Toon posts:

Help samenstelling van een computer

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben dus geen echt die hard Tweaker,

En het leek me dan ook gepast om me te laten informeren door een echt Tweaker, voordat ik overging tot de aankoop van een nieuwe pc!, De enige info die ik heb is dat het rond de 1500 euro moet gaan kosten, Beeldscherm is niet nodig. voor de rest zal ik de computer voor veel verschillende doel einde gebruiken!

Hopelijk kunnen jullie me nog een belangerijke tip geven of mischien zelf een comp. samenstellen!

_/-\o_ Allen alvast bedankt _/-\o_ , en puzzelplezier

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 07:40

hefaistos

feestelijk gehandicapt

ik check alternate ff, ben met een kwartiertje terug

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

PC case TX-10WD Zwart350 Watt 4x 5,25" 2x 3,5" 6x 3,5" ATX EUR 125.00
P4BGL-VM (LAN, VGA, sound I845G ATX socket 478 100-133 MHz EUR 135.00
Pentium 4 2533MHz 8/512 KB s478 133 MHz (Quadpumped) EUR 349.00
Koeler - IHC-L71 Heat-Pipe (Socket 478) EUR 59.00
DIMM 512 MB PC266 EUR 229.00 x 2 = EUR 458.00
DiamondMax D540X 120,0 GB 9,6/2048/5400 U-133 IDE EUR 179.00
Samsung 1,44 MB floppydrive 1,44 MB floppy 3,5" EUR 18.00
Pioneer DVD-105SZ (Bulk) 16/40x 100/80 ms ATAPI EUR 55.00
Logitech Cordless Desk Pro (toetsenbord+muis) EUR 107.00

Totaal 1485 euro :)

[ Voor 0% gewijzigd door hefaistos op 09-09-2002 01:29 . Reden: layout was/is verneukt ]

Verwijderd

Topicstarter
muchos gracias, maar ff een vraagje, mis ik hier geen video en of geluidskaart?

Verwijderd

deze zal snel dichtgaan..

maar voor nu:

informatique.nl
mycom.nl
alternate.nl
ect
ect

Ik zou persoonlijk gaan voor een:
PIV 2,4 ghz
512mb rambus pc800
Mooi mobo'tje,
leuke videokaart ect.

maw: kijk in de kleine lettertjes onderin mijn post en doe er ietsjes bovenop... dee heb ik dus nog geen maand gekocht.. vandaar :)

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

nee is onboard :)

Maar neem gewoon een p4 2ghz (als je geld over hebt hoger)
Aardige hd
een gf 4 4200 ti
en ddr geheugen :)

De rest is ja

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 01:30:
muchos gracias, maar ff een vraagje, mis ik hier geen video en of geluidskaart?
de nada amigo, en nee je mist geen video en sound

lan mis je ook niet, deze 3 zijn geintegreerd

Ik neem ff de tijd om je er trouwens op te wijzen dat zulke vragen eiiigenlijk niet mogen, in de f.. fa... in de draadjes die altijd standaard boven een topic staan (met richtlijnen weetjewel) daar kan je een hele hoop vinden over zelf samenstellen van pc's, ook op www.tweakers.net (frontpage) staan een boel voorbeelden over dergelijke zelfbouwconfiguraties.

Hoogstwaarschijnlijk gaat deze thread op slot, maar voor wat 't waard was, ik vond het een fijne draad!!

[ Voor 0% gewijzigd door hefaistos op 09-09-2002 01:38 . Reden: lan is land -d ]

Verwijderd

Topicstarter
ahhh ok, en wie kan me vertellen wat de voordelen en/ of nadelen zijn van onboard video en audio(kaart). En ik dacht iets vernomen te hebben van het feit dat de gf 4 nog niet de beste gf 3 kon overwinnen, waarom zou je dan dan toch de gf 4 aanraden.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ok, sorry, Ik zal dan ook maar kappen, met vragen stellen, ehm en moderato SORRY :)

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

on-board dingetjes zijn handig omdat je anders weer uit tig modellen moet kiezen

nadeel is dat je aan 1 model gebonden bent.. en van gf3 - gf4 weet ik geen zak af, ik werk al jaren met m'n Viper770/32Mb AGP TNT2 kreng :) en works like a charm (tot de volgende kaart natuurlijk)

Verwijderd

GF4 MX440 is net slechter als een GF3ti200 een GF4ti4200 is stuk beter nog (kijkop tomshardware.com voor een grote test met grafische kaarten. Onboard audio: ben er persoonlijk over te spreken, mijn chaintech mobo komt zelfs met 5.1 sound-onboard... geluiskwaliteit MEER als voldoende voor de doorsnee gamer (2 kanaals onboard is ook al niet slecht :) ) Video - onboard... minder aan te raden: pakt toch weer ff een deel van je geheugen in en de meeste chipsets zijn niet zo goed als een specifieke grafische kaart. Meer als goed genoeg voor een office-pc, zelfs af en toe een eenvoudige game, maar voor het serieuzere grafische werk en games toch wel een aprte grafische kaart nemen. (beter een wat duurdere grafische kaart als de allerlaatste processor)
Voordeel van een onboardgrafische kaart: de prijs :) )

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

On-board is handig omdat je daardoor verder geen extra kaart in je computer kast hoeft te steken. Nadeel is dat wanneer je video gedeelte op je moederbord kapot gaat je het hele moederbord moet missen tijdens reparatie. Maar dat komt eigenlijk toch nooit voor.

