Toon posts:

Dood mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed.. hier gaan we.

Ik heb een weekje of anderhalf geleden een probleem gekregen met mijn monitor, die tijdens een spel ineens uitviel. Nouja, ander beeldscherm kopen denk je dan. Heb ik gedaan, nu doet mijn hele pc niks meer. Hij wil helemaal niet meer aan. Dus ik denk, misschien de voeding kapot. Voeding vervangen, nog niks. (ik heb nu wel een reserve voeding) :)
De kast nog eens ingedoken. De power switch zit verder prima, alle kabels zijn verder goed aangesloten. Alle hardware eens uit de pc gehaald, maar zelfs als je hem dan aan zou zetten, moet toch altijd de koeler gaan draaien? Zelfs dat doet ie niet.
Nou zat ik te denken gisternacht, is het mogelijk, dat wanneer de monitor uitviel, de monitor een schok naar de videokaart doorgegeven heeft, die dat op zijn beurt weer naar het mobo heeft doorgegeven? De videokaart is nog goed, die heb ik getest op een andere pc.

Ook de processor ziet er verder nog goed uit. Maar dat zou ook nog een instinker kunnen zijn. Echter, ook al zou de processor dood zijn, dan nog moet de koeler altijd gaan draaien. De voeding is dus goed, ik kan me niet voorstellen dat er 2 net nieuwe voedingen kapot zijn. Gelukkig is er geen haast mee, dus ik kan alles rustig aankijken, maar ik wil dit probleem toch wel zo snel mogelijk de wereld uit helpen.
Iemand die een goed idee heeft?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Geef je system specs ff. OS? Voeding hoeveel watt ?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
-AMD K6 500 met een 175 en een 300 watt voeding (oude en nieuwe voeding dus)
-128 mb pc133
-win2k

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Begrijp ik het goed als ik zeg dat als je de powerknop indrukt, de fan van je (nieuwe) voeding NIET gaat draaien of bedoel je de fan van je processor?

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Verwijderd

Topicstarter
Beiden. Er gebeurd gewoon helemaal niks. Er draait helemaal niks. Het lijkt wel of hij geen stroom krijgt. En nee, de voedingskabel is het ook niet, want die heb ik ook al getest. Zelfs een ander stopcontact heb ik al geprobeerd. Klinkt stom, maar je weet maar nooit he...

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Als de fan van de voeding niet draait, dan betekent dat dat deze geen spanning krijgt...

Dan zou ik denken dat ook je tweede voeding d00d is... Wel heeeeel raar btw :?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 00:16:
Klinkt stom, maar je weet maar nooit he...
Dat is de goede instelling voor probleemoplossing :)

Heb je je CMOS al eens gereset? Heb je geen moederbord waar je de rest van je onderdelen even op kunt proberen? Dan is het vrij snel te localiseren...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
DAn zouden er 2 net nieuwe voedingen dood zijn? De 175 watt voeding heb ik ook nog ergens vandaan gehaald omdat de eerste voeding al dood was. En die heeft prima gewerkt, tot aan het moment dat de monitor crashte. En de nieuwe 300 watt voeding doet ook niks. Dus ik denk dat de voeding uitgesloten is.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Echter, ook al zou de processor dood zijn, dan nog moet de koeler altijd gaan draaien
juist niet.
je mobo detecteert geen CPU meer en denkt dattie dus nix meer kan en schakelt dus alles meteen weer uit als je op de knop drukt.

maargoed, dit klinkt als een dode CPU of een dood mobo.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX, daar zat ik ook aan te denken. Enig idee hoe ik er zeker van kan zijn dat het of het mobo of de proc. is?

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

En wat als je je voeding NIET aansluit op je mobo, gaat dan de fan (van de voeding ;)) wel draaien?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 00:22:
FireWurX, daar zat ik ook aan te denken. Enig idee hoe ik er zeker van kan zijn dat het of het mobo of de proc. is?
probeer de proc op een andere plank, of laat em testen bij je lokale computerboer.
die heeft vast wel een test apparaatje.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar de voeding krijgt wel spanning. Want op het moment dat ik de powerbutton indruk, geeft ie 0.1 seconde ofzo een piepje af. En da's heel duidelijk afkomstig van de voeding.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 00:26:
Nee, maar de voeding krijgt wel spanning. Want op het moment dat ik de powerbutton indruk, geeft ie 0.1 seconde ofzo een piepje af. En da's heel duidelijk afkomstig van de voeding.
mijn zusjes voeding maakt ook een zacht piepje als je em uit zet.
is een soort van camera Elco-laad-geluidje, maar dan achterste voren.

