Shell Script Boek

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Hoi Allen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijk boek over shel script (liefst bash) wat ik als naslag werk kan gebruiken. Wat ik eigenlijk zoek is een boek waar "alle" functies in staan, met een kleine uitleg en een voorbeeld.

Waarom kijk je dan niet op die en die pagina zul je vragen... Wel simpel, ik vind het makkelijker als ik een boek naast me heb liggen wat ik kan door bladeren. Ik blader oiok wel eens boeken door zonder op zoek te zijn naar een bepaalde functie, maar om ideeen op te doen.

Heeft iemand zo'n boek, of kent hij/zij het? Zo ja kun je me dan vertellen of je het iets vind en evt isbn nummer vermelden.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:45
Kijk eens bij o'reilly, daar zit vast wel iets bij.

Bij ComputerCollectief kun je dacht ik alle O'reilly boeken bestellen, voordat je dat ook gaat vragen :)

Bijvoorbeeld dit boek is misschien wel aardig.

Maar ik spreek niet uit ervaring want ik ben zo iemand die dan gewoon de Bash Programming Intro HOWTO en de Advanced Bash Scripting HOWTO leest. Is in ieder geval een stuk goedkoper dan zo'n boek kopen :)

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-04 20:18
Ik gebruik zelf regelmatig The new korn shell door Morris I. Bolsky en Davis G. Korn.
Het gaat dan wel over de korn shell, maar is ook heel bruikbaar voor bash.
Op de achterkant staat een index van commando's, paramers enzo (heel handig) en tevens zijn er voorbeelden in te vinden. Erg geschikt als naslag.

isbn 0-13-1827000-6

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
thx, ik ga wel even kijken, maar mochten er nog iedeen zijn, spui ze.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 21:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

http://www.tldp.org/LDP/abs/abs-guide.pdf
Even uitprinten en je hebt de echte scripting-guide van Bash in een nette dead-tree vorm :). Zo'n PDF levert over het algemeen goed resultaat bij afdrukken, maar als je liever iets anders hebt dan zijn er ook nog wat andere vormen om te gebruiken bij het printen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.