij staat lekker stevig

(cyano)acrylaatlijm=secondenlijm -> laat witte vlekken achter.
je kan ook alles aan elkar schroeven met doorzichtig plasticen schroeven.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Plexi kan je ook zagen mbv een cirkelzag (zaagtafel aan te raden)

Lijmen doe je met chloroform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Uh... die neonlampen daar zijn 3 meter lang :?

Trouwens, het probleem met neon licht is ook een beetje de kosten, want ik bouw dit ding dus voor de flat en ik kannie zomaar alles op algemene kosten gooien ofzo. Wat noodzakelijk is (het plexiglas en bevestigingsmateriaal ;)) wel, er moet ook nog een HD in, kan ik wel op algemeen gooien.
Het enige wat ik wel ff kan doen is met een paar vrienden uit me flat de kosten delen, das wel cool :D
3lmowww schreef op 09 september 2002 @ 07:44:

Een cirkelzaag heb ik dus echt niet tot mijn beschikking (in deze arme studentenflat), maar kan het niet gewoon met een ijzerzaag (leg ik de plaat ergens langs, zodat ik recht zaag) :? En dan met schuurpapier bewerken.

Of als het 'maar' 4 à 5 mm dik is, kan ik het dan niet met een stanleymes bewerken :?
FireWurX schreef op 09 september 2002 @ 08:23:
[...]

(cyano)acrylaatlijm=secondenlijm -> laat witte vlekken achter.
je kan ook alles aan elkar schroeven met doorzichtig plasticen schroeven.
Schroeven met plexiglas van 4 à 5 mm dik, gaat dat werken :? (het handige van zulk dun plexiglas is natuurlijk de kosten, wat hier wel belangrijk is!)

Verder nog deze interessante post:
Bart_Banaan schreef op 28 april 2002 @ 16:18:
[...]

Behalve het front en de achterkant (die 8mm smoke zijn) is alles van 5mm glashelder Plexiglas. Alle gaatjes heb ik met een Proxxon voorgeboord op 2,5mm.
De schroefjes zijn 2,9 x 13mm zelftapper.
Gaten gemaakt met een 7 gatenboor in accuboor
Niks aan decomp of voeding hoeven frezen, alleen dat VIA bordje, ook met de Proxxon, uit de losse hand.

Ik heb twee 'etages' op de bodemplaat de CD/RW, deze kan ik er naar voren uithalen als dat nodig is.
Dan een 5mm plexiglas plaatje waar de Hdd op ligt, vastgezet dmv dubbelzijdig tape en daarboven weer een plexiglas plaatje van 5mm waarop 't MoBo met 4 schroeven en moeren vastzit.
De CD-rw etage is 40mm, de hdd 30mm, en het MoBo 40mm, totaal buiten afmeting is breed 158 mm x hoog 130 mm x diep 208 mm
zonder de voeding, die 158mm x 158mm x 80 mm meet.

detail pic van de zijkant >

[afbeelding]

en de spaghetti aan de achterkant :)
[afbeelding]
Uit deze topic: [rml][ CM] PLEXIGLAS project - GOEIE pics[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

In dat topic staat veel over hoe ik dat PC'tje gemaakt heb, alleen de foto's zijn allemaal weg (Endoria is down ;( ), ik heb op de laatste pagina weer wat pics geplaatst, tevens kan je even in de posts van mij zoeken op 'plexi', ik heb me vaak met 'plexi' topics bemoeit ;)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Ik ga dus naar een doe-het-zelf-zaak, laat daar 5mm plexiglas op de juiste afmetingen snijden en vraag meteen naar de juiste lijn + schroefjes ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Wat dacht je van infrarood-ontvanger. :)
Vanuit de luie stoel door de nummers skippen met de afstandsbediening.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Ik weet nu bijna alles. Ik had nog 1 vraagje en dat was mbt de bevestiging van de HD: is de HD goed genoeg bevestigd als ik 'm met 4 moertjes aan 1 kant vastzet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

nee, das niet zo'n goed idee ivm met trillingen van dat (draaiende) ding, moet echt aan beide zijden ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Bart_Banaan schreef op 09 september 2002 @ 14:44:
nee, das niet zo'n goed idee ivm met trillingen van dat (draaiende) ding, moet echt aan beide zijden ondersteund worden.
Mmmm hoe ga ik dat dan doen, want die box van mij is niet even breed als zo'n HD :(

