Toon posts:

Recipient address rejected: Relay access denied

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze avond heb ik mijn nieuwe pc met daarop Windows XP geinstalleerd. Nu wil ik natuurlijk ook graag gebruik maken van mijn e-mail. Ik maak gebruik van een e-mailaccount van TMF Web. Deze kon ik op mijn oude pc (Windows 95 met Outlook 2000) prima gebruiken met mijn kabelverbinding (dus niet ingebeld). Nu, op mijn nieuwe pc met Outlook XP krijg ik bij elk verstuurd mailtje een mailtje van de systeembeheerder retour met deze inhoud:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 8-9-2002 23:45

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

xxxx op 8-9-2002 23:45
554 <xxxx>: Recipient address rejected: Relay access denied

Hoe is dit mogelijk? Moet ik eerst inbellen voordat ik gebruik kan maken van mijn oude e-mailaccount?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet je from-adres <alias>@tmfweb hebben

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 23:50:
Deze avond heb ik mijn nieuwe pc met daarop Windows XP geinstalleerd. Nu wil ik natuurlijk ook graag gebruik maken van mijn e-mail. Ik maak gebruik van een e-mailaccount van TMF Web. Deze kon ik op mijn oude pc (Windows 95 met Outlook 2000) prima gebruiken met mijn kabelverbinding (dus niet ingebeld). Nu, op mijn nieuwe pc met Outlook XP krijg ik bij elk verstuurd mailtje een mailtje van de systeembeheerder retour met deze inhoud:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 8-9-2002 23:45

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

xxxx op 8-9-2002 23:45
554 <xxxx>: Recipient address rejected: Relay access denied

Hoe is dit mogelijk? Moet ik eerst inbellen voordat ik gebruik kan maken van mijn oude e-mailaccount?
je moet de SMTP van je kabel ISP gebruiken :?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Geen e-mail verzenden: relaying denied

Denk dat hier wel staat wat je nodig hebt.
Maar wel gek dat ie het eerst wel deed, binnen een paar uur niet werken is wel vreemd. Alle emailservers wel goed ingesteld?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Identiek hieraan: [rml][ Outlook] Probleem met uitgaand verkeer[/rml]

Het is altijd zo dat je bij alle email accounts de smtp server moet neerzetten van de ACTIEVE INTERNETVERBINDING.
Dus als jij kabelinternet gebruikt via bv. chello .. en je wil van je tmfweb account een emailtje sturen moet je de SMTP server gebruiken van Chello.
Dus je gaat naar je email programma "Extra - Accounts - Email" ... je email account van tmfweb aanklikken .. tabblad "Servers" .. SMTP server : mail.chello.nl (Als chello je kabelverbinding is) ..

BTW. Gebruik ook eens de search ..

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Er zijn verschillende oorzaken van dit probleem zijn :
je mail adres is niet van tmfweb.
Je outlook (express?) is aan het bitchen
je belt in op een andere provider dan die gene waarvan de smtp is.
en nog meer .....

Eigenlijk motten we wat meer weten. wat is je mail adres, wat is er ingesteld als smtp, waar bel je op in ? en dat soort dingen. verderrest, wat heb je zelf al geprobeert ?

en btw, welkom op GoT :)

edit : gvd, wat ben ik langzaam :( en niet goed gelezen, check je smtp en UTMS ( Use The Mighty Search)

Verwijderd

Topicstarter
De onjuiste SMTP was inderdaad de oplossing.

Ik was er zelf ook al achter gekomen, toen ik toch nog maar eens de servers van mijn oude pc controleerde. Ik kan mij echter niet meer herinneren dat ik dat voorheen ooit heb ingesteld. Maar wellicht dat dat ook wel gebeurd is door de installateur van Chello.

In ieder geval ontzettend bedankt voor jullie medewerking!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 00:00:
Enforcer: dat was inderdaad de oplossing.

Ik was er zelf ook al achter gekomen, toen ik toch nog maar eens de servers van mijn oude pc controleerde. Ik kan mij echter niet meer herinneren dat ik dat voorheen ooit heb ingesteld. Maar wellicht dat dat ook wel gebeurd is door de installateur van Chello.

In ieder geval ontzettend bedankt voor jullie medewerking!
Geen probleem :)
Pagina: 1