Toon posts:

[Redhat 7.1] Kernel Panic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probeer net redhat 7.1 te instaleren hij gaat opnieuw opstarten en ik krijg de volgende foutmelding:

Kernel panic : VFS: Unable to mount root fs on 03:08

Ben nog helemaal niet zo bekend met linux dus ik zou niet weten wat er aan de hand is ..

hoop dat jullie mij kunnen helpen ... alvast bedankt

Verwijderd

ziet er naar uit dat hij een verkeerde schijf will mounten als je root.
ben er zelf ook niet zo'n held mee.
maar er zal zo wel iemand komen die je kan helpen.
en ik geloof dat 03:08 de schijf hdc7 is.
(scijf 3 partisie 7) dus dat klinkt al niet goed. maar weet niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
ff ander vraagje wat is een goeie distributie van linux voor beginners :S en je kan al die versie toch legaal en kosteloos downloaden ? en zo ja waar ?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 14:38
redhat of mandrake zijn de 2 bekendste beginnersdistro's als het gaat om leuke menuutjes en grafisch geneuzel, qua aanpassen enz word het er daardoor ook niet makkelijker op.
Daar heb je in het begin geen last van / erg in maar nvt kom je daar vanzelf wel achter

Verwijderd

Debian
Mandrake
Redhat.

Maar daar is het grote welke distro moet ik hebben topic voor. Moet je niet gewoon checkdisk runnen trouwens. En wat heb je veranderd ?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 23:28:
Probeer net redhat 7.1 te instaleren hij gaat opnieuw opstarten en ik krijg de volgende foutmelding:

Kernel panic : VFS: Unable to mount root fs on 03:08
Hij probeert hda8 te mounten als root fs (en dat lukt niet). Dat is de 3e (of 4e, weet ik niet 100% zeker) logische partitie op je eerste IDE schijf. Is dat de partitie waar je RH op geinstalleerd hebt?
Wat voor een IDE controller heb je?
Staat in de regels boven de panic nog iets dat van belang zou kunnen zijn?
Pagina: 1