Ik denk dat ik dan wel steunen haal bij de Praxis om de andere kant aan het plexiglas ook vast te maken...

* Locutus-of-Borg gaat nu maar eens inkopen doen bij de plaatselijke glasboer + Praxis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Met spacers :0
Een beugeltje van de zijkant van je case naar de HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Bart_Banaan schreef op 09 september 2002 @ 14:55:
Met spacers :0
Een beugeltje van de zijkant van je case naar de HDD
ja dat bedoel ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Locutus-of-Borg schreef op 09 september 2002 @ 09:24:

[...]
Een cirkelzaag heb ik dus echt niet tot mijn beschikking (in deze arme studentenflat), maar kan het niet gewoon met een ijzerzaag (leg ik de plaat ergens langs, zodat ik recht zaag) :? En dan met schuurpapier bewerken.

Of als het 'maar' 4 à 5 mm dik is, kan ik het dan niet met een stanleymes bewerken :?
Kan je echt nergens een decoupeerzaag lenen??? laatst was er een bij de aldi voor een euro of 8, kan je langs een latje mooi zagen, neem als je et met een decou gaat doen, een grof houtzaagje(!) en hoge toeren, dan gaat et echt prachtig ,(recht genoeg om te lijmen)
Ik heb zelf ookwel met een ijzerzaag gewerkt, maar je moet echt op de 1/10 mm precies werken, en dan is de lol er wel vanaf als je op die manier gaat zagen en schuren...
[...]

Schroeven met plexiglas van 4 à 5 mm dik, gaat dat werken :? (het handige van zulk dun plexiglas is natuurlijk de kosten, wat hier wel belangrijk is!)
Schroeven is niet altijd nodig, je kan wel schroeven (zoals ik gedaan heb):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~3lmowww/internet/schroefbayrek.jpg

wat je hier ziet is dus tegen een andere plaat aangeschroefd (die jen niet duidelijk ziet (stom doorzichtig spul ;))

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 21:09

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ja maar hoe krijg je die plexiplaten nu recht gezaagd... Ik heb 't van 't weekende geprobeerd, maar nix hoor, dat lukt echt niet goed! :|

Zouden ze dat niet bij een hobbyzaak doen of zo?

Want met een decopeerzaag ging alles bij mij hardstikke scheef! :(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Een decoupeerzaag met geleider, aan de buitenkant van je zaaglijntje houden, daarna op een (in een werkbank geklemde omgekeerde) bandschuurmachine vlakschuren, zo heb ik de voor- en achterkant van mijn SpaceCase rond/vlak gemaakt

En met een cirkelzaag zaag je echt perfect recht in plexi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Bart_Banaan schreef op 09 september 2002 @ 16:04:
Een decoupeerzaag met geleider, aan de buitenkant van je zaaglijntje houden, daarna op een (in een werkbank geklemde omgekeerde) bandschuurmachine vlakschuren, zo heb ik de voor- en achterkant van mijn SpaceCase rond/vlak gemaakt

En met een cirkelzaag zaag je echt perfect recht in plexi!
dat bedoelde ik met de decoupeerzaag...

bandschuurmachine was bij mij niet een meer nodig :)

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Uh.. wat een moeilijk gedoe, ik laat het gewoon doen door de man waar ik het plexiglas heb besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha hoop dat het lukt!
Wel Neon erin he.. kost niet zo veel....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

zwahiel schreef op 09 september 2002 @ 15:57:
Ja maar hoe krijg je die plexiplaten nu recht gezaagd... Ik heb 't van 't weekende geprobeerd, maar nix hoor, dat lukt echt niet goed! :|

Zouden ze dat niet bij een hobbyzaak doen of zo?