Verwijderd

Topicstarter
Goh, nu hoor ik net wereldnieuws :) Een vriend van me heeft vanochtend op een rommelmarkt ergens een pctje gekocht met een amd k6-II :) MET een super oscket 7 mobo :) Morgen es ff kijken of het nou aan de proc. ligt of niet :)

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX, maar dan krijgt de voeding dus spanning, en is het probleem niet afkomstig van de voeding. En dat leek me ook al erg sterk, als de pc op 2 net nieuwe voedingen niet werkt.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 00:29:
Goh, nu hoor ik net wereldnieuws :) Een vriend van me heeft vanochtend op een rommelmarkt ergens een pctje gekocht met een amd k6-II :) MET een super oscket 7 mobo :) Morgen es ff kijken of het nou aan de proc. ligt of niet :)
uhh, je hebt toch een K7?
gaat niet passen in een SS7 joh.
of bedoelde je (ergens ver bovenaan al) een K6-2/500?.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 00:30:
FireWurX, maar dan krijgt de voeding dus spanning, en is het probleem niet afkomstig van de voeding. En dat leek me ook al erg sterk, als de pc op 2 net nieuwe voedingen niet werkt.
was gewoon ter informatie en bevestiging dat een kort piepje normaal is voor sommige merken voedingen.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, ik heb dus een K6-2 500 ja .. klein typefoutje ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 00:32:
Euhm, ik heb dus een K6-2 500 ja .. klein typefoutje ;)
das mooi.
dan kan je je proc ff testen.
alsie het dan gewoon doet is je mobo aan gort.

en fouten maken is menselijk :P
typo's gebeuren gewoon

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Ik verw8 dat het aan je mamaplank ligt. Ik weet niet welk merk het is met welke bios, maar ik geloof dat de mamaplank hoort te piepen als de CPU dood (dus voor hem niet aanwezig) is... Is misschien niet bij alle bordjes zo...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, dat ik ook niet weet wat voor mobo het is :) Ik heb het systeem voor 75 euro kunnen kopen inclusief monitor :) En dat laat je niet liggen natuurlijk :) Voor een toekomstige server voldoet ie prima ;)

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Welk merk bios is het dan? Dat moet je wel kunnen zien op je bordje...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
ALs je de voeding aan doet en hij gaat heel erg zielig piepen zonder draaiende fan, is het 100% kortsluiting. Heb je je CMOS clear jumper nog op Clear staan ofzo?
Verder alle kaarten eruittrekken en alleen dat mobo eens proberen.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

mobo aanbout, of mischien paar elcotjes geklapt... ik denk iig dat je mobo aan bout is...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
VIA bios is het, en volgens mij is het ook een VIA mobo, want er staat verder helemaal geen ander merk / chip op.

En ik heb alles al geprobeerd zonder hardware, gaf ook geen resultaat.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 00:29:
Daar past jouw K7 helaas niet op. :)

Jammer :P

Ik zou wel de voeding op die K6 proberen.

edit:
Ik moet dus vaker refreshen..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 00:43:
VIA bios is het, en volgens mij is het ook een VIA mobo, want er staat verder helemaal geen ander merk / chip op.

En ik heb alles al geprobeerd zonder hardware, gaf ook geen resultaat.
Via Bios? maakt Via biossen?
ik denk dat je naar je southbridge kijkt.
de bios is meestal het chipje in een soort van voetje en met een hologramsticker erop.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

W3ird_N3rd schreef op 09 september 2002 @ 00:43:
[...]

Daar past jouw K7 helaas niet op. :)

Jammer :P

Ik zou wel de voeding op die K6 proberen.
hij heeft al gezegd dat hij een typo heeft gemaakt.
en volgens mij bestaat de K7-500 ook helemaal niet. Pas vanaf 600Mhz is K7 en die is er alleen als SlotA versie toch?

[ Voor 0% gewijzigd door McKaamos op 09-09-2002 00:47 . Reden: typo's wegwerken ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FireWurX schreef op 09 september 2002 @ 00:45:
[...]

Via Bios? maakt Via biossen?
ik denk dat je naar je southbridge kijkt.
de bios is meestal het chipje in een soort van voetje en met een hologramsticker erop.
Bios is meestal van Award, soms van AMI.

Als er 2 grote Via chips op je mobo zitten is het een echt mobo met Via chipset (MVP3 waarschijnlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm .. ik heb nu te weinig licht om vast te kunnen stellen wat voor bios het is :) Ik ga morgen wel weer even klooien, dan zien we wel weer verder.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FireWurX schreef op 09 september 2002 @ 00:46:
[...]

hij heeft al gezegd dat hij een typo heeft gemaakt.
en volgens mij bestaat de K7-500 ook helemaal niet. Pas vanaf 600Mhz is K7 en die is er alleen als SlotA versie toch?
Zie edit :)

En een Athlon 500 bestond wel. Heb net even voor je gekeken in een advertentie van Alternate in de PCM van okt 99' :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Ik weet zeker dat het het moederbord is,
test anders ff die voedings, moest je een paar draden verbinden ofzo..
andere zullen het wel precies weten !

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist gisteravond al zeker dat het 80% mobo is. Maar het is zo zonde om dan gelijk een nieuw mobo + proc. te kopen als je het syteem maar voor 75 euro gekocht hebt :)

Vandaar dat ik ff extra navraag doe :)
Pagina: 1