Toon posts:

Redhat 7.2 / IPAC-1.10 / 1 NIC (eth0) met 2 ip's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een redhat 7.2 server met 1 NIC erin die luistert naar meerdere IP's door behulp van eth0 aliassen (eth0:0 en eth0:1)

Ik draai dan IPAC-1.10 om zo te kijken hoeveel elk ip verbruikt aan dataverkeer, maar als ik ipacset uitvoer krijg ik:

Warning: wierd character in interface `eth0:0' (No aliases, :, ! or *).

Iemand die me kan helpen of weet hoe ik in mijn geval op een andere manier kan kijken hoeveel een ip adres verbruikt?

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
hmmmm heel vreemd mensen iemand een ideetje ?

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
ik kom er niet uit
Lutje broek had jij nog wat gevonden ?

Verwijderd

dat progje heeft bugje die eth0:0 niet kan uitlezen oid :? zoek ff op hun site / google :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 23:11:
Ik heb dus een redhat 7.2 server met 1 NIC erin die luistert naar meerdere IP's door behulp van eth0 aliassen (eth0:0 en eth0:1)

Ik draai dan IPAC-1.10 om zo te kijken hoeveel elk ip verbruikt aan dataverkeer, maar als ik ipacset uitvoer krijg ik:

Warning: wierd character in interface `eth0:0' (No aliases, :, ! or *).

Iemand die me kan helpen of weet hoe ik in mijn geval op een andere manier kan kijken hoeveel een ip adres verbruikt?
Niet. De kernel houdt geen statistieken bij voor aliased interfaces, dus wat jij wil gaat niet werken. Je kan het proberen via accounting rules (iptables), maar da's even expirimenteren om te het kijken of het werkt.

Zie ook de uitvoer van ifconfig, daar staan voor aliased interfaces geen packet counts vermeld.