Toon posts:

Hoe kan je een camcorder kraken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens gehoord dat in een serie camcorders ze in princiepe allemaal hetzelfde kunnen, maar dat bij de goedkopere gewoon functies zijn uitgeschakeld.

Heeft iemand hier ervaring mee HOE&WAT, of iig een link naar een site waar deze info op staat?

Verwijderd

waarom zou je dat willen doen. Dan koop je toch gewoon sown duurdere. :S

En wat voor soort functies zou ie dan meer moeten krijgen..?

/edit

Welkom op GoT trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
zoiets als video in ofzo, weet het niet heb het ook maar gehoord is wel makkelijk als je dat zo ff kan activeren

video in, dan is de camera meestal 2 keer zo duur....

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat werkt niet altijd, soms zijn sommige onderdelen/chips gewoon achterwege gelaten bij goedkopere modellen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
'k ben ook aan't rondvragen wat de mogenlijkheden eventueel zijn....

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Dat 'aanzetten' van firewire-in (wat je waarschijnlijk bedoeld) gebeurt als ik het goed heb met een zgn 'widget'.
Je begeeft je dan wel in een grijs gebied. Officieel mag het namelijk niet.
Heeft te maken met extra EU-belastingen, die betaald moeten worden, als zo'n firewire poort open staat.
Volgens mij, kunnen sommige speciaal zaken, dit wel voor je regelen.
Verder lijkt het me sterk dat je andere functionaliteiten zomaar effe aan kan zetten op een camera.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
ik kraak een camcorder over het algemeen door em ff voor t wiel van een vrachtwagen te leggen, is erg effectief

Verwijderd

Topicstarter
now where getting somewhere.....

officieel mag je ook niet te hard rijden....
sommige zaken, dat moet ik zelf ook kunnen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 00:04:
now where getting somewhere.....

officieel mag je ook niet te hard rijden....
sommige zaken, dat moet ik zelf ook kunnen
Het is jouw camera geen punt.

Maar heb je verkeerde software gebruikt of een verkeerde widget dan kan desbetreffende fabrikant zien aan de firmware dat er mee gerommeld is.

Het beste zijn de hardware widgets maar ook deze zijn duur. En daarmee kun je het ook weer ongedaan maken als je je camera ter reparatie moet aanbieden.

Verwijderd

Topicstarter
ja okee, en stel nou je wilt het zelf doen hoe gaan we dat dan aanpakken?

Verwijderd

Je kunt eens zoeken op dv-in plus je camcorder type. de manier waarop het werkt is per merk verschillend. Trouwens het is zeker niet illegaal, de widgets zijn bij iedere zaak te koop (maar wel duur) Als je zelf gaat knoeien echter moet je goed weten wat je doet, zelf een kabel maken en progjes dlen waarvan je nooit zeker weet of ze ook goed werken... Als je Sony hebt heb je pech, die widgets zijn maar 1 keer te gebruiken, andere merken kun je vaak voor je laten doen door iemand die een keer zo'n ding heeft gekocht en weet hoe hij hem weer 'op moet laden'

Je kunt inderdaad nog meer functies activeren/wijzigen, maar of die erg nuttig zijn weet ik niet (er zitten al meestal meer functies op dan je gebruikt)

Verwijderd

het kan wel ooit lukken de pcb is ten slotte altijd het zelfde maar als het ic wat de functies bied vrij duur is platsen ze hem meestal niet mocht dit wel het geval zijn dan kun je de firmware flashen maar de vraag is hoe kom je daat aan en hoe zet je die erin bij camera's zit de flash mestal vast gesoldeerd dus kun je hem niet flachen

Verwijderd

Topicstarter
damn was voor een sony, maar geeft niet nu begint de info een beetje los te komen,

hoe werkt zo'n hardware matige widget dan?

Verwijderd

simpel: zie www.dv-in.nl. Kost je geen cent en werkt uitstekend.

Verwijderd

Topicstarter
Thx..... zo kom ik er wel
Pagina: 1