Onboard geluid de een zegt ja dat klinkt goed. De ander vind het waardeloos. Dat is meer hoe audiofiel je bent ingesteld. Maar dus niet echt belangrijk zolang je geen geluid opneemt of proffie wil afspelen ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

m'n KinetiZ 7E bordje is ook uitgerust met een on-board audio-gebeuren, kheb het alleen uitgezet en d'r zit een SB128 voor in de plaats... niet dat dat veel verschil maakt vlgs mij maar ja, je moet wat he :)

Verwijderd

Hmmmz... meestal kunnen de mensen die hem in elkaar zetten wel een goede PC samenstellen....

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik weet niet die mannetjes proberen te verkopen, dus ik had liever dat iemand van het tweakers (met over het algemeen meer verstand dan die verkoop jongetjes) me ff informeerde :)

Verwijderd

computer totaal of een dergelijke magazine doet elke maad tests naar PC's misschien keer handig om eens door te lezen...

Verwijderd

Simpel. Ga langs een computer winkel en laat je gewoon adviseren! Is dat zo moeilijk? :?

Verwijderd

ja maar ik weet niet die mannetjes proberen te verkopen, dus ik had liever dat iemand van het tweakers (met over het algemeen meer verstand dan die verkoop jongetjes) me ff informeerde
Stap dan ook een kwaliteit winkel binnen. De verkopers weten daar veel meer dan 9 van de 10 tweakers en wanna be tweakers. Nie zo stom lullen kerel

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou er toch van van meerdere kanten geinformeerd te worden. Dus moeilijk nee, DOM JA

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 11:51
Ik ga binnenkort ook een P4 halen , maar ik hoorde dat als je PC800 geheugen koopt dat het in paren moet klopt dat .
Je kan dus niet gewoon een Rimm halen van 256mb , maar je moet er gelijk
2 halen ?

Verwijderd

Blijkbaar is Glicious de Wannabe als je goed gelezen had had je niet eens hoeven posten....
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 02:13:
Hmmmz... meestal kunnen de mensen die hem in elkaar zetten wel een goede PC samenstellen....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 02:55:
Blijkbaar is Glicious de Wannabe als je goed gelezen had had je niet eens hoeven posten....

[...]
Ik ben geen van beide 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 02:52:
Ik hou er toch van van meerdere kanten geinformeerd te worden. Dus moeilijk nee, DOM JA
Stap dan 4 winkels in... 8)7

Heb je advies van 4 bedrijven.. kan je daaruit vast wel 1 duidelijke conclusie maken.... je verteld nu niet eens duideljik wat je met je pc gaat doen.. dus WAT ga je er mee doen? Dan kunnen we dan kijken wat het beste voor jou is... ja meerdere doel einden is niet duidelijk

Verwijderd

Slotje...

Verwijderd

KunDun schreef op 09 september 2002 @ 02:54:
Ik ga binnenkort ook een P4 halen , maar ik hoorde dat als je PC800 geheugen koopt dat het in paren moet klopt dat .
Je kan dus niet gewoon een Rimm halen van 256mb , maar je moet er gelijk
2 halen ?
Dat klopt. UTFS 8)

• KunDun
Mmm het spijt me maar ik vind opmerkingen als UTFS niet echt nodig !

Verwijderd

Is dit jouw topic? Nee.. ga dan ergens anders om slotjes roepen 8)

Verwijderd

KunDun schreef op 09 september 2002 @ 02:59:
Nog geen Slotje AUB mijn vraag is nog niet beantwoord :D
Wel 8-)

Verwijderd

das toch geen probleem.... haal gewoon 512 :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 03:00:
Of 2 * 128... :+

• KunDun
Dus 1 keer 512 kan wel :?

Verwijderd

Nee... Staat er toch duidelijk.... sugt...

• KunDun
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 03:00:
Deze goede gozer zegt toch haal 512 !!

Verwijderd

2*256=512
dank u, dank u _/-\o_

• KunDun
Ok nu vat ik hem :P

Verwijderd

KunDun schreef op 09 september 2002 @ 03:03:
[...]

Deze goede gozer zegt toch haal 512 !!
DUH! Zie zijn nieuwe reactie. LEZEN! Daarboven zeg ik dat je idd 2 bankies moet halen....

Verwijderd

Mooi, next time: KLIK!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

nouja genoeg :)

de FAQ vermeldt duidelijk dat dit soort topics niet gewenst zijn. Als je een PC wilt samenstellen zul je zelf een beetje research moeten doen of door een winkel laten adviseren. Lees reviews, search op GoT en kijk in de pricewatch. Bedenk wat je met je PC wilt doen en stem daar je onderdelen op af (als je nooit gamed hoef je niet per se een spectaculaire videokaart te hebben, etc).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.