Want met een decopeerzaag ging alles bij mij hardstikke scheef! :(
wat ik vaak doe is breken :)

jawel! je hebt speciale plexiglas snijders. Is een soort van haakje wat een geultje in je plexi trekt.
Hierna ondersteunen en breken maar. Is wel spannend en als je niet zo bedreven bent, kan het ook duur worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63974

Makkelijkste is gewoon liniaal erlangs leggen en met een goedkoop maar scherp hobbymesje of stanley mes een paar keer er langs gaan en dan breken op de rand van een tafel (tafel moet wel scherpe kant hebben) of iets anders dat goed recht is. Is de beste manier om het snel en recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Ok, hijs bijna af, nog wat kleine afwerkingsdingetjes en hij ziet de HD nog niet, maar ik heb al wel picsssss:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/smallDSC00523.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/smallDSC00525.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/smallDSC00527.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/smallDSC00529.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/smallDSC00530.JPG

Jaja, de debiel zelf erbij :o

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/smallDsc00531.jpg

En de zooi waarin ie gemaakt is ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/smallDsc00532.jpg

Nog wat coole pics van mijn verjaardagscadeautjes van afgelopen zaterdag om het nonsens gehalte ook nog een beetje op peil te houden ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/smallDSC00535.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 09:26

AcouSE

Swedish Chef

Op verzoek titel aangepast, *pics!* toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 22:41
Ziet er strak uit man!

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Op deze foto's zit de deksel waar de voeding aan hangt nog niet vast... niet dat je denkt dat er dikke spleten tussen de wanden zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Creesch

bla bla!

mooi gedaan! alleen waar de kables komen komen daar nog gaten oid ? nu zit er een deksel ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ziet er goed uit!!

Ik hoop alleen dat je de outtake van je voeding nog wel uit gaat zagen? :+

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

alleen maar kruisjes :(

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Ja, dat was ik nog vergeten te vertellen ja, die kabels moeten nog doorgangen krijgen in de deur!
Dat ligt aan jou :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww

3lmowww

edit:

zekers netjes!! ik zeg nix over de koeling;)

wel goed gedaan!

Toevallig: ik heb de laatste week ook een plexicase gemaakt, en ik was zondag jarig ;)

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Locutus-of-Borg schreef op 17 september 2002 @ 22:05:
Ja, dat was ik nog vergeten te vertellen ja, die kabels moeten nog doorgangen krijgen in de deur!
[...]
Dat ligt aan jou :o
Jow nu zie ik ze inderdaad weer wel ja... hmmm raar ;(

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Ik zal later nog meer pics maken, want hijs nu verder af (deksel zit er vast op) en heb er nu ook sterkerstverlichting in zitten >:)

Anoniem: 56766

het ziet er erg mooi uit! kom maar op met je nieuwe pics. :)

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Anoniem: 56766 schreef op 18 september 2002 @ 08:22:
het ziet er erg mooi uit! kom maar op met je nieuwe pics. :)
Nieuwe pics moeten nog gemaakt worden ;)

Anoniem: 29032

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))) hoi locu wanneer nodig je ons eens uit voor een flat rage, alles gaat geheid naar de k :) kuss Rob

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:15

Maxow

Hidden Sound System

vooral die laatste foto voegde veel waarde toe ;) maar ziet er leuk uit ja, laat die nieuwe pics maar zien

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42

Hydrax

*huh?*

Ziet er erg leuk uit.
Ik heb ook nog wat plexiglas over, eens zien wat ik ermee kan doen :)

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

goed gelukt.. alleen het hoek profiel is niet zo mooi

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Pagina: 1